MERCEDES-BENZ. Calitatea nu este întâmplătoare

Producător de soluții pentru toate segmentele de transport rutier de pasageri, Mercedes-Benz pune accent pe experiența operatorului, tratând cu atenție fiecare etapă a relației cu acesta – alegerea autovehiculului corect, calitatea ridicată a autobuzelor, servicii after-sales potrivite condițiilor de exploatare.

Având în vedere perioada relativ lungă de exploatare a autovehiculelor destinate transportului (7 – 8 ani la autocarele destinate transportului internațional și 14 – 15 ani la autobuzele urbane), este important ca operatorii de transport să aibă în vedere costurile pe toată durata de exploatare – un autobuz ieftin la început nu înseamnă neapărat ieftin până la final.

Cel mai important aspect este reprezentat de serviciile post-vânzare.

Rețea de service specializată

În cazul transportului urban, adesea se optează pentru servisarea la sediul clientului.

Operatorul se autorizează pentru un minim de cunoștințe și calificare pentru revizie, diagnosticare etc.

Orice intervenție are loc la sediul clientului, deoarece autobuzul urban antrenează costuri mari pentru imobilizare și deplasare la un service aflat la distanță.

Pe de altă parte, Mercedes-Benz dispune de o rețea de service dezvoltată și, în caz de nevoie, operatorii pot apela la ateliere fără a fi nevoie de deplasare pe o distanță lungă.

Este de menționat faptul că rețeaua de service dezvoltată la nivel național este bine echipată și cu standarde înalte de calitate, aspect stabilit încă de la autorizarea fiecărui partener (pentru autobuze există un standard special).

Proiectarea corespunzătoare a vehiculului

Mercedes-Benz poate oferi un autovehicul perfect dimensionat pentru nevoile operatorului, iar specificația tehnică este personalizată, respectând solicitările clientului.

Însă nu este vorba doar despre soluția de propulsie, puteri, transmisie și dimensiuni. Autovehiculele Mercedes-Benz sunt „prietenoase” cu informațiile. Acestea sunt echipate cu o rețea informatică bine dezvoltată (CAN), astfel încât multele date privind funcționarea autovehiculului, corect și precis colectate, sunt prelucrate și transferate prin diferite sisteme, către sediul operatorului.

Transportatorul are control nu numai asupra parametrilor generali, cum ar fi poziționare, kilometri parcurși sau consum de carburant, dar poate intra în multe alte detalii, precum deschidere uși, staționare în stație, contorizare număr de pasageri – informații complexe despre funcționarea mașinii și despre exploatare.

Fiabilitate și experiență

Daimler are în vedere faptul că disponibilitatea mașinii este asigurată în primul rând de fiabilitate și apoi de capacitatea service-ului de a interveni în timp scurt și a rezolva eventualele probleme apărute.

Mașina nu trebuie să aibă multe intervenții; in România există deja o bună experiență, atât pentru modelul Citaro cât și pentru Conecto exploatate cu succes în orașe mari precum București, Cluj sau Timișoara.

Soluții alternative de propulsie

În ultima vreme, operatorii de transport urban caută soluții alternative, mai ecologice, însă alegerea optimă depinde în primul rând de infrastructura depoului.

Mercedes-Benz a dezvoltat multiple soluții de propulsie alternativă, oferind variante de autobuze electrice, cu gaz natural comprimat (CNG) precum și hibrid. Totuși, recomandă o analiză atentă a nevoilor și disponibilităților în ceea ce privește infrastructura, atât în depou cât și pe traseele vizate.

De exemplu, pentru autobuzele electrice, trebuie avută în vedere capabilitatea de reîncărcare a bateriilor la depoul operatorului și eventual pe traseu, iar CNG este condiționat de stația de alimentare și de prezența unei magistrale de gaz metan în zonă.

Un punct important este prețul și puterea de revânzare. Posibilitatea de a restitui mașina și a genera, astfel, un avans pentru una nouă reprezintă un concept care începe să prindă contur și în România.

Modelele de autobuze cu propulsie alternativă sunt în producția de serie și se realizează pe aceeași linie de producție ca și autobuzele clasice diesel.

Mai mult decât atât, eCitaro (Citaro electric) este, deja, exploatat în mai multe orașe din Europa, cu rezultate bune.

De altfel, Citaro electric are la bază caroseria modelului clasic, cu avantaje în materie de mentenanță, fiabilitate, amenajare interioară și finisaje.

O variantă eficientă din punct de vedere al efortului investițional precum și al costurilor de operare o reprezintă versiunea hibrid a modelului Citaro, vehicul ce nu necesită o infrastructură specială pentru a fi exploatat asigurând totodată o capacitate mare de transport, similară cu versiunea clasică, diesel. Citaro hibrid oferă avantaje importante în materie de protecție a mediului și reducere a consumului de carburant, având costuri de producție apropiate de cele ale modelului diesel clasic.

Nu în ultimul rând, Mercedes-Benz pune accent pe disponibilitatea de a interveni în cazul oricărei probleme apărute, dezvoltând o organizație specializată și completă în ceea ce privește serviciile de vânzare și post-vânzare.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.