Încă 5 secţii de cale ferată închiriate

2

CNCF CFR SA a mai reuşit să închirieze, prin Bursa Română de Mărfuri, 5 secţii de cale ferată din infrastructura feroviară neinteroperabilă. Acestea sunt situate pe raza de activitate a sucursalelor teritoriale CREIR Craiova şi CREIR Iaşi. Amintim că, la sfârşitul lunii mai, au fost închiriate încă 2 secţii de cale ferată, situate pe raza de activitate a sucursalelor teritoriale CREIR Cluj şi CREIR Braşov. Durata de valabilitate a fiecăruia dintre contracte este de 4 ani.

Astfel:

  • SC RC-CF TRANS SRL a adjudecat secţia de circulaţie Costeşti – Roşiori Nord
  • SC FULGER TRANSPORT RAPID INTERURBAN DE CĂLĂTORI SRL a adjudecat 4 secţii de circulaţie: Dorneşti – Gura Putnei – Putna; Gura Humorului – Dărmăneşti; Dornişoara – Floreni şi Crasna – Huşi.

Durata de preluare a secţiilor adjudecate este de 25, respectiv 30 de zile.

Amintim că operatorii economici desemnaţi câştigători sunt obligaţi să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent, necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent.

Închirierea unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul din angajamentele cu FMI, incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

2 COMENTARII

  1. Saracii investitori, vor sa investeasca milioane de euro , ca altii sa poata fura….. pe traseele Dorneşti – Gura Putnei – Putna, a mai ramas jumate din liniile de cale ferata, si astea vai de capul lor. Nu se merita ataia bani dati pe apa sambetei…..

    • @iosif Tu vezi ce scrii? Tu vorbesti din auzite? din zvonuri?

      Te informez ca pe Dornesti – Putna nu se semnaleaza furturi (doar cateva suruburi), in rest linia e la locul ei si este in stare functionala. Singurul impediment ramane vegetatia care se poate cosi pe intreaga linie in 2-3 zile (se ocupa cei de la infrastructura de asta). Stii macar cat costa chiria? stii cat profit poate aduce daca se pun trenuri decente la ore de trafic maxim? Locuiesti in zona? Stii macar ceva despre domeniul feroviar, ai auzit de TUI? Vad ca nici romana nu-ti place “ataia” , sistemul feroviar e pentru oameni mari, nu copii. Ori te informezi corect ori abtine-te de la comentarii !

      PS: NU este investitor, este chirias doar, va folosi linia 4 ani sa circule trenuri (nu il obliga nimeni sa bage bani in ea sa o aduca la viteza mare), trebuie minim sa o mentina la starea actuala. Milioane de euro? :)))) Hahaha, ce crezi, ca aici e Bucuresti – Constanta, magistrala parte din coridorul IV pan-european? No hai ca te bag in ceata… mai invata.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.