Licenţele de transport persoane Bucureşti-Ilfov, dublate de prelungiri

Guvernul a prelungit astăzi, prin Ordonanţă de urgenţă, valabilitatea licenţelor de traseu şi a programului pentru serviciile regulate de transport de persoane între Bucureşti şi localităţile din Ilfov, atribuite iniţial pentru 3 ani (perioada 2008 – 2011) şi extinse în mod repetat în ultimii 3 ani, astfel că termenul s-a dublat. După ultima prelungire, licenţele ar fi expirat la sfârşitul lunii iunie, când era pregătită noua licitaţie. Numai că ministrul Dan Şova l-a demis pe şeful AMTB, Flaviu Hoţopan, la 6 luni de la numire (de către fostul ministru Ramona Mănescu), pe motiv că organizase „incorect în raport cu legea” atribuirea. 

Practic, actualii deţinători ai traseelor obţinute pentru o perioadă de 3 ani au ajuns, prin diferite modificări legislative, să beneficieze de 6 ani de operare în urma unei singure licitaţii.

După prelungiri repetate între anii 2011 – 2013, în primăvara anului trecut termenul de valabilitate a licenţelor a fost extins de Executiv tot prin Ordonanţă de urgenţă, până la 31 decembrie 2013.

Ulterior, prin lege a Parlamentului, acest termen a fost din nou prelungit, până la 30 iunie 2014.

Guvernul nu precizează perioada noii prelungiri, dar cel mai probabil că este tot pentru 6 luni şi o vom afla după publicarea OUG în Monitorul Oficial.

La începutul lui martie, Asociația pentru Mobilitate Metropolitană (AMM) a remis Guvernului, autorităților europene și autorităților locale din zona București-Ilfov o solicitare privind reevaluarea documentației pentru licitația de acordare a licențelor de traseu în Zona Metropolitană București.

Totodată, FORT a cerut în 10 aprilie blocarea atribuirii de către AMTB a traseelor Bucureşti – Ilfov şi demiterea directorului, arătând că “la conducerea AMTB trebuie să fie numită în baza unui concurs o persoană cu competenţe reale, de o conduită morală şi profesională de execuţie”.

Tot FORT a reclamat şi în iulie 2012 forma finală a proiectului de norme privind condiţiile de efectuare a serviciilor de transport public de persoane cu autobuzele în Zona Metropolitană Bucureşti, cerând demiterea directorului de atunci, Valentin Dobre.

Toţi paşii organizării noii atribuiri în Zona Metropolitană Bucureşti – operaţiune ce părea la începutul anului că a intrat în linie dreaptă – au fost dezbătuţi pe larg în numerele 59, din decembrie 2013, şi 60, din ianuarie 2014, ale revistei Ziua Cargo, ce pot fi descărcate de la secţiunea “Arhivă” de pe site.

De asemenea, interviul cu titlul “19 grupe de trasee pe Bucureşti-Ilfov – atribuire pe 6 ani”, acordat revistei noastre la începutul lunii decembrie, de către fostul director general al AMTB, Flaviu Hoţopan, poate fi vizualizat AICI

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.