DOCUMENT. MT se spală pe mâini în privința modificărilor legislative cerute de transportatori

Ministerul Transporturilor (MT) se spală pe mâini în privința modificărilor legislative cerute în toamna anului trecut de transportatori – prelungirea valabilității Programului de transport interjudețean, a celui pentru București – Ilfov și modificarea Legii taximetriei.

Imagine: Jean-Mihai Pâlșu

În răspunsul primit în 28 decembrie 2017 de la Guvernul Tudose, de către COTAR, UGIR și alte asociații patronale din transporturi, Ministerul Transporturilor precizează că OG nr. 27/2011 urmează a fi aprobată prin lege în Parlament, “context în care apreciem că pe parcursul procesului legislativ vor fi avute în vedere toate propunerile ce privesc această categorie de transport, inclusiv recomandările consiliului Concurenței.

În privința modificării Legii nr. 38/2003, “vă informăm că potrivit dispozițiilor acesteia, serviciile de transport public local în regim de taxi fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publică, desfășurându-se sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităților administrației publice locale”.

MT mai spune că nu are competență privind “gestionarea activității de transport în regim de taxi sau a activității de dispecerizare a transportului în regim de taxi ori î legătură cu sancționarea nerespectării prevederilor stabilite prin Legea 38/2003”

“De asemenea, vă informăm că la dezbaterile care au avut loc în cadrul ședinței din data de 17 octombrie 2017 a Comisiei pentru transporturi și infrastructură de la Camera Deputaților, s-a concluzionat că toate amendamentele propuse care vizează modificarea Legii 38/2003 urmează a fi dezbătute în cadrul unei ședințe ulterioare a comisiei, odată cu celelalte proiecte de Lege/propuneri legislative aflate în dezbatere arlamentară ce au ca obiect revizuirea aceleiași legi”.

Referitor la prelungirea valabilității programului de transport București – Ilfov, “subliniem faptul că MT împreună cu MDRAP, CJ Ilfov și Primăria Capitalei au în intenție revizuirea cadrului de reglementare având ca scop satisfacerea nevoilor de mobilitate a persoanelor, creșterea siguranței circulației rutiere și eficientizarea transportului rutier de persoane inclusiv îmbunătățirea accesibilității și buna integrare a diferitelor moduri de transport în regiunea București – Ilfov”.

Download (RASPUNS-GUVERN-PETITII-FEDERATII-DIN-TRANSPORTUL-RUTIER-1570.pdf - PDF, 6.09MB)

Noul Program de transport public de călători București-Ilfov

Pe de altă parte, noul Program de transport public de călători București-Ilfov, elaborat in conformitate cu prevederile PMUD 2016-2030, și regulamentul de transport public de călători în această regiune – ambele puse in dezbatere publică – le-au fost prezentat în 20 decembrie transportatorilor de persoane, de către specialiștii Primăriei Capitalei, la întâlnirea la care au fost invitați și la care a participat și primarul general Gabriela Firea, ce a avut loc la sediul municipațității.

“Ne dorim ca transportul de călători, atât în București cât și în localitatile din județul Ilfov, să fie realizat la cele mai înalte standarde de calitate și siguranță. Vom implementa astfel un program care prevede 58 de trasee între București și toate localitățile din Ilfov, acestea însumând 1.150 de km, cu 300 de km mai mult decât există în prezent. Vorbim despre București și 40 de localități din județul Ilfov, adica 8 orașe și 32 de comune, care vor beneficia de un sistem de transport eficient, integrat, durabil și sigur, care să contribuie la dezvoltarea economică a zonei metropolitane”, a declarat Gabriela Firea.

Aceste trasee vor fi asigurate atât de RATB, cât și de operatorii privați, “care sunt partenerii noștri – și doresc, astfel, să vă asigur că Municipalitatea încurajează piața privată și dorește o colaborare legală și exclusiv în interesul cetățenilor zonei metropolitane, care trebuie să beneficieze de un transport modern, de calitate”, a adăugat Gabriela Firea.

“Subliniez încă o dată că nu eliminăm operatorii privați care respectă legea și își respectă călătorii, iar în acest scop vom avea o serie de întâlniri regulate, astfel încât implementarea măsurilor prevăzute de PMUD să fie facaută cât mai corect, în beneficiul cetățenilor”, a asigurat primarul Capitalei.

PMB anunța la acea dată că “în perioada următoare se va publica anunțul de intenție   privind licitația de atribuire a celor 58 de trasee”.

Cele 40 de localități din județul Ilfov care vor fi conectate cu Bucureștiul prin noile trasee de transport sunt 8 orașe – Bragadiru, Buftea, Chitila, Măgurele, Otopeni, Popești-Leordeni, Voluntari – și 32 de comune – 1 Decembrie, Afumați, Balotești, Berceni, Brănești, Cernica, Chiajna, Ciolpani, Ciorogârla, Clinceni, Copăceni, Corbeanca, Cornetu, Dărăști-Ilfov, Dascălu, Dobroești, Domnești, Dragomirești Vale, Găneasa, Glina, Grădiștea, Gruiu, Jilava, Moara Vlăsiei, Mogoșoaia, Nuci, Periș, Petrăchioaia, Snagov, Ștefăneștii de Jos, Tunari și Vidra.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.