MAN. Noul Lion’s City

După ce generația trecută a ajuns la majorat, având 18 ani în producție, MAN propune un nou model al autobuzului urban Lion’s City.

Acesta se remarcă printr-o largă paletă de posibile motorizări, eficiență în exploatare și un design îndrăzneț, care face legătura între clasic și modern, între tradiție și un viitor al inovațiilor.

Inovații tehnice combinate cu un nou design

  • Generația aceasta a fost dezvoltată de la zero și combină o concentrare clară asupra eficienței, confortului și ergonomiei cu noul design al autobuzului MAN.
  • Modulul MAN EfficientHybrid, printre altele, permite utilizarea funcției stop-start și reduce semnificativ consumul de combustibil și emisiile, cu până la 16%.
  • Suspensia independentă a punții față și amortizoarele cu PVC (Premium Confort Valve), cu un nou concept de gestionare a uleiului, scad nivelul de zgomot și permit o reglare optimă a șasiului în ceea ce privește confortul și stabilitatea vehiculului.
  • În premieră, tehnologia LED este disponibilă pentru faruri, dar și pentru stopuri, crescând siguranța și reducând costurile de operare, având o durata de viață ridicată, până la 10.000 de ore de funcționare.
  • Interiorul a primit un upgrade, cu un nou suport pentru scaune, bare de susținere noi, asemenea culorile și elementele de ornament.
  • Ergonomie și siguranță ridicată pentru șofer. Suportul pentru pahare și portul USB sunt amplasate în panoul lateral. În plus, sunt disponibile, opțional, spații suplimentare de depozitare dedicate șoferului.
  • Un nou propulsor D15, de 9,0 l, mai ușor și mai economic, ce respectă standardul Euro 6 Step D, având trei variante de putere: 280, 330 și 360 CP.

Noile materiale folosite, precum și noile procese de fabricație fac nu numai ca autobuzul să arate bine, ci și să fie mai ușor și mai robust. De exemplu, varianta de 12 metri a noului MAN Lion’s City este mai ușoară cu aproximativ 1.130 kg față de predecesorul său, ce era echipat cu un motorul D20, mulțumită modificărilor aduse compartimentului motor.

Fratele „pe baterii”

În cadrul expoziției IAA Hanovra, a fost prezentat modelul electric de autobuz urban, Lion City E, ce prezintă câteva atuuri importante în această bătălie a combustibililor fosili cu sistemele de propulsie alternative.

  • Design-ul este diferit față de modelul „clasic”, lipsește compartimentul motor iar bateriile sunt amplasate pe plafon.
  • Capacitatea locurilor pe scaune a fost crescută cu 4 locuri, ajungând la 29, accesul făcându-se pe 3 uși laterale, acționate electric.
  • Varianta solo a vehiculului are motor amplasat central (propulsând puntea spate) și două motoare pentru modelul articulat (pe a doua și a treia punte).
  • Propulsorul poate produce puteri ce variază între 160 (220) și 270 (370) kW (CP).
  • Capacitatea bateriei pentru „solo” este de 480 kWh iar, pentru „articulat”, de 640 kWh.
  • Bateriile se încarcă la depou, printr-un dispozitiv CCS. Încărcarea completă durează sub 3 ore pentru varianta solo a autobuzului și sub 4 ore pentru cel articulat.
  • Puterea medie de încărcare este de 100 kW, iar durata acesteia scade dacă se utilizează puterea maximă de încărcare instalată, de 150 kW.
  • Autonomia este de 200 km (putând ajunge până la 270 km în condiții favorabile), pe toată durata de viață a bateriei.
  • TCO-ul este competitiv și datorită folosirii recuperării energiei de frânare. În plus, funcția stop-start permite opriri silențioase și cu zero emisii.
  • Producția de serie este programată să înceapă în a doua jumătate a anului 2020.
  • Serviciile complete de consultanță ale MAN ajută companiile de transport să demareze exploatarea vehiculelor electrice.

…și CNG

Producătorul german are o altă propunere interesantă, anume modelul Lion’s City G, ce poate oferi 29 de locuri pe scaune și 70 în picioare și este echipat cu un nou motor, pe gaz natural comprimat.

  • Puterea dezvoltată de noul motor E18 poate fi de 280 sau de 320 CP, având o capacitate cilindrică de 9,5 l și fiind cuplat la o cutie de viteze automată cu 4 rapoarte.
  • Cuplul maxim este de 1.200, respectiv 1.400 Nm.
  • Respectă norma Euro 6 Step D de emisii, datorită unui nou sistem de recirculare a gazelor cu răcire și combinat cu un convertizor catalitic cu trei căi.
  • Rezervoarele de gaz, în număr de 4 sau 5, sunt amplasate pe plafon pentru optimizarea greutății și au o capacitate de 1.260 sau 1.875 l.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.