Page 22 - Revista ZIUA Cargo August 2018
P. 22

Primii 30 km dinCAutostrada Sebeș – TurdaPrimii 30 de kilometri din Autostrada A10 Sebeș – Turda (loturile 3 și 4) vor fi deschiși traficului, după mai bine de o jumătate de an de așteptări.onstructorul italian Tirrena Scavi a contestat, până acum, de două ori, măsurătorile pri-vind planeitatea și rugozitatea, efec- tuate de CESTRIN, dar, până la urmă, a fost nevoit să frezeze circa 2 kilo- metri de pe Lotul 3 și să reasfalteze porțiunea.Pe Lotul 4, construit de SC PORR Construct SRL / PORR Bau GmbH, au căzut niște taluzuri, în luna martie, și a fost nevoie de refacerea lor. Între timp, a fost finalizată și montarea para- petelor. În afară de aceste probleme, cele două loturi de autostradă sunt gata, din luna ianuarie, să fie deschise traficului rutier.Ambele contracte au fost semnate în aprilie 2014 și aveau termen de finalizare a lucrărilor luna martie 2016.legătura cu municipiul Brașov, unul dintre cele mai importante centre eco- nomice și turistice ale țării, traversând axa turistică Sinaia – Bușteni – Azuga – Predeal”, a mai spus premierul.Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) a desemnat câștigătorul lici- tației pentru elaborarea documentației necesare construirii unuia dintre tron- soane. Este vorba despre Consitrans SRL, care va avea la dispoziție 24 de luni pentru a realiza Studiul de Feza- bilitate și Proiectul Tehnic pentru 72 de kilometri din șosea. Valoarea ofertei câștigătoare este de 13.933.291,10 lei, fără TVA. „Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații la CNSC sau la Tribunalul București și după emiterea unor decizii definitive.INFRASTRUCTURĂAutostrada Comarnic – Brașov, la atribuire prin PPPBanca Mondială s-a oferit, anul trecut, să aloce 35 milioane euro pen- tru crearea unei infrastructuri de finan- țare, în scopul atragerii mai rapide a fondurilor europene și a altor investi- tori. Însă ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a anunțat că acest par- teneriat pe proiect cu Banca Mondială, încheiat în toamna anului 2017, a aparținut fostei guvernări.Premierul Viorica Dăncilă promite că, în luna august, vor începe proce- durile de atribuire și dialogul competitiv cu investitorii, în vederea realizării Autostrăzii Comarnic – Brașov.Studiul de fundamentare a fost discutat în Guvern, după ce autoritățile române au renunțat la acordul cu Banca Mondială și au luat decizia ca această investiție să fie realizată în parteneriat public – privat (PPP).„A fost o intenție, asumată de fostul premier Mihai Tudose, pentru a obține asistență tehnică din partea Băncii Mondiale, la care era legat și un credit de 35 de milioane de euro, inclusiv pentru revizuirea unui studiu de feza- bilitate anterior. Ulterior, Guvernul Dăncilă a luat decizia de a include pro- iectul Brașov – Comarnic în noul pachet de parteneriate public – private, astfel că s-a luat în discuție oportunitatea de a mai semna și acest împrumut”, a precizat ministrul Transporturilor.Desemnarea ofertei câștigătoare pentru sectorul Buzău – Focșani reprezintă primul pas spre întocmirea documentației necesare realizării unei legături de mare viteză între Muntenia și Moldova, pe ruta Ploiești – Pașcani, cu o lungime estimată de 329 de kilo- metri”, au precizat reprezentanți ai CNAIR.„Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov este unul dintre proiectele stra- tegice de investiții decis a se realiza în parteneriat public – privat. Este primul proiect în parteneriat public – privat demarat în România, iar, în luna august, vor începe procedurile de atri- buire și dialogul competitiv cu inves- titorii”, a precizat Viorica Dăncilă.În prezent, se mai află în faza de evaluare a ofertelor contractele pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate și a Proiectelor Tehnice destinate tronsoanelor de drum de mare viteză Ploiești – Buzău, cu o lungime de 65 de km, Focșani – Bacău, de 110 km, și Bacău – Pașcani, de 82 de km.Autostrada va avea aproximativ 115 kilometri lungime și „va realizaProiectant pentru drumul de mare viteză Ploiești – PașcaniO altă investiție în infrastructură, dar ceva mai avansată, este drumul de mare viteză Ploiești – Pașcani, pentru care Compania Națională deMagda SEVERIN22 .................................................................................................................................................. august 2018magda.severin@ziuacargo.ro


































































































   20   21   22   23   24