Protest la Tarom

Aproximativ 200 de angajaţi Tarom, de la mentenanţă, au oprit spontan lucrul, miercuri dimineaţă, nemulţumiţi că 30 de mecanici au rămas fără licenţa care le permitea să efectueze operaţiuni de reparaţii asupra componentelor aeronavelor. Conducerea companiei refuză să prelungească licenţa pentru cei care lucrează pe partea tehnică, ceea ce ar duce la reducerea salariilor cu 400 de lei, plus nişte bani care se acordă la concediu. Zborurile Tarom nu sunt afectate de protest, ele funcţionând conform programului.

Aurel Curdov, secretarul general al Sindicatului Tehnic Tarom, susţine că peste 100 de mecanici ai companiei sunt în pericol să-şi piardă locurile de muncă. El spune că protestul nu a fost organizat de sindicat, deşi ştia de marţi că există o stare de tensiune printre angajaţi şi a anunţat conducerea companiei.

“Am anunţat de ieri conducerea că este o situaţie explozivă din cauza neprelungirii licenţelor pe partea tehnică. Ei spun că există o recomandare a autorităţii aeronautice, care spune că nu este imperios necesar să aibă toată lumea această licenţă, dar neprelungirea ei ne afectează drepturile”, a precizat liderul sindical.

“Avem 30 de persoane care trebuie să dea licenţa luna aceasta şi el nu a aprobat prelungirea. Am rugat să ne dea o explicaţie şi a zis că el nu semnează pentru aceste licenţe, invocând că vine Curtea de Conturi. A trebuit să le spun oamenilor ce se întâmplă”, a adăugat Aurel Curdov.

Potrivit liderului sindical, există aproximativ 170 de persoane care mai au astfel de licenţă şi cer ca aceste documente să rămână valide până la pensie sau până la plecarea din companie.

3 tipuri de licenţe

“La nivelul personalului tehnic Tarom există trei tipuri de licenţe, pentru reparaţii la componente, la aeronave şi pentru supervizarea mentenanţei. 30 de angajaţi din prima categorie au rămas deja fără licenţă iar informaţiile sunt că Tarom intenţionează să păstreze doar licenţele de supervizare, ceea ce ar afecta peste 100 de angajaţi cu salarii între 15 şi 40 de milioane de lei vechi, care ar rămâne pe drumuri. Nu înţelegem de ce compania decide să îi sacrifice pe cei care se ocupă de întreţinerea avioanelor şi, în schimb, îi plăteşte cu peste un milion de euro pe an pe cei şase membrii al Consiliului de Administraţie. O să încercăm să vorbim şi cu ministrul Transporturilor pentru a lămuri această problemă”, a explicat Curdov.

În jurul prânzului mai existau circa 70 de persoane care protestau, iar liderul sindical nu a putut preciza cât timp vor rămâne în faţa sediului administrativ.

Un pachet de 20% din acţiunile Tarom vor fi preluate de un investitor străin, termenul stabilit cu reprezentanţii delegaţiei FMI pentru finalizarea privatizării fiind de 6 luni începând cu luna februarie, potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.