Page 7 - ZIUA Cargo
P. 7

Imaginea este importantăimportant să ai un specialist pe social media, care să mențină și să constru- iască imaginea companiei. Este greu de crezut că mai sunt șoferi care să se prezinte la angajare fără a pune întrebări legate de angajator. Internetul este cel mai facil mediu, iar a nu fi prezent acolo și a lăsa aspecte negative să fie postate, la care să nu ai reacție... De ce să vrei să te angajezi la o firmă despre care nu știi nimic, sau, mai rău, citești că este „așa și pe dincolo”?în transporturi – „Șoferii angajați la o companie se împart în două categorii: cei care au plecat și cei care urmează să plece!” Păi, dacă așa stau lucrurile, de ce să ne încrâncenăm să luptăm împotriva realității?Să trecem și la angajarea de noi șoferi.Vechile metode nu mai funcționea- ză sau, în orice caz, nu mai produc efectele scontate. Aș include, la acest capitol, încurajarea șoferilor de a adu- ce la firmă și alți conducători auto – prieteni, rude...Mai mult decât atât, sunt companii care caută contrabalansarea proce- sului continuu de angajare cu renunța- rea la angajații puțin productivi. A da afară pe cei care nu fac treabă bună poate avea un impact pozitiv asupra celorlalți angajați. Totuși, până acum, nu am văzut o companie autohtonă care să pună la punct un proces func- țional, în acest sens.Procesul de angajare ar trebui să fie, astăzi, unul continuu. A te opri din angajarea de șoferi pentru că, la ora actuală, „ești acoperit”, reprezintă un lux pe care nicio firmă de transport nu ar trebui să și-l permită.Un alt aspect luat în calcul (cu suc- ces) de unele firme este legat de carie- ră. Pentru că da, există, sau ar trebui să existe o carieră și pentru meseria de șofer de camion. Promovarea pe criterii de performanță și vechime în firmă este, deja, o metodă larg răspândită în piață, cu diferite variații. Șoferii „mai buni” pot primi camioanele cele mai noi și, chiar, trasee preferențiale... Sunt firme care au dus lucrurile mai departe – școlarizare gratuită pentru obținerea permisului de conducere și a atestatelor, angajarea în cadrul firmei, iar, dacă, după o anumită perioadă, șoferul dorește altceva... tot firma îl ajută să găsească un alt anga- jator, potrivit cu dorințele șoferului. Asta da schimbare de atitudine!Ați observat faptul că nu am amintit despre salarii sau diurne. Nicio firmă nu ar trebui să își dorească să fie per- cepută ca „cel mai generos plătitor”. Iar motivarea prin salariu este riscantă și cu efecte restrânse, în timp.Imaginea companiei este importantă – dacă nu se știe nimic despre tine, atunci ai mari șanse ca nimeni să nu se prezinte la angajare. Ați observat, bineînțeles, că nici reclamele nu mai funcționează ca altădată. Totuși, ar trebui să aveți în vedere presa locală, afișe în zone publice și internetul. Iar mesajul ar trebui să se concentreze pe șofer, pe experiențele lui pozitive în cadrul companiei, și mai puțin pe companie și nevoile/solicitările acesteia. Și dacă am vorbit de internet – sunt firme care au diminuat semnificativ problema anga- jărilor devenind active pe internet. EsteÎmi vin în minte cuvintele unui mare profesionist pe zona de pregătireAm amintit doar câteva dintre me- todele utilizate, astăzi, pentru proble- ma șoferilor. Sau, poate, ar trebui să o privim ca pe cea mai frumoasă pro- vocare managerială cu care s-a con- fruntat, până în prezent, piața de transport?Radu BORCESCUradu.borcescu@ziuacargo.ro PUBLICITATEseptembrie 2018 .......................................................................................................................................... 7EDITORIAL


































































































   5   6   7   8   9