PMB: Solicitarea taximetristilor independenti este nefondata

Primaria Municipiului Bucuresti respinge solicitarea Asociatiei Transportatorilor si Taximetristilor Independenti (ANTTI) de demitere a directorilor Madalin Dumitru si Ion Dedu de la Directia Transporturi, considerand ca este “nefondata si destinata altor interese decat cele ce privesc bunul mers al activitatii de taxi in Municipiul Bucuresti”. Primarul general Sorin Oprescu isi argumenteaza decizia, intr-un comunicat remis redactiei, reamintind ca a respectat intocmai legislatia si a sustinut doleantele taximetristilor independenti la Comisia de Industrii si Servicii a Camerei Deputatilor.

Publicam integral comunicatul PMB, cu precizarea ca intertitlurile apartin redactiei:

“Primaria Municipiului Bucuresti a respectat intocmai legislatia in ceea ce priveste stabilirea si modificarea tarifelor, inclusiv procedura de vizare a listelor de tarife, existand in acest sens documentatiile prevazute de legislatia in vigoare, astfel:

– referitor la reglementarea corespunzatoare a tarifului de distanta practicat de transportatorii autorizati, autoritatea de autorizare din cadrul PMB, respectiv Directia de Transporturi si Sistematizarea Circulatiei, nu are competenta in a stabili tarifele practicate la nivelul Municipiului Bucuresti. Consiliul General al Municipiului Bucuresti poate stabili numai tariful maximal de distanta, care este in prezent stabilit la 3,5lei/km.

In momentul de fata, in urma analizarii structurilor de cheltuieli depuse de catre toti transportatorii autorizati, si avand in vedere criza financiara, nu s-a justificat o crestere a tarifului maximal.

Stabilirea altor tarife decat cele prezentate se poate face numai dupa modificarea legislatiei in ceea ce priveste modul de stabilire a tarifului.

Mai mult, mentionam ca, in urma discutiilor purtate la sfarsitul anului trecut cu asociatiile profesionale reprezentative, primarul general Sorin Oprescu a propus Comisiei de Industrie si Servicii din cadrul Parlamentului Romaniei, o serie de modificari ale legislatiei in domeniu. Printre acestea se numara si reglementarea a doua sisteme de tarifare: 1. tariful unic; 2 – tariful minimal si tariful maximal.

Directia Transporturi nu are drept de control asupra dispeceratelor

– Referitor la activitatea  dispeceratelor care functioneaza ilegal , asa cum s-a comunicat in numeroase randuri, Primaria Municipiului Bucuresti, prin DTDSC nu are drept de control asupra activitatii  acestor dispecerate taxi, constatarea si luarea masurilor legale fiind de competenta organelor de politie.

De asemenea, o alta propunere facuta de PMB privind modificarea a legislatiei in domeniu se refera la inasprirea masurilor aplicate dispeceratelor ce instituie metode de constrangere a transportatorilor la realizarea de actiuni ce sunt in defavoarea calitatii serviciului de transport in regim de taxi;

Actualizarea datelor privind autorizatiile, in curand

Situatia autorizatiilor care nu au fost eliberate din diverse motive care privesc nerespectarea legislatiei in vigoare a fost publicata pe site-ul institutiei.

In momentul de fata, din cauza situatiei dinamice si a volumului foarte mare de lucrari de inlocuire de autoturisme sub aceeasi autorizatie taxi, precum si a numeroaselor  litigii care se afla pe rolul instantelor de judecata, situatia tuturor autorizatiilor/eliberate/retrase se afla in elaborare, urmand sa fie actualizata.

Situatia contractelor de atribuire in gestiune delegata

– Referitor la situatia contractelor de atribuire in gestiune delegata, au fost intocmite si eliberate in cursul anului 2009 un nr. de 3.204 contracte de atribuire in gestiune delegate.

Mentionam faptul ca, dintr-un nr. de 289 de contracte de atribuire in gestiune delegata, transmise din luna iunie 2011 la Centrul de Informare si Documentare in Relatia cu Cetatenii in vederea eliberarii, in ciuda numeroaselor anunturi facute, au fost ridicate doar 22, restul aflandu-se in continuare la CIDRC.

De asemenea, este de remarcat ca semnatarii acestei petitii nu mai indeplinesc conditiile prevazute de Legea nr. 38/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, pentru a desfasura activitate de transport in regim de taxi, acest lucru fiind constatat in mod definitiv si irevocabil de instantele de judecata.

Avand in vedere cele mentionate, consideram ca solicitarea  ANTTI este nefondata, fiind destinata altor interese decat cele ce privesc bunul mers al activitatii de taxi in Municipiul Bucuresti”, se arata in comunicat. (M.S.)

Imagine: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.