Page 22 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2018
P. 22

Autostrada deINFRASTRUCTURĂCentură a Capitalei,dCin bani europeniAutostrada de Centură a Capitalei, cu o lungime de 51 de kilometri, va fi realizată din fonduri europene în valoare de pesteContract pentru pasajul Mogoșoaia1,3 miliarde de euro.ompania Națională de Admi- nistrare a Infrastructurii Rutie- re (CNAIR) a transmis, prinCNAIR SA a semnat, cu SC STRABAG SRL, contractul de proiectare și MYSMIS 2014+, documentația nece- execuție a pasajului Mogoșoaia pe Centura București peste DN1A.sară accesării, de către Ministerul Transporturilor, a finanțării nerambur- sabile. Aceasta va fi acordată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020, iar proiec- tul se numește „Infrastructura Integrată pentru Zona orbitală a Municipiului București” și cuprinde construirea noii autostrăzi de Centură București Sud, a pasajelor Mogoșoaia, Domnești, Berceni și Oltenița, precum și lărgirea la 4 benzi a secțiunilor dintre A1 și DN7, DN2 și Autostrada A2 București – Constanța, Autostrada A1 București – Pitești și DN5, pe actuala Centură a Capitalei.Construcția va costa 32,2 de milioane de lei și va fi realizată între km 66 – 67. Durata lucrărilor va fi de 30 luni – din care 6 luni proiectarea, iar garanția lor, de 10 ani.ACTUALITATE871 de milioane de lei – contribuția CNAIR, 520 de milioane de lei – cheltuieli neeligibile și circa 1 miliard de lei – TVA.traversării zonelor urbane și, nu în ulti- mul rând, îmbunătățirea condițiilor de mediu, urmare a reducerii cantităților de emisii poluante, zgomot și a poluării locale a aerului”, au explicat reprezen- tanții Companiei de Drumuri.Investiție de peste 7,3 miliarde de leiAșa cum ne-am obișnuit, proce- dura de accesare a fondurilor europe- ne are un traseu de lungă durată. Iată explicațiile CNAIR: „O dată cu trans- miterea prin MYSMIS 2014+ a docu- mentației, se declanșează, practic, procesul de evaluare a proiectului de către organismul intermediar pentru transporturi (DGOIT), aflat în subor- dinea Ministerului Transporturilor. A- ceastă structură, în colaborare cu ex- perții Jaspers (organism tehnic al Comisiei Europene), evaluează și vali- dează documentația tehnico-econo- mică, iar formularul final al cererii de finanțare, împreună cu documentația suport, verificată și validată, sunt transmise Comisiei Europene pentru acordarea finanțării. În orice moment, Comisia Europeană poate avea cu- noștință de situația parcursului Cere- rilor de finanțare prin solicitarea unei informări din partea entităților implicate în procesul de evaluare. Subliniem că Ministerul Transporturilor este cel care poate accesa fondurile europene în domeniu și, de aceea, procedura pre- vede ca evaluarea aplicației de finan- țare să se facă prin colaborarea direc- tă între DGOIT și Jaspers, pe baza documentației transmise de CNAIR”.Valoarea totală a investiției este, însă, de peste 7,3 miliarde de lei (inclu- siv TVA), din care 85%, adică circa 5 miliarde de lei, reprezintă contribuția Uniunii Europene, din Fondul European de Dezvoltare Regională, iar diferența va fi asigurată de Statul român, astfel:Secțiunea de autostradă va avea 51,195 km, cu câte două benzi pe sens, 42 de poduri și pasaje, 5 puncte de interconexiune, 4 parcări pe termen scurt, o zonă de servicii, un centru de întreținere și coordonare și un punct de sprijin și întreținere. „Prin acest proiect, CNAIR urmărește finalizarea rețelei de drumuri orbitale a Municipiu- lui București, pentru a asigura o interconectare adecvată între cele 3 autostrăzi existente și drumurile naționale/europene, autostrăzi și drumuri europene care pornesc de la Kilometrul 0 în București. Proiectul are ca scop reducerea timpului de călă- torie, a costurilor de operare a vehicu- lelor – cu aproximativ 15% –, a numă- rului de accidente ca urmare a evităriiTraseu de lungă durată22 .............................................................................................................................................. noiembrie 2018


































































































   20   21   22   23   24