RPTCY 2019. BALINT TRANS: Rețeta adaptabilității

Dacă există o rețetă pentru a traversa fără probleme potențialele schimbări importante ce pot apărea (legislativ, sau în piață), Balint Trans pare să o fi găsit.

Jozsef Balint, director general Balint Trans: „Indiferent de deciziile ce se vor lua la nivel legislativ, noi nu vom fi afectați. Avem un parc nou și, oricare va fi modul în care va funcționa transportul regulat, suntem pregătiți.”

Cum ar trebui să arate o companie pentru a fi considerată sigură? Probabil, ar trebui să fie destul de mare pentru a fi luată în considerare de clienți, de furnizori și chiar de colegii de breaslă. De asemenea, ar trebui să mențină costurile la un nivel competitiv și stabil, iar numărul angajaților care nu sunt direct productivi să fie cât mai redus. Să creeze un colectiv bun (angajați mulțumiți) și să dezvolte activități complementare, astfel încât scăderile de volum ale unui segment să fie compensate de creșterile de pe un altul…

Balint Trans are o flotă de 110 autovehicule (jumătate sunt autocare și autobuze) și tot atâția șoferi, iar cifra de afaceri este de aproximativ 12 milioane de lei.

Transport local, transport regulat județean și interjudețean, transport de convenție și, chiar, turistic – compania oferă o paletă de servicii care se completează și, totodată, asigură o prezență semnificativă la nivel local și, chiar, național.

„Transportul local se desfășoară în două localități din județul Harghita, iar curse județene avem în Harghita și Mureș. În ceea ce privește cursele interjudețene, acestea acoperă aproape jumătate din teritoriul României – Bacău, Craiova, Miercurea Ciuc, Covasna”, a precizat Jozsef Balint, director general Balint Trans.

Transportul de convenție ocupă, de asemenea, un rol important în activitatea firmei, peste 30% din parc fiind utilizat în acest scop.

„La ora actuală, transportul de convenție este cel mai sigur. Relația cu clienții este strânsă și întărită de-a lungul anilor de colaborare, iar aspectele financiare sunt ușor de urmărit. Realizezi transportul, îl facturezi și banii intră în contul din bancă. Astfel, nu mai există probleme cu șoferii, aceștia fiind feriți de tentații”, a arătat Jozsef Balint.

Pentru cursele regulate, Balint Trans utilizează case de marcat și un soft dedicat vânzării de bilete și abonamente.

Informațiile privind vânzările în mașină ajung la dispecerat și, de asemenea, tot ce se vinde la sediul firmei apare pe dispozitivele din mașini.

Astfel, odată emis abonamentul, informația este disponibilă și la șofer. Abonamentele funcționează sub formă de carduri, în mașini existând cititoare pentru acestea.

„În ceea ce privește biletele, casele de marcat au GPS și, în mod automat, apare stația unde biletul a fost emis. Practic, șoferul selectează doar stația de destinație. Din dispecerat putem urmări, în timp real, unde este fiecare mașină. Întregul sistem a fost gândit astfel încât activitatea să funcționeze bine, fără a fi nevoie de mulți oameni la birouri”, a explicat Jozsef Balint.

Înnoire permanentă a parcului

Balint Trans achiziționează, lunar, autocare, autobuze și microbuze noi și, astfel, 50% din parc are vechime sub trei ani.

„În fiecare lună 1-2 mașini noi intră în parcul nostru și, totodată, orice mașină mai veche de trei ani este disponibilă pentru vânzare. În acest mod, ai o siguranță mai mare, iar mașina este în condiții bune de funcționare, pentru că, dacă lași autovehiculul să se învechească, și costurile cu piesele cresc imediat. Mașinile noi sunt în garanție și consider că, din toate punctele de vedere, sunt mai avantajoase. Călătorii urcă în autovehicul cu mai mare plăcere, riscul unor defecțiuni este foarte redus și, totodată, șoferii sunt mai mulțumiți”, a arătat Jozsef Balint.

Calculele financiare și experiența Balint Trans au arătat că aceasta este decizia corectă.

Stabilitatea este cuvântul de ordine și atunci când vine vorba despre șoferi.

„În general, șoferii noștri sunt persoane mai în vârstă, cu familii. Și, dacă au tot ce le trebuie acasă, nu își pun problema să plece din țară”, a spus directorul general Balint Trans.

Pentru viitor, compania își propune să păstreze actualul ritm de înnoire a parcului, fără a crește volumul activității, scopul fiind păstrarea unui bun control al afacerii și echilibrul între diferitele activității.

„Vara merg excursiile, iarna merg județenele, cursele cu angajații compensează, la rândul lor, perioadele în care alte segmente își scad volumul… în principiu, un segment îl completează pe celălalt”, a explicat directorul general Balint Trans.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.