Page 66 - ZIUA Cargo
P. 66

În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule, NGVA România, dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG) de-a lungul coridoarelor pan- europene.Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de euro, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene șieste cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.Criterii de eligibilitateSubvenții pentru camioane CNG și LNG, în GermaniaEste eligibil proiectul care îndepli- nește, cumulativ, următoarele criterii: a) autovehiculele solicitate prin ce- rerea de finanțare vor fi din categoria M3: autobuze electrice, autobuze elec- tric hibride, autobuze alimentate cuMinistrul Federal al Transporturilor din Germania, Andreas Scheuer, a prezentat, în vara acestui an, liniile directoare de finanțare privind acordarea subvențiilor pentru camioanele eficiente din punct de vedere energetic, cu emisii scăzute de dioxid de carbon, utilizând gaz natural comprimat (CNG) și gaz natural lichefiat (LNG).Sunt eligibile firmele de transport public de marfă înregistrate în Germania, iar cerea pentru primirea subvenției trebuie depusă înainte de contractarea autovehiculului.Subvențiile sunt acordate pentru camioane noi CNG sau LNG, cu masă totală minimă de 7,5 t și norme de poluare peste standardele impuse la nivel de UE. Valoarea subvenției per autovehicul este de 8.000 de euro pentru CNG și de 12.000 de euro pentru LNG.Subvenția este limitată la 500.000 de euro per companie și nu poate depăși 40% din costul vehiculului.Vehiculele care au primit subvenții trebuie să rămână la beneficiar, înmatriculate în Germania, timp de cel puțin 4 ani consecutiv.Numai în 2018, 10 milioane de euro vor fi disponibile pentru acest program de finanțare, care va funcționa până la sfârșitul anului 2020, existând și posibilitatea de prelungire.Noua schemă de subvenționare reduce, în mod semnificativ, creșterea investiției pe care o presupune achiziționarea camioanelor CNG și LNG și contribuie la creșterea profitabilității acestora.În plus, acest program indică faptul că, pentru Germania, gazul natural este, acum, acceptat ferm ca înlocuitor pentru motorină, pentru sectorul de transport de marfă. Există aproximativ 900 de stații CNG în Germania, iar rețeaua stațiilor LNG este în curs de dezvoltare. Prima stație LNG din Germania a fost deschisă în 2016, la Ulm, iar construcția altor 10 stații a demarat.Este de așteptat ca și alte state europene să urmeze exemplul Germaniei. Amintim faptul că, în ultimii ani, constructorii de camioane au dezvoltat motoare pe gaz de mare putere, ce pot răspunde solicitărilor specifice transportului greu.GNC sau troleibuze;b) proiectul pentru care se solicităfinanțare nu a beneficiat și nu va be- neficia de o altă finanțare pentru ace- leași cheltuieli eligibile, din alte fonduri naționale sau/și comunitare.Sunt considerate eligibile cheltuie- lile pentru achiziționarea autobuzelor electrice, electric hibride, a celor ali- mentate cu GNC, noi, și a troleibuzelor noi, precum și TVA, dacă aceasta este nedeductibilă.Suma aprobată nu se poate supli- menta, beneficiarul fiind obligat să asi- gure din surse proprii cheltuielile supli- mentare necesare finalizării investiției.Începând cu cererea de decontare nr. 2, beneficiarul este obligat să de- pună dovada achitării valorii finanțate din Fondul pentru mediu la cererilede decontare anterioare, inclusiv dovada achitării contribuției proprii.cadrul programului, în termen de 90 de zile de la data procesului verbal de predare – primire a acestuia, pre- cum și asigurarea CASCO a acestora, pe toată durata de monitorizare.Monitorizarea finanțăriiBeneficiarul va menține investiția realizată, asigurând mentenanța și serviciile asociate necesare în peri- oada de garanție stabilită de către pro- ducător. Este interzisă înstrăinarea sau grevarea cu sarcini a autovehi- culului nou achiziționat în cadrul pro- gramului, în perioada de monitorizare.Monitorizarea finanțării acordate în cadrul programului se face de către structura de specialitate responsabilă cu monitorizarea implementării proiec- telor, pe o perioadă de 3 ani de la în- registrarea raportului de finalizare la Registratura Autorității.Este obligatorie înmatricularea per- manentă, pe numele beneficiarului, a autovehiculului nou achiziționat înMagda SEVERINmagda.severin@ziuacargo.ro66 ............................................................................................................................................ septembrie 2018LEGISLAȚIE


































































































   64   65   66   67   68