Page 26 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 26

„Cei mai mulți beneficiari pentru care realizăm transporturi provin din industria auto. 75% din activitatea noastră are la bază contractele încheiate cu 20 de clienți, astfel încât expunerea să fie minimă.”TRAMARPromisiuni îndepliniteÎn urmă cu un an, Claudiu Apostol, directorul general Tramar, ne Ifăcea o promisiune privind dezvoltarea companiei. Astăzi, cărăușul are în flotă 10 camioane noi, urmând ca, în primăvară, încă 10 să înnoiască parcul transportatorului... o mișcare curajoasă, am putea spune, ținând cont că flota Tramar se ridica la 24 de unități... dar...nvestiția a fost gândită cu atenție „Am decis să angajăm inclusiv și face parte dintr-o strategie, șoferi fără experiență, care, timp de creionată pe mai mulți ani, care o lună, merg în echipaj cu un șofer cuare ca finalitate așezarea Tramar în experiență. Sunt mulți cei care au ne-rândul cărăușilor ce pot avea un cu- vânt de spus la masa negocierilor cu clienții. „Vrem ca, în 2020, să dispu- nem de o flotă de minimum 40 de ca- mioane noi, dedicată transportului internațional, care o să ne crească forța de negociere”, ne-a explicat Claudiu Apostol.voie doar de o mică încurajare și de acordarea de încredere”, a arătat Claudiu Apostol. „De exemplu, unul dintre cei mai buni șoferi ai noștri, care și-a luat, deja, bonusul de 10 ani în companie, ne-a trecut poarta după ce a terminat facultatea și a învățat să conducă de la vărul său, care fusese zidar, dar lucra la noi ca șofer”, și-a amintit el. De altfel, în cadrul compa- niei există suficient de multă expe- riență pentru ca potențialul unui viitor angajat să fie corect evaluat, încă din momentul interviului. „Trainerul nostru, Nicolae Mocanu, un fost șofer cu o experiență de peste 15 ani, astăzi în poziția de Director Tehnic, se ocupă de șoferii noi, îi învață, merge cu ei în teste și, câteodată, atunci când apar semne de întrebare privind anumite camioane, se urcă și el pe mașină, să identifice problemele”.32.000 de euro pentru telematică de ultimă orăTot în această perioadă, compania face pași importanți în îmbunătățirea capacității operaționale, prin investirea a 32.000 de euro într-o soluție tele- matică modernă dezvoltată de Transics, care va oferi o imagine com- pletă, în timp real, asupra flotei. De alt- fel, atunci când am discutat cu direc- torul general Tramar despre modul în care vede dezvoltarea companiei, mi-a fost clar că nimic nu va fi lăsat la voia întâmplării, iar saltul pe care și-l pro- pune, pentru a trece de la nivelul lucru- lui bine făcut, la excelență operațio- nală, se va realiza.Claudiu Apostol, director general Tramar:Flota nouă este un prim pas în acest sens, generând reducerea tim- pilor morți, cheltuieli mult reduse de întreținere, dar și un motiv în plus pen- tru șoferi ca să rămână în firmă.fel de bonusuri pentru fiecare mișcare pe care o fac suplimentar. Ținem cont de numărul de kilometri pe care îi rea- lizează în cadrul programului normal, de numărul de încărcări și descărcări și acordăm prime pentru cursele intra- comunitare, având în vedere că acti- vitatea noastră principală este aceea de transport internațional bilateral. Șo- ferii sunt mai mulțumiți, pentru că simt că tot ceea ce fac se compensează”, a explicat Claudiu Apostol, adăugând că, în cadrul Tramar, sunt plătite in- clusiv staționările – pauzele de 45 de ore, așteptările de peste 24 de ore la încărcare sau staționările generate de restricțiile din trafic. De menționat că Tramar se află, în final, în zona medie, din punctul de vedere al veniturilor oferite șoferilor.Ultimul an a adus, pentru Tramar, o majorare de aproximativ 9% a cifrei de afaceri, dar a însemnat și o provocare majoră, prin creșterea cu aproximativ 10% a costurilor cu șoferii și combustibilul, semnificativ mai scump la pompă. Din păcate, plusul în costuri a putut fi transmis prea puțin și clienților. Dar Tramar are cărțile pregătite – excelență operațională și un loc mai bun la masa negocierilor...Șoferi corect motivațiÎn ultima perioadă, colectivul de șoferi s-a stabilizat și, chiar în mo- mentele grele, nu au fost înregistrate intervale mai lungi de două săptămâni în care un camion să stea în curte, din cauza lipsei de conducători auto. An- gajații au devenit mai motivați, iar ne- mulțumirile s-au redus semnificativ, o dată cu punerea la punct a unui sistem foarte clar de bonusuri. „Acordăm ast-Chiar dacă mai orientată către competitivitate, și astăzi, Tramar este aceeași companie a bunului simț, unde este cultivat respectul față de colegi, de furnizori și, automat, față de clienți... o firmă în care mândria lu- crului bine făcut își găsește locul. Este motivul pentru care Tramar este un partener, în adevăratul sens al cuvân- tului.„Un camion din flota Tramar face, în fiecare lună, în medie, între 11.000 și 12.000 de kilometri.”Provocări și răspunsuri26 .............................................................................................................................................. octombrie 2018Meda IORDANmeda.iordan@ziuacargo.roCONCURS


































































































   24   25   26   27   28