Hibrizii plug-in poluează mai mult

Una dintre analizele realizate de către Transport & Environment (T&E) nu are legătură directă cu vehiculele comerciale, însă prin extrapolare, ne putem pune niște semne de întrebare.

Emisiile de CO2 ale hibridelor sunt de 5-7 ori mai mari decât cele declarate

Respectiva entitate a organizat un test, realizat de către universitatea tehnică din Graz, prin care a verificat în condiții reale de drum, emisiile de CO2 de la trei autoturisme hibride cu încărcare suplimentară (pe scurt PHEV). Mașinile hibride plug-in sunt încă prezentate ca o soluție climatică, dar testele efectuate cu cea mai nouă generație de vehicule PHEV arată că poluează semnificativ mai mult decât se pretinde pe rutele din orașe sau din jurul acestora.

Trei modele PHEV recente, un BMW Seria 3, Peugeot 308 și Renault Megane, au emis mai mult CO2 decât s-a anunțat atunci când au fost testate chiar și la pornirea cu o baterie plină. BMW a poluat de trei ori mai mult decât anunța oficial atunci când a fost condus pe o rută tipică pentru navetiști, conform testelor efectuate de Universitatea de Tehnologie din Graz, comandate de T&E. Hibrizii plug-in Peugeot 308 și Renault Megane au avut performanțe mai bune, dar totuși au poluat cu 20% și, respectiv, cu 70% mai mult decât se pretindea, în ciuda distanței relativ scurte parcurse dus-întors (55 km). În timpul condusului în oraș, Peugeot obținea puțin peste jumătate (53%) din autonomia electrică anunțată cu o singură încărcare, în timp ce BMW avea doar 74%. Doar Renault obținea autonomia electrică revendicată. Cu toate acestea, cu doar 50 de km la o singură încărcare și fără încărcare rapidă, utilizarea Renault cu zero emisii pe rutele navetiștilor din orașele europene va rămâne limitată.

Mașinile de companie reprezintă 71% din vânzările noi de PHEV, iar cercetările arată că marea majoritate a kilometrilor o parcurg cu motorul termic și sunt rareori încărcate electric. Când au fost testate cu o baterie goală, BMW, Peugeot și Renault au emis de 5-7 ori mai mult CO2. T&E declara că guvernele ar trebui să pună capăt subvențiilor pentru flotele de vehicule PHEV și să le impoziteze pe baza poluării lor din lumea reală.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.