Taximetristii independenti cer din nou tarif de 2,27 lei/km

Circa 150 de taximetristi de la Asociatia Nationala a Transportatorilor si Taximetristilor Independenti (ANTTI) au protestat, marti, in fata sediului Primariei Capitalei, intre orele 10.00-13.30, in prima dintre cele trei zile pentru care au primit autorizatie. Ei cer demiterea directorilor de la Directia Transporturi a Municipalitatii si stabilirea unui tarif minim pe km care sa fie “corect”, adica mai mare de 1,39 lei/km, cat se practica acum. In opinia lor, pretul real ar fi undeva in jurul a 2,27 lei/km. De ce solicita ei un pret stabilit prin hotarare a Consiliului General? Pentru ca in acest fel ar interzice, legal, practicarea unui pret de dumping cu care vin cei din Ilfov, spre exemplu, dar si parte dintre ei, care se fenteaza  la tarif.

Tariful stabilit prin Hotarare CGMB este in prezent unul maximal, de 3,4 le/km. Practic, taximetristii nu pot depasi acest plafon; in rest, pot scadea cat doresc, asa cum se practica intr-o economie de piata. Insa nu reusesc sa se inteleaga intre ei, si nici cu operatorii de la firmele de taxi, asupra unui pret minimal pe care sa il respecte cu asfintenie. La fel ca in piata de legume, cand toti producatorii sau simplii vanzatori comercializeaza rosiile la acelasi pret in tot Bucurestiul, fara sa scada un ban sub pretul “pietei”.

Claudiu Sapunar, presedintele ANTTI, argumenteaza ca tariful minim de 1,39 lei a ramas neschimbat din aprilie anul trecut, iar benzina s-a scumpit “de la 4 lei si un pic la 6,3 lei”. Pretul asigurailor a crescut si el cu 20-30%, ca si mentenanta masinilor.

El sustine ca Primaria a avizat in mod incorect listele de tarife aduse de firme. “Trebuia sa verifice daca preturile trecute acolo sunt reale. Cerem demisia celor doi directori de la Directia de transporturi din cadrul primariei: Ioan Dedu si Madalin Dumitru. Potrivit Ordinului ANRSC 243/2007, tarifele incasate, respectiv tarifele de distanta, impreuna cu tarifele orare, precum si cu tarifele de stationare, trebuie sa acopere sumele investite si cheltuielile curente realizate pentru prestarea serviciului, precum si o cota de profit rezonabila. Or, cheltuielile depasesc cu mult aceste tarife”, a declarat Sapunar.

Reprezentantii Primariei se spala pe maini si sustin ca nu trebuie sa stabileasca ei un pret minimal, ci doar pretul maximal, pe care taximetristii sa nu-l depaseasca. Companiile din Bucuresti vin la municipalitate cu listele de tarife spre avizare, dupa ce se inteleg intre ele si stabilesc un pret justificat cu documente, iar Primaria doar il aproba. Iar daca toata lumea practica pretul de 1,39 lei/km, o majorare ceruta doar de taximetristii independenti nu s-ar justifica. Pana la urma, criza economica isi va spune cuvantul – ca in toate domeniile – si vor rezista pe piata foarte putini.

Magda SEVERIN


LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.