Page 52 - ZIUA Cargo
P. 52

DIRECTOR NOU LA AFERcătre statul român”, a explicat președintele USER, menționând că Anexa 2, dedicată acestui tip de activitate, este una stufoasă. Concret, intermediarii trebuie să îndeplinească mai multe condiții referitoare la baza materială, onorabilitate, competență profesională și capacitate financiară. Condiția privind competența profesională este considerată îndeplinită atunci când compania a angajat un manager de transport desemnat să conducă activitatea de intermediere, cu contract de muncă pe durată nedeterminată și cu normă întreagă. Acesta trebuie să aibă studii superioare sau medii de specialitate, experiență în domeniul feroviar de cel puțin 2 ani și să fie atestat de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română, din punctul de vedere al cunoașterii reglementărilor naționale și internaționale specifice organizării și derulării activităților de transport feroviar.NOUL SHELLCARD, CU CIPShellCard-ul cu CIP crește nivelul de siguranță pentru alimentările cu carburant, aducând securitate avansată și facilități antifraudă pentru transportatori. Totuși, ShellCard înseamnă mult mai mult pentru managementul alimentării unei flote. Prin intermediul sistemului Shell, blocarea/deblocarea cardurilor respectiv facilitățile de cost control se pot face acum instant. Există posibilitatea de blocare instant a cardului pe stații specifice sau țări. De asemenea, cardurile pot fi limitate valoric. Shell Card oferă o modalitate sigură și eficientă pentru transportatori de a cumpăra carburanți, de a plăti taxele de drum și de a recupera TVA și accize. Serviciul de plată, cu o experiență de 50 de ani în sectorul de carduri pentru plata combustibilului, este nucleul soluțiilor integrate pe care le oferă Shell în ceea ce privește serviciile și gestionarea combustibilului.Autoritatea Feroviară Română (AFER) are un nou director general, Marian Mihail Călin, desemnat prin Ordin de ministrul Transporturilor, Lucian Șova. Călin îl înlocuiește pe Constantin Andronache, care s-a aflat la conducere din luna martie 2018. Anterior, Marian Mihail Călin a ocupat postul de Director General Adjunct al aceleiași Autorități.STUDIU DESPRE TRANSPORTUL INTERMODALComisia Europeană, prin intermediul Departamentului de Mediu (DG ENV), acordă, în ultima perioadă, o atenție specială susținerii segmentului feroviar, alocarea de fonduri substanțiale pentru transportul intermodal fiind una dintre măsurile anunțate în acest sens. „Este motivul pentru care, în condițiile în care transportul rutier se confruntă cu o serie de restricții impuse de statele din Vest, transportul intermodal devine din ce în ce mai interesant pentru piață, trenul oferind o soluție reală, în acest moment, pe anumite trasee”, a apreciat Marius Cae, președintele Uniunii Societăților de Expediții din România (USER).Uniunea a inițiat, împreună cu redacția revistei „Ziua Cargo”, un studiu – inventar al traseelor de transporturi intermodale. „Lucrarea ar putea fi de folos atât organizatorilor traseelor evidențiate în proiect, cât și potențialilor beneficiari: transportatori, societăți de expediție, societăți producătoare sau comercianți de mărfuri. Ne propunem să putem reda, în viitor, un tablou complet al traseelor intermodale”, a concluzionat Marius Cae. De menționat că inventarul traseelor intermodale va fi publicat pe site-ul USER,Absolvent al Universității Politehnica București, în anul 1996, în anul 2014 a obținut titlul științific de Doctor în științe inginerești.precum și pe alte platforme de interes. Cei care doresc să se înscrie în acest proiect pot trimite un e-mail la adresa caem@caem.ro.METODOLOGIE PENTRU ATESTAREA MANAGERILORAutoritatea de Siguranță Feroviară Română a publicat, recent, pe site, metodologia de atestare a managerului de transport feroviar, inclusiv pentru intermedierea activității de transport pe calea ferată. „Concret, realizarea atestării managerilor din acest segment nu va fi, însă, posibilă, până în momentul în care vor fi publicate tematica și bibliografia care vor sta la baza examenului”, a afirmat Marius Cae, președinte USER. Reamintim, societățile care prestează servicii de transport intermodal vor trebui să obțină licențe din partea OLFR (Organismul de Licențe Feroviare Român), în urma publicării în Monitorul Oficial a HG 361/2018, care a intrat în vigoare din 27 iulie. „Actul normativ are în vedere un regulament european, dar licențierea activității de intermediere în domeniul feroviar a fost introdusă suplimentar deȘTIRI52 ............................................................................................................................................ septembrie 2018


































































































   50   51   52   53   54