Lucrările la Podului Grant, finalizate pe un tronson. Tramvaiele 41 își reiau traseul normal

Lucrările de consolidare și reabilitare a Podului Grant a fost finalizată, după nouă luni, pe tronsonul Turda – Crângași.

Investiția pentru ambele tronsoane ale podului, în valoare totală de aproape 12 milioane de euro, este efectuată de Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor și Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București.

După finalizarea primului tronson, începând din 15 februarie, linia de tramvai 41 își reia circulația normală pe Podul Grant, care fusese afectată pe două fire.

Până în prezent, tramvaiele liniei 41 au circulat între terminalele „Ghencea” și „Piața Presei Libere”, în ambele sensuri, având restricție de circulație pe un singur fir („la paletă”) în zona Podului Grant.

Primarul general, gabriela Firea, a precizat că Podul Grant, o legătură importantă  între cartierele din nordul și vestul Capitalei, nu a mai intrat în reparații de peste 12 ani. „Expertiza tehnică a arătat că lucrările nu mai puteau fi amânate. În aprilie 2019, Podul Grant a intrat în consolidare și reabilitare. Prima etapă a proiectului, între Turda și Crângași, a fost finalizată într-un timp scurt având în vedere că aici erau problemele cele mai grave. A fost modernizată și calea de rulare a tramvaiului 41, după aproape 20 de ani. A doua etapă, pe sensul Crângași – Turda, va începe când vor fi primite toate avizele pentru restricționarea etapizată a traficului”, a arătat edilul

Podul Grant a fost supus unei expertize tehnice în urma căreia a fost inclus în clasa de stare tehnică IV – stare nesatisfăcătoare, doar bretelele de acces fiind încadrate în clasa de stare tehnică III – stare satisfăcătoare. Astfel, a fost realizată documentația de proiectare faza DALI, iar prin lucrările propuse pasajul urmează să fie adus la cerințele de calitate cerute de Legea 10/1995.

Din aprilie 2019, au fost închise treptat bretelele de urcare/coborâre, a fost restricționat traficul rutier, iar pentru o perioadă a fost închisă totală circulația tramvaielor.

În acest timp au fost realizate lucrări de reparații ale elementelor din beton, frezarea straturilor de asfalt, s-a pus hidroizolație nouă, s-a demontat calea veche de rulare a tramvaiului, au fost achiziționate și montate traverse noi, s-a montat calea de rulare a tramvaiului, s-au așternut mixturile asfaltice, s-au achiziționat noi rosturi de dilatație și de asemenea s-au consolidat pilonii aferenți pasajului. Parapetele metalic nou va fi montat ulterior deschiderii traficului, pe timpul nopții, achiziția fiind în derulare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.