Page 23 - ZIUA Cargo
P. 23

Frâna de parcare, electrică, are, de asemenea, un important impact pozitiv asupra siguranței și confortului – se activează automat la oprirea mo- torului și se dezactivează la plecareaȘi, pentru că tot sunt ecrane și nu oglinzi, șoferul poate vedea ce se în- tâmplă în jurul camionului, oriunde s-ar afla în interiorul cabinei... De exemplu, chiar și din pat, în timpul nopții, pentru a se asigura că totul este în regulă.În ultimii ani, conceptul de cruise control a fost permanent îmbunătățit, de la menținerea unei viteze constan- te, la adaptarea acesteia față de vehi- culul din față și, chiar, optimizarea stra- tegiei de schimbare a treptelor de viteză în funcție de topografia drumului, așa numitul PPC (Predictive Powertrain Control). De asemenea, funcția stop- and-go a putut crește confortul șoferilor în situații de trafic intens, cu multe opriri și plecări de pe loc. Să amintim și de funcția de alertare a șoferului în cazul părăsirii accidentale a benzii – extrem de enervantă în 90% din cazuri, dar foarte utilă pentru siguranță.de pe loc, de asemenea automat. În plus, funcția „hold”, ce se activează printr-o apăsare mai fermă a pedalei de frână, va elimina orice stres legat de plecarea din rampă sau așteptatul la semafor.Poate vă întrebați cât timp îți ia să te obișnuiești cu noul sistem de o- glinzi/ecran? Răspunsul este: imediat. Practic, ai impresia, încă de la început, că așa trebuie să stea lucrurile.MirrorCam în dotarea standardȘoferul, spectator... aproapeNoile „oglinzi laterale” – ecran sunt fantastice. Vizibilitatea superioară oferită și faptul că este urmărită partea din spate a semiremorcii, ajustând imaginea în funcție de înclinarea aces- teia, sunt aspecte importante. Dispari- ția oglinzilor clasice înseamnă și o mai bună vizibilitate în lateral-față. Am scăpat, astfel, de momentele în care trebuia să te apleci în scaun în anu- mite intersecții pentru a te asigura că nu vine din stânga vreo mașină, mas- cată de oglinzi. Camerele sunt sus, se murdăresc mai greu și se curăță mai ușor și, totodată, este mai redus riscul de lovire. Este interesant și faptul că, chiar dacă deschizi ușa, continui să vezi ce se întâmplă în jurul cami- onului (brațul camerei nu este montat pe portieră).Nu „imediat” te obișnuiești cu toate sistemele de asistență prezente pe noul Actros. Practic, îți trebuie ore bune de condus pentru a înțelege cum funcționează și, probabil, zile sau, chiar, luni pentru a le utiliza în mod optim. Este doar o părere personală...Un alt aspect foarte util este repre- zentat de marcajele prezente pe ecran. Astfel, a ști când este sigur să depă- șești sau să reintri pe bandă, sau unde este capătul semiremorcii atunci când tragi la rampă nu mai reprezintă un atu al experienței. Practic, una dintre zonele cele mai solicitante, manevrarea la încărcare/descărcare, este simplificată foarte mult, oferind siguranță și precizie, indiferent de „vechimea” șoferului.Noul Actros aduce condusul auto- nom mai aproape decât puteam crede că este posibil astăzi. Și aici merită să reținem denumirea Active Drive Assist, sistemul care poate accelera, frâna și menține banda de rulare, complet au- tonom. Complexitatea sistemului este impresionantă. În primul rând, trebuie spus că poate fi utilizat la orice viteză și pe toate tipurile de drum, inclusiv în interiorul localităților.septembrie 2018 .......................................................................................................................................... 23Dacă un șofer își propune să con- ducă în mod „clasic”, camionul, nu va observa, probabil, nimic, însă, în acest caz, nu știe ce pierde.Toate sunt bune, dar niciodată toate împreună, în același timp.De exemplu, PPC poate fi utilizat pe autostrăzi sau drumuri expres. Dacă traficul este aglomerat, poate fi preferabil (pentru optimizarea consu- mului) să utilizezi funcția de cruise- control fără menținerea automată a distanței față de vehiculul din față. La viteze mai mici și, eventual, pe drumuri secundare, PPC este indisponibil, iar folosirea cruise-controlului... Cu un vehicul în față care merge „decent”, te poți baza, într-o anumită măsură, pe ACC (Adaptive Cruise Control). Dar dacă vine o curbă periculoasă și nu ai nici o mașină în față? Camionul nu va reduce viteza și șoferul este obligat să intervină... Iar exemplele pot continua.Noul Actros poate acoperi toate aceste situații, păstrând activate toate sistemele. Este, într-adevăr, impresio-PREMIERĂ


































































































   21   22   23   24   25