Robert Negoiţă reia prigoana şoferilor, dar cu alţi hingheri auto

La nici doi ani de când fostul primar al Sectorului 3, Liviu Negoiţă, a renunţat să mai ridice maşini, noul edil, Robert Negoiţă, reia prigoana şoferilor. Dar cu altă firmă, ce va fi aleasă în curând, prin licitaţie. Contractul va fi încheiat pe o perioadă de 5 ani, iar firma va câştiga anual între 4,3 şi 4,8 milioane de lei. Primăria va primi şi ea o firimitură: 43.700 lei.  Gata, s-a terminat cu veştile bune din campania electorală! 

Consiliul Local a aprobat, vineri, prin hotărâre, noile condiţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate neregulamentar pe străzile din Sectorul 3 al Capitalei.

Serviciul de ridicări auto urmează să fie concesionat unei firme private, pe o perioadă de 5 ani.

Potrivit studiului de fundamentare care a stat la baza Hotărârii Consiliului Local Sector 3, firma care va câştiga licitaţia va lucra non-stop, 7 zile pe săptămână.

Primarul Robert Negoiţă 3 a stabilit şi planul zilnic de ridicări: cel puţin 20 de maşini, adică 600 de autoturisme pe lună. Pentru recuperarea lor, proprietarii vor plăti o taxă de 607 lei, fără TVA, pe lângă amenda pentru parcarea neregulamentară.

Afacerea va aduce firmei private venituri de 4.369.960 lei în primul an, ce vor creşte apoi până la 4.823.618 lei în al 5-lea an. În 5 ani, aproximativ 23 de milioane de lei (peste 5 milioane de euro).

Primăria Sectorului 3 se va alege cu o firimitură: o redevenţă de 43.700 de lei în primul an şi de 48.236 în al 5-lea an.

Amintim că serviciul de ridicări auto a fost prestat în Sectorul 3, din 2006 până în aprilie 2011, de firma Rosal a lui Silviu Prigoană, contra unei taxe de recuperare de 550 lei. La aceasta s-a adaugat amenda de circulaţie aplicata de Poliţia Rutieră, pe atunci între de 200-400 de lei.

Mercurialul pe Bucureşti

Primarul de până anul trecut, Liviu Negoiţă, a fost şi primul care a adus hingheriada auto în Bucureşti şi în ţară. Următorul a fost Neculai Onţanu, primarul Sectorului 2, care a încheiat contract cu S.C. Supercom S.A., firma care asigură şi salubrizarea, şi deszăpezirea sectorului. Taxa de recuperare este de 440 de lei, plus amenda Poliţiei şi plata taxiului până în comuna Afumaţi, unde se află depozitul de maşini confiscate.

În Sectorul 6, fostul primar Cristian Poteraş a încheiat contractul cu S.C. Ilcor Auto Eco SRL în ianuarie 2009. Operatorul ridică maşina contra taxei de 500 de lei, plus amenda Poliţiei, la care se adaugă câte 200 de lei pe zi pentru “cazare”.

Din 15 mai 2009, Andrei Chiliman, de la Sectorul 1, s-a alăturat celorlalţi edili, astfel că a ales SC CFR Transauto SA să perceapă o taxă de ridicare de 200 de lei, o taxă de transport de 200 de lei, o taxă de depozitare vehicul de 300 lei/zi (şi de 400 lei/zi pentru unul ce depăşeşte 3,5 tone), deci 700 de lei.

În aprilie 2011, edilul a diminuat taxa de la 700 la 350 de lei după ce actorul Tudor Chirilă a scris pe blog experienţa umilitoare pe care a avut-o cu hingherii auto din Sectorul 1.  Totodată, Chiliman a decis ca, în primele 24 de ore de la ridicarea maşinii, “cazarea” la “oborul”  auto să fie gratuită.

În Sectorul 4, Cristian Popescu-Piedone a încheiat în martie 2010 contract cu Asociaţia SC Autosal Expert Srl si SC Euronautica Motors Srl, iar recuperarea maşinii se face contra sumei de 780 de lei (238 de lei pentru ridicare, tot atât pentru transport, iar pentru depozitarea autoturismului – 297,5 lei). Pentru primele 24 de ore de “cazare” nu se percep taxe.

În Sectorul 5, primarul Marian Vanghelie i-a iertat pe bucureşteni şi are de gând să rămână consecvent. Astfel, cetăţenii din orice zonă a Capitalei pot parca în Sectorui 5 fără grija hingherilor auto.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. Niciodata nu am fost de acord cu tractarile auto. Nu sunt nici genul de om care sa parcheze in nesimtire, insa, nu de putine ori esti pus in situatia in care nu ai de ales. Eu cred ca primarul Robert Negoita se va gandi mai degraba la cum sa rezolve situatia locurilor de parcare si nu va invia obiceiul predecesorului sau, Liviu Negoita.

  2. Acesta constituie un motiv de nemultumire foarte cunoscut de autoritati. Asa ca, Robert Negoita ar fi trebuit sa stie cum sa solutioneze aceasta problema, dincolo de cea mentionata de locuitorii sectorului 3, cea care a fost atat de mediatizata, in bilantul de dupa primul an de mandat.

  3. Incredibil dar adevarat, primarul Sectorului 3, Robert Negoita s-a apucat de ridicat masini. Ba da nesimtiti soferii astia, au atatea locuri de parcare la dispozitie si tot pe strada le lasa. Sa le fie rusine, zic, puneti mana si faceti parcari ca apoi sa amendezi pe cei ce nu le folosesc in mod corespunzator.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.