Ultimul bilant al accidentului cu tramvaie: 86 de raniti. Al 3-lea vatman este vinovat. Vehiculele aveau revizia la zi

La spitalele bucurestene s-au prezentat joi, pana la ora 16.00, un numar de 86 de persoane ranite, initial fiind transportate cu ambulantele SMURD si autospaciala ISU 37 de raniti, restul deplasandu-se cu taxiuri sau dupa ce au ajuns acasa, constantand ca loviturile incep sa-i doara mai rau. Pe de alta parte, procurorii Parchetului General au declarat ca vatmanul celui de-al 3-lea tramvai implicat in carambolul petrecut pe linia tramvaiului 41 ar fi provocat accidentul care a avut loc joi dimineata in Pasajul Lujerului. Primarul general Sorin Oprescu a cerut si el o ancheta la RATB, dar a dat asigurari ca toate cele 3 tramvaie aveau revizia la zi.

Cele 3 spitale bucurestene unde au fost transportate victimele accidentului – Floreasca, Universitar si Elias – au inregistrat 86 de prezentari la Unitatile de Primiri Urgente (UPU). Au ramas internate insa numai 7 persoane, una dintre ele fiind operata imediat, intrucat in urma accidentului a ramas fara o portiune din scalp. Niciunul dintre raniti nu este in stare foarte grava si nu a avut viata pusa in pericol.

Ancheta este in plina desfasurare, PICCJ anuntand totusi, intr-un comunicat, ca vatmanul celui de-al 3-lea tramvai ar fi provocat accidentul din Pasajul Lujerului. Potrivit PICCJ, anchetatorii au ridicat imaginile video captate de camerele de supraveghere din Pasajul Lujerului si urmeaza ca acestea sa fie analizate de catre experti care vor stabili imprejurarile producerii accidentului.

Tramvaiele implicate in accident au fost ridicate de la fata locului, au fost sigilate si urmeaza a fi expertizate din punct de vedere tehnic. Al 4-lea tramvai, despre care s-a spus initial ca s-a tamponat si el, a oprit totusi la timp, evitand coliziunea.

Cei trei vatmani au fost testati cu alcooltestul, rezultatul fiind negativ.

Revizie acum 2 zile

Practic, primul tramvai s-a blocatpe sine, al doilea a putut opri la timp si abia cel de-al treilea le-a lovit pe amandoua, provocand teribilul accident. Culmea este ca celui de-al treilea tramvai i s-a facut revizia tehnica de gradul 2 in urma cu doua zile. Revizia a indicat ca toate sistemele erau functionale. Ultima reparatie generala a avut-o acum 4 ani.

Precizarile au fost facute de primarul general Sorin Oprescu, el cerand aceste informatii la RATB. Conform verificarilor facute pana acum, toate cele trei tramvaie implicate in accident au trecut in ultimii ani prin procese de modernizare, astfel

  • primul tramvai: Vag. nr. inv. 110 – V3A 93: modernizat in 2004, an fabricatie 1997, cea mai recenta revizie RT1 in 30.04.2012 + CIZ  in data de 09/10.05.2012
  • al doilea tramvai: Vag. nr. inv. 300 – V3A 93: modernizat in anul 2002, an fabricatie 1980, cea mai recenta revizie RT1 in 04.05.2012 +  reparatie in URAC in 02.04.2012 + CIZ in data de 09/10.05.2012
  • al treilea tramvai: Vag. nr. inv. 296 – V3A 93: modernizat in anul 2004, an fabricatie 1999, cea mai recenta revizie RT2 in 08.05.2012 + CIZ in data de 09/10.5.2012.

Revizia RT1 se efectueaza la 5.000 de km, revizia RT2 la 20.000 km, iar CIZ sunt revizii care au loc zilnic, la retragerea de pe traseu.

Oprescu a cerut infiintarea unei comisii de ancheta formata din reprezentanti ai Municipalitatii si ai RATB, pentru a determina cauzele accidentului. Comisia va analiza respectarea normelor de reparatii si intretinere ale tramvaielor implicate in accident si a regulamentului de instruire periodica a vatmanilor.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.