Turiștii au la dispoziție 54 de trenuri directe, dintre care 32 suplimentare (16 dus/16 întors), în programul estival de transport „Trenurile Soarelui”, ce se derulează de la jumătatea lunii iunie, până pe 6/7 septembrie.
Regiunile țării sunt conectate, astfel, timp de trei luni, cu destinațiile de vacanță cele mai căutate de pe litoralul românesc. CFR Călători le oferă celor care aleg trenul posibilitatea de a călători spre Marea Neagră direct dinspre Oradea, Arad, Deva, Craiova, Timișoara Nord, Reșița Nord, Satu Mare, Baia Mare, Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, București Nord.
De asemenea, pasagerii au la dispoziție și o serie de legături din Capitală, pe fondul existenței mersului de tren cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord-Constanța și retur. Durata călătoriei pe această rută este redusă, în medie de 2 ore și 30 de minute cu trenurile InterRegio și de 2 ore și 7 minute cu trenurile InterCity, potrivit reprezentanților CFR Călători.
Trenul Tineretului
Tradiționalul tren destinat tinerilor circulă, zilnic, pe ruta Sibiu-Râmnicu Vâlcea-Pitești-București Nord-Constanța & stațiuni-Mangalia și retur. Astfel, Trenul Tineretului (IR 1912) pleacă din Sibiu la ora 18:38, circulă pe parcursul nopții, cu tranzit prin București Nord (plecare ora 03:15), și ajunge la Constanța la ora 06:11, iar la Mangalia, la ora 07:59.
Acces feroviar spre Delta Dunării
Prin stația de cale ferată Tulcea Oraș, este posibil și accesul feroviar spre/dinspre Delta Dunării. Turiștii au la dispoziție două trenuri Regio directe din Constanța spre Tulcea Oraș și retur, iar, prin intermediul trenurilor care circulă pe ruta Medgidia-Tulcea Oraș, la legătură cu celelalte trenuri de pe magistrala 800 București-Constanța, călătorii au posibilitatea să se deplaseze spre Tulcea Oraș, inclusiv cu trenurile estivale.
Vagoane modernizate
Trenurile InterRegio estivale au în compunere vagoane climatizate, dotate cu prize pentru încărcarea bateriei laptopului sau a telefonului mobil, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate. Garniturile de lung parcurs au și vagoane cu locuri pentru dormit. „Materialul rulant modernizat la industria de profil românească, prin programul de investiții cu fonduri PNRR, precum și singura ramă electrică Alstom Coradia Stream, pe care CFR Călători o are în exploatare, deservesc litoralul în acest sezon estival. Ambele tipuri de material rulant răspund unor cerințe ridicate de confort, ceea ce face mai plăcută experiența de călătorie spre/dinspre litoral”, potrivit reprezentanților companiei.
Vagoanele și locomotivele modernizate din fonduri PNRR se regăsesc în compunerea trenurilor InterCity pe ruta Brașov-București Nord-Constanța și în compunerea altor trenuri, iar noua ramă electrică Alstom Coradia Strem este utilizată spre/dinspre litoral prin operarea zilnică a patru trenuri InterRegio, pe ruta București Nord-Constanța.
Tarife
Prețul pentru o călătorie cu loc rezervat București-Constanța, fără reduceri, la casa a II-a, este 43,5 lei la tren Regio, 82,5 lei la tren IR și 94 de lei la tren IC. La cumpărarea cu anticipație, reducerile sunt de până la 10%. Astfel, un bilet cumpărat în avans cu cel puțin 11 zile, pe ruta București-Constanța la clasa a II-a, este 39,55 de lei la tren R și 74,85 de lei la tren IR, precum și 85,20 la tren IC. Dacă se optează pentru oferta dus-întors, prin care se acordă o reducere de 10% din tariful de transport, un bilet la vagon de clasa a II-a costă 79,10 lei la R, 149,7 lei la IR și 170,4 IC.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro