Page 50 - Revista ZIUA Cargo August 2018
P. 50

CFR MARFĂ A LANSAT TRENURI DE TIP RO-LAdintre cele patru granițe (Ungaria – Cehia – Slovacia – Polonia) sunt în spațiul Schengen, avantaj important, deoarece timpul dedicat formalităților vamale este mult redus, acestea desfășurându-se doar la frontiera dintre România și Ungaria”, se precizează în comunicat. Terminalele alese sunt, de asemenea, importante în „economia” timpului de tranzit total, respectiv a operațiunilor de trucking de la capete. „În România, am ales Oradea, grație congestiei reduse. În Polonia, am decis să selectăm Spedcont, pentru proximitatea față de biroul nostru din Lodz, dar și pentru localizarea în centrul Poloniei, lucru care permite gestionarea eficientă a preluărilor și livrărilor”, se mai arată în comunicatul citat. GOPET Romania este parte a grupului GOPET, prezent și în Bulgaria, Grecia, Polonia și Spania. Pe lângă serviciile oferite în România, grupul mai include și o divizie de servicii de transport maritim.MAI MULTE SERVICII EXTERNALIZATE DE PROJECT MANAGEMENT, ÎN 2018Piața de servicii externalizate de project management va crește cu peste 20% în 2018, potrivit CBRE. Consultantul imobiliar a precizat, prin intermediul unui comunicat, că, în ultima perioadă, se constată o creștere accentuată a cererii, pe piața locală, a serviciilor de management de proiect. Potrivit CBRE, această tendință se va menține și pe viitor, pentru că experiența din piață a dovedit că investiția în serviciile profesionale de gestionare a proiectului generează economii care acoperă de câteva ori onorariul consultanților implicați. „Serviciile de project management externalizate au fost considerate, pentru mult timp, un lux, în România. În prezent, situația s-a schimbat și tot mai multe companii au constatat că valoarea adăugată a acestor servicii și a celor de management al costului aduc economii semnificative”, a declarat Gabriel Balaban, Head of Building Consultancy al CBRE Romania. În ceea ce privește costurile medii de amenajare a unui birou de clasă A, nu se observă diferențe semnificative între București și restul țării. În funcție de tipul industriei în care activează compania, de politica internă de amenajare, deCFR Marfă a organizat, în 26 iulie, în cadrul programului finanțat de Administrația Fondului pentru Mediu, primul transport de tip Ro-La, pe ruta Dornești – Giurgiu Nord Fr. – Ruse și retur. Transporturile tip Ro-La vor fi efectuate în trenuri complete, formate din maximum 20 de vagoane specializate, pe care vor fi încărcate 20 de autovehicule rutiere (TIR). Autovehiculele vor fi expediate dinspre Ucraina către Bulgaria, Grecia sau Turcia, iar, pe durata transportului feroviar, șoferii acestora vor însoți camioanele și vor fi transportați în vagoane cușetă, aparținând CFR Marfă. „După eforturile depuse în obținerea de subvenții destinate transporturilor Ro-La, ne impunem continuitate în oferirea acestui serviciu și relații de afaceri stabile cu partenerii noștri, atât din punctGEFCO, CERTIFICAT PENTRU TRANSPORT RUTIER DE PRODUSE FARMACEUTICEGrupul GEFCO a primit certificatul de bună practică privind distribuția (GDP), de la Bureau Veritas, după ce auditorul extern a analizat sistemul de calitate al GEFCO și capacitatea de a răspunde cerințelor clienților din industria farmaceutică din Cehia, Slovacia, Ungaria, Grecia, România, precum și sediul central al Grupului, în Franța. „Menținerea integrității produselor medicale de-a lungul întregului lanț de aprovizionare este o reală provocare și un proces complex, motiv pentru care GEFCO România a dezvoltat un sistem de management al calității robust, ceea ce ne permite să menținem acest proces în cadrul stabilit prin legea GDP”, a afirmat Jerome Chevrolet, Manager General al GEFCO în Bulgaria și România și Manager al Grupului pentru zona balcanică.de vedere economic, cât și al aportului la mai buna protecție a mediului înconjurător și la descongestionarea drumurilor”, a declarat Marinică Voicu, director general al CFR Marfă. Compania deține 160 de vagoane specializate pentru transportul TIR-urilor pe calea ferată și este singurul operator feroviar de marfă din România care are în proprietate astfel de garnituri, realizând, anterior, transporturi de acest fel pe relația Wels (Austria) – Glogovăț (Arad).UN NOU TREN INTERMODAL GOPETGOPET Romania a lansat un nou tren combinat, care leagă două dintre cele mai mari piețe din regiunea Europei Centrale și de Est, România și Polonia, se arată într-un comunicat de presă. Un element de noutate este chiar faptul că acesta este primul tren intermodal între cele două țări. GOPET operează, deja, un tren propriu, lansat în 2014, între România și Bulgaria, dar și mai multe conexiuni regulate din România și Ungaria, către Germania și Belgia. „Divizia de Intermodal GOPET s-a confruntat cu multe provocări, în ceea ce privește implementarea acestei conexiuni proprii. În primul rând, lipsa infrastructurii feroviare care să traverseze Munții Tatra și care ar fi scurtat mult traseul. În aceste condiții, ruta actuală acoperă aproximativ 1.000 km, traversând patru granițe, în doar 36 de ore (timp de tranzit între terminale). TreiȘTIRI50 .................................................................................................................................................. august 2018


































































































   48   49   50   51   52