Page 6 - ZIUA Cargo
P. 6

Soluții la problema șoferilor ExperiențePdin piațăToate firmele suferă la capitolul șoferi, însă nu la fel. Iar motivul pare să fie legat de „schimbare”. Noi abordări sunt experimentate, pentru ameliorarea unei probleme aparent fără răspuns.roblema șoferilor continuă să sunt firme care au angajat manageri se agraveze, mai ales că este pentru resurse umane – persoane cu una globală, iar Occidentul experiență (eventual corporatistă) – iarcontinuă să exercite o puternică atrac- rezultatele se văd. Tot la acest capitol,manență, activitatea. Parcă te simți mai bine în postura de conducător auto, nu-i așa? Lucrurile nu funcțio- nează perfect, dar pare să fie o direc- ție de luat în seamă. Sigur, asta în- seamnă acces pentru șofer la anumite informații, eventual unele legate de performanțele colegilor...EDITORIALție pentru Est-europeni.În aceste condiții, nu se mai poatemerită consemnat faptul că numeroase firme au decis să specializeze o persoană pentru comunicarea cu șoferii (eventual un fost șofer). Astfel, sunt evitate sau, măcar, diminuate situațiile în care apar conflicte gratuite, pentru că, efectiv, oamenii nu se înțeleg unul cu celălalt. Cursurile de comunicare pentru dispeceri sunt, de asemenea, recomandabile.pune problema prezentării unei soluții universal valabile, pentru rezolvarea situației. Sunt multe idei care pot fi combinate în diferite variante, ajustă- rile fiind, practic, continue, pentru că a devenit cert faptul că nu este bine să fii la fel ca majoritatea. Însă, pe de altă parte, nici nu te poți depărta prea mult de realitățile pieței, deoarece riști ca eforturile depuse să fie prea mari, fără a fi, însă, și apreciate...În plus, sunt firme care încearcă o schimbare radicală de abordare. Noile sisteme (soluțiile telematice) per- mit comunicarea facilă cu șoferii și, totodată, urmărirea și evaluarea acti- vității acestora. Astfel, de câte ori apare o problemă, managerul are posibilitatea să o vadă și să contac- teze șoferul, pentru remediere. Dar dacă șoferul ar fi lăsat să constate singur eventualele probleme și firma s-ar concentra să pună la dispoziția acestuia un departament suport, la care să poată apela oricând? Șoferul ar suna atunci când consideră el că are nevoie de ajutor și ar deveni parte din „comisia” care îi evaluează, în per-Un aspect foarte important este legat de predictibilitatea programului. Este de ajutor să fie diminuate „surpri- zele”. Nu ar fi frumos ca fiecare șofer să știe ce program va avea în perioa- da sărbătorilor, sau pe perioada verii... să zicem, cu șase luni înainte? Toto- dată, perioadele lungi de așteptare pot avea efect devastator, indiferent dacă acestea sunt într-o parcare, între două curse care nu au fost „legate” cum trebuie, sau acasă, pentru că ple- carea în cursă s-a amânat din diverse motive.Atmosfera contează cel mai multTemelia pentru rezolvarea/amelio- rarea problemei este legată de at- mosfera din firmă. Deja, sunt firme de transport care au înțeles că patronul sau managerul general nu este exclu- siv și obligatoriu responsabil cu acest aspect. Unii „cântă” bine, alții „dansea- ză” bine, sau le poți face pe amândouă însă... astăzi chiar trebuie făcute bine. A mima nu mai este o opțiune. Astfel,La capitolul păstrarea șoferilor pe o perioadă cât mai lungă în firmă, merită întărită ideea că salariul/venitul este hotărâtor la angajare, însă sen- zația de echipă și familia sunt aspec- tele care pot asigura rămânerea în firmă. O companie care cunoaște și nu uită zilele de naștere ale soțiilor și copiilor angajaților și le trimite felicitări, sau chiar cadouri... De ce ai pleca de la un asemenea angajator?6 ............................................................................................................................................ septembrie 2018De asemenea, sunt firme care încurajează comunicarea informală între angajați, înlesnind procesul de împrietenire. Cu tehnologia de astăzi, nu ar trebui să fie o problemă, nici măcar pentru angajații aflați tot timpul pe drumuri.Și să nu uităm de concursuri, lunare și anuale. Cei mai buni șoferi merită să fie apreciați și sunt firme care fac acest lucru într-un cadru festiv, iar premiile sunt consistente. Productivitatea și atitudinea (comuni- carea cu ceilalți) sunt principalele as- pecte evaluate de către un juriu format din angajați ai companiei, care interac- ționează cu șoferii (decizia nu este doar a patronului).


































































































   4   5   6   7   8