Page 24 - Revista ZIUA Cargo August 2018
P. 24

SchimbareRde paradigmăViitorul vine peste noi cu o viteză în creștere, aducând numeroase oportunități, însă, totodată, schimbând modelul de afaceri înPiața vehiculelor comerciale este în creșteretransporturi.eprezentanții producătorilor de vehicule comerciale au prezentat posibile scenarii le-Anul acesta, aproape 125.000 de camioane au fost comercializate în Europa gate de aceste schimbări, în cadrul Occidentală, până la finalul lunii mai, cele mai bune vânzări din 2008 pânătradiționalei conferințe organizate îna- intea celei mai mari expoziții dedicată industriei de transport – IAA.astăzi. Piața a crescut, de asemenea, în celelalte țări EU și Rusia. Piața vehiculelor comerciale ușoare a crescut cu 4% în țările din Vest, în primele cinci luni ale anului. În aceeași perioadă, în SUA, piața camioanelor a crescut cu 18%, iar în China cu 12%. Brazilia dă semne de revenire, iar India a cunoscut, de asemenea, o creștere importantă.PRE-IAACea de-a 67-a ediție a IAA Hanovra va fi focusată pe teme precum digitali- zarea, conectivitatea, condusul auto- nom și carburanții alternativi.Electrificarea transporturilor repre- zintă o altă direcție importantă a indus- triei, primul pas fiind realizat la nivelul transportului urban. Practic, apar tot mai multe autovehicule electrice, în special van-uri și autobuze urbane. În plus, primele camioane de până la 26 t, complet electrice, sunt, deja, în exploatare. Nu trebuie neglijate nici alte soluții, precum gazul comprimat, ce asigură beneficii importante la toate capitolele – protecția mediului, costuri de exploatare, zgomot redus, reali- mentare rapidă...ducția de vehicule, transportatori, car- buranți și infrastructură”, a declarat Bernhard Mattes.Astfel, reprezentanții industriei se așteaptă că, prin implementarea noilor tehnologii în traficul rutier, se va obține un salt important în direcția creșterii siguranței. Transportul se va realiza mai ușor și mai eficient, emisiile po- luante și costurile reducându-se.Progrese importante au fost, deja, realizate. Față de anul 2000, în Germania, consumul de carburant și emisiile de CO2 au scăzut cu 8% pentru transportul de mărfuri, în ciuda creșterii volumelor transportate. Consumul și emisiile calculate pe tonă – kilometru de marfă au scăzut cu 35%.Digitalizarea va contribui la o co- nectare mai facilă între diferitele moduri de transport, aspect tot mai important, în condițiile în care volu- mele de mărfuri sunt într-o continuă creștere. Un exemplu recent de utili- zare a digitalizării îl reprezintă platoon- ing-ul. Această tehnologie a intrat, deja, în faza testelor în condiții reale de trafic și a demonstrat că poate ajuta la reducerea consumului de carburant și, implicit, a emisiilor de CO2 cu 10%. Următorul pas ar trebui să fie utiliza- rea, pentru platooning, a camioanelor provenite de la diferiți producători, pentru a demonstra funcționalitatea sistemului, la nivel general.Președintele VDA (Asociația Germană a Industriei Automotive, or- ganizatoarea IAA), Bernhard Mattes, a arătat că politicile pentru protecția mediului sunt tot mai radicale. „Indus- tria vehiculelor comerciale își dorește să contribuie la aceste eforturi. Totuși, constructorii nu pot depăși aceste pro- vocări singuri, fiind necesară o abor- dare integrată, care să implice pro-Totuși, țintele propuse de Comisia Europeană pentru viitor au fost criti- cate de președintele VDA ca fiind ne- realiste pentru segmentul camioanelor – reducerea emisiilor de CO2 cu 15% până în 2025 și cu 30% până în 2030. Aceste ținte reprezintă dublul față de ceea ce producătorii de autovehicule consideră realizabil.„În plus, amenzile pentru neres- pectarea țintelor sunt extrem de mari și aproape arbitrare”, a completat pre- ședintele VDA.24 .................................................................................................................................................. august 2018


































































































   22   23   24   25   26