COTAR: OUG pentru ridesharing, sau frăția lobby-iștilor americani cu politicienii români

COTAR reclamă că ordonanța de urgență (OUG) anunțată pentru legiferarea ridesharing-ului reprezintă, de fapt, “frăția lobby-iștilor americani cu politicienii români”.

Redăm integral comunicatul primit la redacție:

“Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) atrage atenția asupra gravelor erori de interpretare a legislației, de către politicienii români care consideră că un discurs demagogic în campanie electorală e mai important decât înțelegerea realității și respectarea legilor într-un stat. O Ordonanță de Urgență care să dea undă verde paradisului fiscal pentru firmele de ridesharing deschide calea dezastrului!

Noi, transportatorii autorizați, asistăm astăzi la un circ electoral în care politicieni din aproape toate partidele militează pentru încălcarea cu bună știință a Legii taximetriei, doar pentru a se face loc pe piața din România unor firme care încalcă cel puțin trei legi ale statului român: Legea taximetriei, Codul Muncii și Codul fiscal. Sub pretextul că duc transportul rutier de persoane în era tehnologiei, companiile de ridesharing nu fac altceva decât să-și umple propriile buzunare cu zeci de milioane de euro, în timp ce bugetele statelor pe care le piratează scad simțitor, iar drepturile lucrătorilor se elimină din așa-zisa relație de „parteneriat” cu șoferii bucuroși că le rămân câțiva bănuți în plus în buzunar, dar nu se gândesc la consecințele pe termen scurt mediu și lung: lipsa asigurărilor de sănătate, mai ales dacă ar avea nevoie de spitalizare; lipsa cotizației la pensie, care îi va adăuga pe lista acelor pensionari cu venituri sub nivelul subzistenței, peste 10, 15 sau 20 de ani.

Ne confruntăm cu cereri de intrare în legalitate a unor firme care fac exact același lucru ca și noi, doar că nu respectă nicio lege a statului Român. Uber își desfășoară activitatea de 4 ani, funcționează ilegal în România, face transport de persoane fără nicio autorizație, obține astfel venituri ilicite și duce toți banii încasați pe o aplicație,in conturi din afara țării. Au pretins că nu înseamnă transport rutier de persoane transportarea persoanelor din punctul A în puctul B, cu ajutorul unei aplicații cu tarife dinamice. Eludează Codul fiscal, fraudează bugetul consolidat al statului, cu sute de milioane de euro.

Lobby-iștii Uber și ai altor aplicații de același fel au gasit politicieni, chiar și în Guvern, care au găsit metode pentru a le deschide calea către piața românească, dincolo de orice cadru legal, iar acum se încearcă trecerea, pe repede-înainte, a unei OUG care să le servească interesele. Înțelegem că cercurile înalte de la New York sunt foarte influente și că avem politcieni care-și doresc izbânda în alegeri cu orice preț – chiar dacă prețul este cel de a schimba legisle României, astfel încât să le aducă bani mai-marilor lumii și să obțină susținerea lor – însă nu putem să nu le amintim acestora că în România nu avem o lege care să reglementeze activitatea de lobby, ci doar pedepse penale pentru trafic de influență.

Nu știm dacă toți cei care insistă pentru această OUG pentru „transport alternativ” înțeleg ce fac alți colegi ai lor, care sunt direct interesați de apariția acestei schimbări legislative, în interes personal, nu știm dacă toți cei care susțin binefacerile Uber înțeleg problemele fiscale sau măcar dacă știu că Uber încasează bani și cash, fără a putea emite bon fiscal, nu știm câți dintre susținători cred că e bine să fii „cool” și „în pas cu moda sau cu tendințele, drept pentru care se înscriu în „trend”, și câți au cu totul alte interese, dar ce am observat noi este faptul că toți vorbesc în necunoștință de cauză și sfidând însăși ideea de legislație, deși vor să conducă țara”.

„Eliminarea taximetriei va afecta peste 150,000 de familii, însumând peste 600.000 de persoane. Așa cum am declarat și la întâlnirea de la Guvern, din data de 21 martie, dacă tot se dorește un transport alternativ, poate fi introdus un capitol distinct în legea 38/2003, unde să se prevadă și această activitate, dar să fie limitată, să respecte aceleași reguli ca și noi, în ceea ce priveste autorizarea, controlul și fiscalizarea, controlul autorităților în drept, precum și numărul limitat de mașini. Alfel înseamnă ca suntem o țară comandată de niște grupuri de interese care-și fac legi cu ajutorul politiccienilor români. Și este foarte posibil să se descopere ale cui sunt interesele, dacă analizăm anumite legături (de familie și nu numai) între politicienii susținători ai Uber și persoanele de la conducerea companiei din România, dar și între patronii Uber și anumiți politicieni români care se pot  lăuda cu susținerea internațională”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.