Page 20 - Revista ZIUA Cargo iulie 2018
P. 20

AsiaAmericileYarborough a continuat: „Deși ga- ma de riscuri la care sunt expuse com- paniile poate părea copleșitoare, uti- lizarea instrumentelor disponibile înseamnă că organizațiile pot identi- fica, repede și simplu, aceste riscuri, în rețeaua lor de aprovizionare. O dată identificate zonele de risc, firmele vor fi capabile să lucreze, alături de fur- nizorii lor și de auditori specializați, pentru a reduce șansele ca un parte- ner de afaceri să creeze daune finan- ciare sau de reputație unei companii.”SECURITATEGuvernele din Asia au continuat, în 2017, să se confrunte cu capacități insuficiente și cu dificultăți în aplicarea regulamentelor din industrie, expu- nând mediul de afaceri la o serie de riscuri de securitate, continuitate și responsabilitate socială corporativă.Operațiuni de aplicare a legii ro- buste și specializate, atât în Statele Unite, cât și în Canada, au contribuit la reducerea ratelor furturilor de măr- furi în ambele țări, în 2017. În timp ce BSI spune că s-a înregistrat o frec- vență mai mare a incidentelor din Statele Unite comparativ cu alte re- giuni, datele din 2017 au reflectat un declin al furturilor față de 2016, în state cu grad mare de risc, inclusiv California, Texas, Florida, Illinois, New Jersey și Georgia.Previziuni pentru 2018În India, personalul și resursele insuficiente au continuat să genereze rate înalte de furturi de marfă, analiza BSI indicând noi zone de risc pentru acest gen de infracțiuni, în Nordul țării. Provincia Uttar Pradesh a fost scena unui mare număr de furturi de marfă în India înregistrate anul trecut, însu- mând aproape un sfert din totalul in- cidentelor. Corupția sistemică la nivelul supply chain-ului a continuat, de ase- menea, să alimenteze riscul de furturi de marfă: cel puțin 17% din totalul de furturi de marfă înregistrate în India, în 2017, au implicat participarea direc- tă a șoferilor de camion sau a altor angajați din supply chain.BSI anticipează probleme legate de capacitățile guvernamentale, de dezvoltările politice la nivel înalt și de corupție, care vor rămâne elemente majore de influență asupra securității la nivelul lanțului de aprovizionare, al continuității afacerilor și al responsa- bilității sociale, în 2018.O proastă monitorizare a industri- ilor farmaceutice din China și India a contribuit la un flux în creștere de dro- guri ilicite sintetice și de compuși chi- mici, în încărcăturile de marfă de ieșire. În același mod, o planificare inadecvată și o aplicare insuficientă a reglementărilor de mediu au submi- nat eforturile autorităților chineze de a aborda nivelurile periculoase de smog și de poluare a aerului.Cel mai mare risc este potențialul de întârzieri și cozi la frontierele UK / UE, pentru verificări și declarații va- male.Corupția a subminat eforturile guvernelor din lumea întreagă de a pune capăt utilizării forței de muncă Nord-coreene pe teritoriul propriilor lor state. Rapoarte recente, privind munca forțată în lanțurile de aprovi- zionare internaționale, au descoperit că regimul Nord-coreean profită direct de pe urma salariilor a cel puțin 50.000 muncitori care lucrează în condiții si- milare cu sclavia, în zeci de alte țări.În fine, perturbări ale supply chain-ului în Porto Rico, în urma ura- ganelor Irma și Maria, au creat atât riscuri de securitate, cât și legate de continuitatea afacerilor. Alături de per- turbările create direct de către uraga- ne, rapoartele subliniază și probleme de securitate. De exemplu, oficialii va- mali din Portul Philadelphia au con-De asemenea, furturile de marfă din Brazilia și Mexic vor continua să impună riscuri semnificative, pe mă- sură ce hoții dezvoltă tehnici din ce în ce mai sofisticate și violente, ca reacție la fiecare măsură de contracarare.În contrast, lipsa de securitate și violența grupurilor infracționale, inclu- siv a cartelurilor de droguri, au condus la o creștere a riscului de furt, în Mexic. Statisticile oficiale indică faptul că nu- mărul de furturi implicând camioane, în 2017, a depășit atât cel din 2016, cât și estimările la nivelul industriei pe 2017, cu creșteri semnificative în state precum Mexico, Puebla și Tlaxcala. Cel mai probabil, hoții au țintit aceste zone datorită proximității cu Mexico City, un cunoscut „punct fierbinte” pen- tru intercepția bunurilor venind dinspre sau mergând către zonele centrale ale țării, către portul Veracruz.Procesul de Brexit probabil că va continua să atragă interes din partea comunității implicate în supply chain.Expansiunea continuă și diversifi- carea grupărilor criminale organizate în Brazilia impune riscuri semnificative asupra lanțurilor de aprovizionare in- terne și internaționale, în timp ce tra- ficul de droguri rămâne o preocupare majoră în Columbia, în ciuda ciocnirilor cu grupările de gherilă.În Brazilia, se estimează că expan- siunea și consolidarea grupărilor crimi- nale organizate va continua, în 2018, având în vedere ineficiența eforturilor guvernamentale de a combate acest fenomen.20 ...................................................................................................................................................... iulie 2018fiscat 321 kg de cocaină, ascunse într-un transport de mobilă venind din Porto Rico, la începutul lunii ianuarie 2018. Există așteptări că organizațiile de trafic de droguri vor continua să exploateze urmările acestor dezastre, pentru a introduce clandestin droguri în Statele Unite.Afacerile cu un lanț complex de aprovizionare devin din ce în ce mai îngrijorate de aspectele practice ale unui nou model de afaceri dintre Marea Britanie și Uniunea Europeană.Sursa: Vigilant, buletinul informativ al TAPA EMEA, numărul din mai Traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU raluca.mihailescu@ziuacargo.ro


































































































   18   19   20   21   22