Page 68 - ZIUA Cargo
P. 68

TrecereaBYDla electric,fără bătăi de capAvând propria producție de baterii și o experiență importantă în realizarea autobuzelor electrice, BYD este prezent în România ca urmare a unui parteneriat încheiat între SIXT Group Romania și BYD Israel. Am discutat despre avantajele autobuzelor electrice cu Doron Vadai, CEO BYD Israel.INTERVIUZiua Cargo: BYD nu este pentru prima dată în România...Doron Vadai: Cu câțiva ani în ur-Doron Vadaimă, a existat o încercare de a intra pe piața din România, însă rezultatele nu au apărut, având în vedere că, la acea vreme, nu exista o piață pentru auto- buze electrice. Acum, lucrurile se schim- bă. Există fonduri europene destinate achiziționării de autobuze electrice.De altfel, există o mare dezvoltare a segmentului autobuzelor electrice, în toată lumea și, în special, în China, dacă privim numerele. La ora actuală, 95% din parcul total de autobuze elec- trice utilizate la nivel mondial sunt în China. În acest sens, este elocventă povestea BYD. Compania este origi- nară din Shenzhen, un oraș aflat în Sudul Chinei, la Nord de Hong Kong, cu o populație de aproximativ 13 mili- oane de locuitori. În urmă cu cinci ani, municipalitatea a luat decizia ca, în mod etapizat, până la finalul anului 2017, toate autobuzele utilizate în transportul public să devină electrice. Astfel, până la finalul anului trecut, toate autobuzele diesel au fost înlo- cuite cu cele electrice. A fost vorba despre 16.000 de unități și aproximativ 80% dintre acestea sunt BYD.Europa și-a protejat piața. Motivul pentru care nu vedem prea multe au- tobuze electrice în Europa este că principalii producători europeni nu au primit subvenții din partea autorităților. Dacă marii producători ar fi dorit să intre pe acest segment, ar fi făcut tre- cerea cu ani în urmă.Am început colaborarea cu BYD în Israel în 2008 și avem, deja, o bună experiență din punct de vedere al exploatării autobuzelor electrice – mentenanță și costuri operaționale. Avem 29 de autobuze BYD, utilizate în mai multe orașe din Israel.buzele noastre electrice. Din punct de vedere al capacității de transport, pen- tru configurația de 12 m, majoritatea operatorilor din Israel au optat pentru 36 de scaune, ajungând la o capaci- tate totală de 86 de pasageri. Sigur, numărul total de pasageri diferă în funcție de numărul scaunelor, configu- rația interioară fiind realizată în funcție de solicitările operatorilor.Ce aspecte trebuie avute în vedere de către operatorii care trec la autobuzele electrice?În ceea ce privește configurația autovehiculului, urmărim modelele die- sel clasic de 12 m lungime, 18 m arti- culat și varianta de 8,7 m. Întreaga plajă de configurații oferite de autobu- zele diesel este acoperită și de auto-În ceea ce privește distanța de operare pentru autobuzele electrice, credem că strategia noastră este cea68 ............................................................................................................................................ septembrie 2018


































































































   66   67   68   69   70