Page 19 - Revista ZIUA Cargo August 2018
P. 19

Angajezi oameni cu experiență, sau fără?„De-a lungul timpului, am fost no- rocoasă, din toate punctele de vedere, în sensul că am gestionat și echipe extraordinare. Depinde foarte mult de capabilitatea managerului și de nivelul de know-how pe care îl deține compa- nia. Poți aduce oameni din zona de depozitare, poți aduce conducători auto pe care îi poți crește și îi poți aduce la nivel de dispecer. Sau poți angaja oameni lipsiți de experiență, pe care să-i crești, pe care să îi aduci până la un punct la care reușesc să își facă treaba, fără să mai aibă nevoie de îndrumare”, a apreciat Cristina Radu.Ce presupune pregătirea?Nicoleta Carmen Lupa a mai su- bliniat faptul că sunt disponibile cursuri și sesiuni de pregătire pentru orice necesitate și disponibilitate către in- vestițiile în factorul uman. Și că aceas- tă investiție se justifică, fără îndoială, prin creșterea valorii afacerii pe care o conducem și a gradului său de efi- ciență.Pe de altă parte, nu puțini sunt cei care se tem, la ora actuală, să inves- tească în pregătirea unor oameni fără experiență, pentru a-i vedea, apoi, ple-Și Nicoleta Carmen Lupa, specia- list în perfecționare profesională și di- rector regional IFPTR, apreciază faptul că dispecerii nu au o misiune ușoară și că trebuie să știe mult mai multe de- cât ne închipuim. Trebuie să știe co- municare (pentru că o vor face, atât cu clienții, cât și cu conducătorii auto), trebuie să știe să preia corect o co- mandă, să ceară datele corespunză- toare... „Apoi, urmează partea de pla- nificare, în care trebuie să reducă, peRaluca MIHĂILESCUNicoleta Carmen LupaDecebal Popescuplului, așa că, de fiecare dată când sunt în dispecerat, sunt foarte atentă la reacțiile lor față de client, față de conducătorii auto. Vorbim despre soluții mult mai vaste și despre oameni care ar trebui să fie mult mai bine pre- gătiți, inclusiv din punct de vedere legislativ”, a continuat ea.Cristina Raducând la alte companii. Dar aceasta se poate dovedi o falsă problemă. „Dacă nu-i pregătim, cu gândul că vor pleca, și nici cei de la care vin dispeceri către noi nu fac acest lucru, cu același gând, de fapt, nu o sa fie niciodată instruiți. Dacă toată lumea ar instrui personalul, nu ar mai exista acest cerc vicios; îmi pleacă un om pregătit, angajez în locul lui tot unul pregătit. Este vorba despre un transfer de «knowledge»”, a ținut să sublinieze Decebal Popescu, CEO Cartrans. La rândul său, Cristina Radu este de părere că, dacă lucrezi cu o persoană necorespunzător pregătită, s-ar putea să pierzi mai mulți bani decât dacă ai instrui-o și ar pleca.cât posibil timpii de efectuare a cursei, având în vedere, în același timp, faptul că acel conducător auto trebuie să își respecte timpii de conducere și odihnă și trebuie, pe cât posibil, să stea cât mai puțin la încărcare și la descărcare. Nu în ultimul rând, trebuie să știe totul despre arimare, mai ales în contextul intrării în vigoare a unor noi regula- mente în acest domeniu, în Spania”, a subliniat reprezentanta IFPTR. Nu în ultimul rând, dispecerul trebuie să gestioneze probleme și conflicte de tot felul, atât cu șoferii, cât și, uneori, cu clienții. Nu degeaba, aparent, există un permanent conflict între cei care conduc și cei care... îi conduc către marfă. Dar, cu atitudinea – și aptitu- dinea – de comunicare potrivită, lucru care se poate educa, se poate ajunge la o colaborare optimă.august2018.................................................................................................................................................. 19raluca.mihailescu@ziuacargo.roCONFERINȚĂ


































































































   17   18   19   20   21