Page 46 - Revista ZIUA Cargo August 2018
P. 46

explicat Claudiu Apostol, director ge- neral Tramar.Viteza de reacție și rezolvarea dife- ritelor probleme ce pot apărea intră, de asemenea, în topul aspectelor lua- te în calcul de către transportatori.„Lucrăm cu mai mulți furnizori de carburant, unul principal și alții secun- dari, deoarece urmărim, în permanen- ță, prețul și alimentăm în stațiile cu prețul cel mai mic. Pentru noi, un aspect foarte important este platforma furnizorului. Oferind subcontractanților noștri carduri de carburant, o platformă pe care să putem gestiona ușor aceste carduri este foarte importantă. Un alt aspect, la fel de important, este supor- tul permanent pe care îl asigură furni- zorul, precum și promptitudinea cu care se rezolvă eventualele probleme apărute”, a arătat Gheorghe Moldovan, Business Development Director KSC Transport.numărul de camion imprimat pe card cu numărul camionului care se află efec- tiv în stație, iar, dacă sunt neconcordan- țe, să se trimită alerte sau, chiar, să blo- cheze alimentările (vezi multele situații de fraude cu carduri clonate în Franța și Spania). Legat de transparență, furnizorii care aplică discount-ul la pre- țul de listă ar trebui să prezinte moda- litatea de calcul a acestui preț de listă, pe țări, pe o anumită perioadă; așa cum și clienții noștri vor transparență și cer structura de cost de transport, și furnizorii de carburant ar trebui să ne prezinte care sunt marjele lor de profit”, a ținut să sublinieze Emil Vladu, Business Intelligence Manager Dumagas.finalul anului, Belgia va deveni opera- țională. Anul viitor, vor urma alte țări, precum Germania, Franța, Italia, Spania, Portugalia și Austria. Obiec- tivul pe termen lung este să ofere drum liber în întreaga Europă, cu aju- torul acestui aparat, compatibil EETS (Colectarea Electronică a Taxei de Drum la nivel European). Avantajul clienților este că acesta poate fi con- trolat de la distanță, cu ajutorul DKV Toll Manager, parte a DKV Cockpit și, astfel, nu este necesară nicio modifi- care din partea șoferului când se schimbă camionul, sau când se trece de la o țară la alta. Șoferii de camion își pot lua la revedere de la șirul lung de dispozitive de pe bord.ANCHETĂSiguranța nu este opționalăAtunci când discutăm despre sigu- ranță, trebuie menționat, în primul rând, că furnizorii de carduri sunt foar- te atenți și, în general, sistemul este sigur, în ciuda „atracției” pe care o exercită pentru zona infracțională.„Furnizorii noștri sunt cu notorie- tate și, în ultimii 10 ani, siguranța ali- mentărilor a crescut foarte mult. În această perioadă, am avut doar un singur caz de fraudă, dar furnizorul ne-a despăgubit în proporție de 100%, asumându-și vulnerabilitatea și reme- diind, în perioada următoare, această problemă”, a precizat Claudiu Apostol, director general Tramar.Furnizorii de carduri dezvoltă serviciileEurowagTotuși, există, în continuare, as- pecte care pot fi îmbunătățite.Prin intermediul cardului DKV, șo- ferii pot utiliza cea mai mare rețea europeană de stații de combustibil independentă, puncte de service și alte servicii afiliate transportului, în total peste 70.000 de puncte de ac- ceptanță în Europa.„Au fost cazuri de fraudă la alimen- tările dintr-o anumită rețea. Au fost și probleme cu calitatea combustibilului, pentru că nu totdeauna se respectă calitatea produsului. Totodată, nu exis- tă suficiente informații privind prețul combustibilului la pompă. A devenit un secret prețul motorinei, la unele re- țele de carburanți. E foarte greu de obținut un preț mediu pe rețelele de carburanți”, a arătat Mircea Mănescu, director general Ahead Logistics.DKV oferă soluții fără numerar în toată Europa, în materie de combus- tibili, taxe de drum, recuperare TVA și de accize, de asistență rutieră și multe alte servicii cu valoare adăugată.Cardurile Eurowag sunt acceptate în peste 11.000 de stații de alimentare din rețeaua parteneră, însă compania investește puternic și în stații proprii, una fiind, în România, la Pecica, des- chisă anul acesta.Nici recomandările nu lipsesc.DKV Cockpit le oferă clienților ac- ces și opțiuni extinse, pentru a-și ges- tiona cardurile, taxele de drum, facturile și generarea de rapoarte, să planifice rute, să limiteze accesul la carduri, precum și utilizarea numeroa- selor funcții de optimizare.„Ne-am dori un serviciu de trans- mitere a unui cod pe telefonul șoferu- lui, pentru a putea alimenta. În felul acesta, s-ar evita «clonările» de car- duri”, a opinat Alexandru Păun, direc- tor general Blue River.DKV BOX Europe este unitatea de bord care va democratiza traficul camioanelor pe teritoriul Europei. Dis- pozitivele pot deja să fie comandate și, începând cu această toamnă, vor avea loc primele probe, iar, până laPentru viitor, transportatorii solicită și mai multă transparență.„Mulți furnizori ar trebui să mai lucreze la siguranță, în sensul că, la momentul alimentării, ar trebui să se facă o dublă verificare, să se confrunteDe asemenea, rambursarea de TVA și accize este un serviciu cu o creștere puternică, în special pentruDKVPlata fără numerar, în condiții de siguranță, și asistența permanentă în limba română sunt ceea ce clienții Eurowag apreciază cel mai mult. Versatilitatea ofertelor înseamnă că fiecare tip de transport poate fi deser- vit, iar Eurowag are, inclusiv, un parte- neriat cu Master Card, prin care șofe- rul poate primi o sumă de bani clar delimitată, în caz că se întâmplă ceva neprevăzut pe drum.O platformă complexă de adminis- trare online, DKV Cockpit, va fi dezvol- tată, curând, prin intermediul DKV Toll Manager, un instrument nou, proiectat să administreze DKV BOX Europe.Prin extinderi, achiziții și investiții, Eurowag a ajuns să ofere o gamă largă de servicii interconectate, în do- meniul transporturilor comerciale rutie- re. Alimentarea rămâne una dintre cele mai importante componente, însă Eurowag oferă și servicii de plată a ta- xelor de drum în 21 de țări europene. Prin volumul de tranzacții efectuat de Eurowag, compania obține tarife pre- ferențiale de la operatori, pe care le oferă, mai departe, clienților săi.46 .................................................................................................................................................. august 2018


































































































   44   45   46   47   48