Page 54 - Revista ZIUA Cargo August 2018
P. 54

BP ravo, Brazilia!Ediția din iunie a publicației Vigilant, buletinul informativ al TAPA EMEA, prezintă lupta împotriva atacurilor asupra lanțului de aprovizionare, într-o țară în care provocările cărora trebuie să le faci față sunt, de-a dreptul, spectaculoase – Brazilia.entru afacerile din Brazilia, Pe 18 iunie, un număr estimativ de • Aceasta înseamnă 71 de inci- atacurile violente și costisi- 30 de infractori, înarmați temeinic, a dente în fiecare zi.toare asupra supply chain-ului invadat un alt hub logistic și au forțat • Peste 85% dintre incidente s-aureprezintă o amenințare curentă, iar angajații să încarce patru camioane cu produs în Rio de Janeiro și São Paulo,statisticile sugerează faptul că situația a scăpat de sub control. Dar asta nu înseamnă că Brazilia a depus armele. Angajamentul de a înfrunta această problemă este mai susținut decât ori- când și un nou parteneriat strategic cu TAPA EMEA va consolida aceste eforturi.produse electronice. A fost activată o reacție a forțelor de ordine, prin inter- mediul sistemului de monitorizare extern, iar polițiștii s-au confruntat cu infractorii care părăseau incinta. Un polițist a fost împușcat și toți infractorii au scăpat, cu produse electronice în valoare de 10 milioane dolari, incluzând telefoane, laptopuri și televizoare. Și în acest caz, poliția a confirmat, ulterior, că a fost vorba despre un al doilea atac asupra acestei locații în două luni.în zona de Sud-Est a țării.• Valoarea raportată a pierderilorAtacuri graveTotuși, statisticile prezintă doar o parte a realității. Rapoartele sugerează că prețurile unor alimente s-au dublat, pierderile în urma furturilor fiind trans- mise de-a lungul supply chain-ului, către consumatori. Cu aproape 70% dintre infracțiuni implicând răpirea șoferilor de camion și folosirea violenței în atacuri, companiile au probleme în recrutarea de personal, din cauza faptului că riscurile sunt, pur și simplu, prea mari.În Rio, rata deturnărilor de camioane este de aproximativ unul la 50 de minute.directe rezultate din aceste furturi de marfă, în 2017, s-a ridicat la 750 milioane dolari.SECURITATEPe 9 iunie 2018, 15 infractori înar- mați au invadat o facilitate operată de către una dintre cele mai mari com- panii logistice din lume, folosind un camion pentru a sparge poarta prin- cipală. Alte două camioane și șapte autoturisme au intrat în curte, în timp ce un alt camion a fost utilizat pentru a bloca strada, iar angajații companiei au fost aliniați de-a lungul vehiculului, în chip de „scut uman”.În majoritatea zonelor lumii, astfel de atacuri grave s-ar fi „bucurat” de o publicitate mai agresivă, dar aceste incidente s-au produs în Brazilia, unde infracțiunile din domeniul logisticii sunt atât de frecvente, încât nu mai sunt considerate știri deosebite.Hoții au plecat cu mărfuri în va- loare de 1 milion dolari, în majoritate telefoane mobile. Poliția locală a con- firmat că a fost al doilea raid asupra acestei facilități în două luni.Datele vorbesc de la sine...Multe companii de transport rutier au fost forțate să-și declare falimentul, în timp ce altele se luptă să încheie asi- gurările necesare, pentru că unii asigu- rători nu vor să acopere bunurile pe anu- mite rute. Furnizorii de servicii logistice, forțați să plătească prime de asigurare mai mari, precum și pentru angajarea unor agenți de securitate suplimentari, trebuie să implementeze suprataxe de securitate de până la 1% din valoarea bunurilor care se transportă, pentru a-și acoperi costurile în creștere.Brazilia este renumită, la nivel mondial, prin carnavalul de la Rio, care ne face să credem că toată lumea râde, cântă și dansează. Situația internă, stă, de fapt, cu totul altfel...• „Brazilia prezintă o realitate foarte diferită pentru companiile care pros- peră în alte părți.”• Datele înregistrate pentru 2017 arată un total de 25.950 furturi de mar- fă în Brazilia, reprezentând o creștere de 5,7% de la un an la altul.54 .................................................................................................................................................. august 2018Unii producători de mărfuri, cum ar fi telefoanele sau produsele farmace- utice, încearcă să reducă timpul pe- trecut de acestea pe șoselele din Brazilia, prin utilizarea transportului aerian, dar asta înseamnă un cost mai mare, iar bunurile tot își încep și își termină călătoria pe șosea.Declarații ale unor lideri din piață• „Întotdeauna te confrunți cu ris- curi. Din momentul în care urci marfa în camion și rulezi în Brazilia.”• „Furturile de marfă sunt la fel de profitabile ca traficul de droguri.”


































































































   52   53   54   55   56