Page 17 - Revista ZIUA Cargo August 2018
P. 17

Ionel Popa, ambasador TAPA PSR în România:„Cred cu tărie că toți profesioniștii Est – europeni din lumea lanțului de aprovizionare (indiferent dacă sunt șoferi, manageri, proprietari de companii) ar trebui să fie conștienți de valorile și practicile TAPA, de riscurile de securitate de pe drumurile europene, de provocările existente pe această piață comună, și să cunoască practicile cele mai bune, precum și cele mai noi tehnologii din această industrie. În final, ar trebui să vadă TAPA ca pe o familie din care pot face parte. Împreună, putem lupta pentru combaterea crimei organizate, indiferent dacă suntem români, germani, polonezi, olandezi, italieni sau maghiari.”nice TSR 3, pentru că are în dotare, încă din configurația standard, un sis- tem de blocare a ușilor, un sistem de alarmă și GPS integrat. Acestea repre- zintă 90% din elementele tehnologice prinse în certificarea TAPA TSR 3. În plus, este necesar un sistem mecanic de blocare a remorcii, în cazul decu- plării. Foarte importante, în momentul certificării TSR, sunt procesele și procedurile care trebuie bine puse la punct. Pe lângă facilitarea certificării TAPA, acest management al securi- tății, o dată integrat în funcționarea companiei, va ajuta conducerea să elimine, în mare parte, pierderile ge- nerate de situații neprevăzute. Iată câteva exemple de practici impuse: la angajarea șoferilor, devine obliga- torie verificarea lor la vechiul loc de muncă și pe baza cazierului furnizat de poliție; toleranță ZERO față de incidentele de securitate; proceduri privind încărcarea și descărcarea; pro- ceduri de verificare a camionului; pro- ceduri privind comunicarea și modul de acțiune, în cazul unui incident.În cazul certificării depozitelor, există, de asemenea, 3 niveluri de certificare: FSR A – cel mai ridicat; FSR B – intermediar; FSR C – de bază. Iar, pentru rezultate eficiente pe termen lung, este recomandabil să se obțină, inițial, certificarea de bază, ur- mând ca nivelurile celelalte să fie atinse ulterior, unul câte unul.Până la urmă, prin definirea clară a acestor obiective comune, membrii echipei primesc șansa de a se dezvolta.Câteva detalii tehniceFSR (Facility Security Requirements) abordează elemente precum partea tehnică și procedurală, în ceea ce privește securitatea perimetrală, securi- tatea pereților, acoperișurilor și a ușilor, securitatea punctelor de acces, securi- tatea interioară, sisteme de securitate (concepție, monitorizare și răspuns) sau proceduri și instruire, integritatea forței de muncă.Reamintim, certificarea TAPA în domeniul transporturilor se poate face pe 3 niveluri (TSR 1, 2 sau 3) și im- plică investiții diferite, în funcție de varianta aleasă. De exemplu, un camion nou se încadrează, de multe ori, aproape automat în cerințele teh-Loredana Dan: „Din punctul meu de vedere, lumea lanțului de aprovizionare, cu toate serviciile sale conexe, trebuie să se îndrepte spre a oferi clienților o mai bună calitate și securitate, pentru că va reprezenta un factor important în perioada următoare.”august2018.................................................................................................................................................. 17În concluzie...Concluzia este una simplă și a fost desprinsă de către Ionel Popa, amba- sador TAPA PSR în România și con- sultant al International Alexander, în tot acest proces de certificare: „Într-o piață în care lupta prețurilor tinde să se stabilizeze, reputația, profesionalis- mul, securitatea, calitatea ar trebui să reprezinte diferențiatori pe termen lung pentru orice jucător din aceasta piață. Și toate aceste certificări nu fac decât să transforme o companie într-un veri- tabil profesionist pe piața serviciilor de calitate.”Până la urmă, merită să te certi- fici? La această întrebare poate răs- punde fiecare manager, după ce va stabili ce înseamnă securitatea în stra- tegia pe care o are și pe ce tip de piață vrea să se plaseze. Cei care au decis deja să investească, însă, în această direcție consideră că au tras o carte câștigătoare. Meda IORDANmeda.iordan@ziuacargo.roCONFERINȚĂ


































































































   15   16   17   18   19