Specialistul german de camioane cu hidrogen KEYOU a predat primul camion de 18 tone, către EP Trans.

Compania de logistică EP Trans, din Regensburg, semnase deja primul contract pentru unul dintre camioanele KEYOU-inside de 18 tone, în 2023, dar predarea fusese amânată de mai multe ori din cauza dificultăților de livrare a unei componente esențiale.
Camionul de 18 tone se bazează pe un șasiu Daimler, model Actros, și este echipat cu un motor Deutz, convertit de 7,8 litri, cu sistem KEYOU-inside și o transmisie complet automată de la Allison.
Acum, punerea în funcțiune oficială a vehiculului, care va funcționa pe o rută internă, este programată cel mai târziu la începutul anului 2025. Carosarea primelor vehicule a fost realizată de partenerul pe termen lung al KEYOU, Paul Nutzfahrzeuge, lângă Passau.
Spre deosebire de vehiculele cu pile electrice unde hidrogenul este folosit pentru propulsia motoarelor electrice, în cazul de față motorul termic este alimentat cu hidrogen, similar motoarelor alimentate cu gaz petrolier.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro