Page 25 - Revista ZIUA Cargo August 2018
P. 25

Andreas RenschlerStefan Nou model de BuchnerBernhard MattesbusinessÎn aceste condiții, producătorii de vehicule comerciale vor pune accent, tot mai mult, pe crearea de platforme logistice digitale, pentru consolidarea fluxurilor de mărfuri și, astfel, pentru reducerea traficului, costuri mai mici și mai puține blocaje pe drumuri.În plus, camionul ar putea recunoaște semnele rutiere și ar putea reacționa în consecință.Prin dezvoltarea e-commerce, un volum tot mai mare de produse ajunge direct la ușa consumatorului final, iar timpul de livrare este în continuă scădere.În ceea ce privește noile forme de propulsie, camionul electric este, deja, în exploatare, iar tehnologia va fi dezvoltată tot mai mult.În 2017, comerțul internațional a atins un nou record, iar 70% dintre bunuri au fost transportate de către camioane.O altă direcție este reprezentată de lansarea camioanelor autonome sau semi-autonome, pentru a reduce efortul șoferilor și a îmbunătăți utili- zarea autovehiculelor și a timpilor de operare.În privința siguranței, obiectivul rămâne neschimbat – zero accidente! Merită amintit faptul că, în ultimii 30 de ani, numărul persoanelor care și-au pierdut viața în urma accidentelor în care au fost implicate camioane a„Dacă toate camioanele vândute anul trecut ar fi parcate într-o linie con- tinuă, aceasta ar acoperi circumferința Pământului. Iar acest trend de creștere va continua, în ciuda posibilelor barie- re legate de taxele vamale. Liberul schimb de bunuri, în condiții de concu- rență la nivel global, reprezintă, proba- bil, principala cheie către prosperitate. Protecționismul creează doar pierză- tori”, a afirmat Andreas Renschler, CEO Volkswagen Truck & Bus.Bineînțeles, utilizarea unor forme de energie alternative pentru propul- sarea camioanelor este un alt pilon important al schimbărilor ce au loc.scăzut cu 60%.La ora actuală, există două direcțiiIar creșterea volumului de mărfuri ridică noi provocări.Scenariile la care se lucrează, nu- meroasele direcții din care se așteaptă răspunsuri fac ca astăzi situația să fie extrem de complexă și astfel, o viziune împărtășită, la nivel împărtășită, la toți actorii implicați devine tot mai importantă.principale – protejarea participanților la trafic vulnerabili (pietoni, bicicliști) și ușurarea sarcinii șoferilor, în special pe rutele lungi. Senzori, sisteme radar și o îmbunătățire a vizibilității sunt aspecte la care se lucrează. Astăzi, vehiculul nu doar semnalează un potențial pericol, dar și inițiază frâna- rea de urgență, în mod automat.Astăzi, trebuie găsite soluții legate de fluidizarea traficului. Sunt orașe care au ajuns la limită, în ceea ce privește densitatea traficului, iar, pe rutele prin- cipale de transport, situația nu este mai bună. Anul trecut, numai în Germania, au fost înregistrate congestionări ale traficului de 1,5 milioane kilometri.Camionul viitoruluiÎn ceea ce privește autostrada, următoarea generație de camioane va putea nu doar să frâneze și acce- lereze, pentru a menține distanța sigu- ră față de vehiculul din față, ci va abor- da corect și curbele, evitând părăsirea accidentală a benzii de rulare.„Aceste realități arată că avem nevoie de noi concepte logistice și avem nevoie de ele acum. De aseme- nea, sunt necesare investiții imense în infrastructură. Societatea se schimbă – nu doar demografic, dar totodată, sistemele de valori ale oamenilor se modifică. Astfel, apar noi solicitări din partea clienților. Cu toții încercăm, as- tăzi, să găsim soluții curate și suste- nabile”, a declarat Andreas Renschler.În viziunea Daimler, camionul viito- rului va fi electric, autonom și conectat. „Ideile noastre se concentrează, în special, pe potențialul sistemelor de asis- tență inteligentă, deoarece suntem convinși că, prin propriile sale valori, ca- mionul viitorului va deveni mai eficient, mai sigur și mai puternic decât a fost vreodată”, a precizat Stefan Buchner,Un accent important se pune și pe disponibilitatea vehiculului, plecând de la premisa că fiecare minut în care acesta nu este utilizat aduce pierderi companiei de transport.Sub sloganul „Driving tomorrow”, IAA se va desfășura, în perioada 20 – 27 septembrie, la Hanovra. 1.881 de companii din 47 de țări (2.013 companii din 52 țări, la ediția 2016) vor avea spațiu expozițional. Suprafața de expunere este de 279.500 mp (270.000 mp la ediția 2016).Head of Mercedes-Benz Trucks. Eficiența camioanelor poate fi, în continuare, îmbunătățită, prin optimi- zarea motoarelor și transmisiei, pre- cum și prin alte elemente, cum ar fi aerodinamicitatea. Un exemplu, în acest sens, poate poate fi renunțareaGestionarea inteligentă a datelor pare să fie răspunsul corect și serviciul Mercedes-Benz Uptime, care funcțio- nează, deja, de un an și jumătate, a arătat potențialul acestei abordări. În doar patru minute, o situație critică este detectată și sunt transmise reco- mandări de mentenanță sau reparație. Iar această tehnologie este abia la început de drum. Programarea auto- mată a limitatorului de viteză la trece- rea graniței sau dezactivarea vehicu- lului în caz de furt ar putea reprezenta aplicații viitoare.la oglinzile exterioare.„Inteligența” camioanelor reprezin-tă un alt drum către optimizarea cos- turilor de operare. Sistemul PPC (Predictive Powertrain Control) asigu- ră, deja, o strategie corectă de schim- bare a treptelor de viteză, în funcție de topografia drumului. PPC funcțio- nează, astăzi, doar pe autostrăzi și drumuri principale, însă, în viitor, ar putea deveni funcțional pe toate cate- goriile de drumuri, inclusiv în orașe.Radu BORCESCUaugust2018.................................................................................................................................................. 25Frankfurt, GERMANIA radu.borcescu@ziuacargo.roPRE-IAA


































































































   23   24   25   26   27