Încep lucrările la calea ferată București-Otopeni. Restricții auto

1

Lucrările la porțiunea de 3 km de cale ferată dintre București – Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni au început pe 2 septembrie, potrivit CNAB, care a anunțat primele restricții de circulație și îi sfătuiește pe călători să meargă mai ales cu autobuzele la aerogară.

Investiția va costa aproximativ 400 de milioane lei si va cuprinde un viaduct lung de 1,5 kilometri, care va supratraversa DN1 în zona aeroportului.

Lucrările vor fi gata în luna mai anul voitor, până la campionatul european de fotbal (EURO 2020).

Compania Națională de Aeroporturi București (CNAB) a anunțat primele restricții de circulație și îi sfătuiește pe călători să meargă mai ales cu autobuzele la aerogară. 

„În contextul demarării lucrărilor pentru realizarea legăturii feroviare între Aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord, vă informăm că, începând de luni, 2 septembrie 2019, accesul la/de la Aeroportul Internațional Henri Coandă București se va modifica după cum urmează:

  • fluxul principal de acces la aeroport este deviat pe breteaua imediat următoare față de actuala bandă de circulație;
  • pentru ieșirea din aeroport, prioritatea de circulație în actualul sens giratoriu o vor avea vehiculele care ies din aeroport.

În vederea asigurării unui trafic fluent, CNAB face următoarele recomandări:

  • utilizarea cu precădere a mijloacelor de transport în comun;
  • conducătorii auto care se deplasează în zonă să acorde atenție sporită semnelor de circulație amplasate și semnalelor agenților de la poliția rutieră.

Proiectul de conectare a Aeroportului Otopeni la reţeaua feroviară va fi realizat de Asocierea Arcada – ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH. Contractul câștigat prin licitație a cuprins 2 luni de proiectare, iar cele 12 luni prevăzute pentru execuţie vor fi reduse, prin asumarea constructorului, la 9 luni.

Autorizația de construire a fost semnată, de CNAIR, în luna iunie la Ministerul Transporturilor, iar autorizația de construire a fost emisă la jumătatea lunii august.

În paralel, CFR mai desfășoară un contract cu Porr Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat. 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.