Page 24 - ZIUA Cargo
P. 24

Brațele camerei video se pot plia, reducând riscul deteriorării în caz de impact.Noul Actros asigură o reducere a consumului de carburant cu până la 3% pe autostrăzi și 5% pe drumuri secundare.PREMIERĂnant să vezi cum camionul menține singur banda de circulație, încetinește înaintea unei curbe, pentru a putea fi abordată în siguranță, chiar și pe dru- muri secundare, sau reduce viteza, atunci când intri în localitate. Și în toa- te aceste situații PPC este activ, opti- mizând consumul de carburant. Pe ecranul din fața volanului, sunt oferite, permanent, informații care să îl ajute pe șofer să înțeleagă ce are în vedere să facă sistemul. Bineînțeles, șoferul poate interveni oricând. Pentru un con- fort și mai mare, există funcția Traffic Sign Assist și, astfel, semnele de cir- culație sunt „citite” de camera instalată pe camion și afișate pe ecran. Dacă vreodată v-ați întrebat, în timp ce con- duceți, care este limita legală pentruviteză pe segmentul de drum pe care rulați și nu vă amintiți semnul pe lângă care ați trecut... Cu noul sistem nu veți mai avea această grijă. De ase- menea, șoferii se vor bucura și de Highbeam Assist, sistemul care asigu- ră comutarea automată între faza scurtă și faza lungă.focus-stiri/lansarea-mondiala-a-noului- mercedes-benz-actros).În legătură cu noul Actros, sunt deja disponibile multe informații pe care nu le putem cuprinde în acest articol. Astfel, dacă sunteți interesați să aflați cum funcționează noul sistem ABA 5 (Active Brake Assist 5) cu posibilitatea detectării pietonilor, care sunt motivele pentru care consumul noului Actros este redus cu 5% sau ce opțiuni există la comandarea camionului, vă recomandăm să vizitați site-ul nostru (www.ziuacargo.ro/stiri/Înainte de a încheia, consider opor- tun să amintesc faptul că, în ciuda pașilor realizați către condusul autonom, și la bordul noului Actros șoferul rămâne 100% responsabil. Chiar dacă, în cele mai multe cazuri, camionul reacționează spectaculos de precis, atât în ceea ce privește direcția (menținerea benzii), cât și viteza, „surprize” pot apărea în mod neașteptat. Dispariția sau deteriorarea marcajelor care definesc banda de circulație, pierderea conexiunii cu satelitul, sau schimbarea unor aspecte pe șosea, înainte ca acestea să fie actualizate pe harta digitală, ar putea duce la funcționarea defectuoasă a sistemului. Conducătorul auto trebuie să poată interveni în orice moment.24 ............................................................................................................................................ septembrie 2018Ar mai fi de spus ceva: prin aceas- tă lansare, Daimler punctează puternic la capitolul imagine.Îmi amintesc cum, după lansarea actualului model Actros, în 2011, toată lu- mea dorea să vadă noul camion. Acum, având în vedere sistemele noi introduse, îmi imaginez că toată lumea va dori să conducă noul Actros. Daimler a reușit, din nou, să mixeze ingredientele necesa- re pentru a crea un grad ridicat de interes.Radu BORCESCU,Berlin, GERMANIA radu.borcescu@ziuacargo.ro


































































































   22   23   24   25   26