Page 35 - Revista ZIUA Cargo iulie 2018
P. 35

un nivel scăzut. Sistemul I-See se ba- zează pe hărți topografice foarte pre- cise, achiziționate de la furnizori specializați.Alături de reducerea consumului, Volvo a țintit, prin această configurație, creșterea perioadei de disponibilitate a camionului (uptime) și, de asemenea, îmbunătățirea confortului pentru șoferi. Merită menționat faptul că, alături de noul model de camion, Volvo oferă con- tracte de service cu opțiunea de conec- tivitate – service-ul poate monitoriza gra- dul de uzură al componentelor principaleale autovehiculului și oferă informații le- gate de performanțele motorului, distanța parcursă și consumul de carburant. Astfel, opririle neprogramate sunt reduse la maximum, iar service-ul are toate piesele necesare, la sosirea camionului.Pentru șoferi, lucrurile devin foarte simple – odată ajunși la 30 km/h, Volvo recomandă trecerea camionului pe pilot automat (Cruise Control) și reglarea vitezei „din butoane”. De altfel, schimbarea treptelor de viteze în mod manual nu mai este posibilă, pe zona treptelor 7-12. Mai mult decât atât, funcția kick-down a fost blocată.Radu BORCESCU,Interfața cutiei de viteze este un panou cu butoane, amplasat pe bord – o imagine obișnuită pentru autobu- zele urbane, dar mai rar întâlnită la camioane.La toate acestea se adaugă și o reducere a masei proprii – puntea spa- te mai ușoară și utilizarea unor anve- lope eficiente contribuie la optimizarea consumului.Cu modelul FH Reloaded, consu- muri medii de 26 l/100 km vor deveni obișnuite, chiar și pentru șoferii neexpe- rimentați. Visul oricărui operator de flotă!În ceea ce privește diferența dintre cele două configurații disponibile, re- prezentanții Volvo afirmă că modelul de 420 CP este de așteptat să consu- me, în medie, cu un litru de motorină mai puțin la o sută de kilometri, față de cel de 460 CP.iulie 2018 ...................................................................................................................................................... 35Izolarea mai bună a cabinei și noul sistem pentru baterii (sistem dual de baterii cu gel) îmbunătățesc confortul și condițiile de viață la bordul camionului.Praga, REPUBLICA CEHĂ radu.borcescu@ziuacargo.roDRIVE-TEST


































































































   33   34   35   36   37