Page 28 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2018
P. 28

Camionul autonom –cât de autonom?CTdeveni standard, la un moment dat.uvinte ca autonom, electrificare, zero emisii, sunt tot mai prezente în vocabularul celor care activează în industria transporturilor. Cum istoria ne spune că progresul este inevitabil, toate aceste tehnologii,care, acum, sunt într-o fază mai mult sau mai puțin avansată, vorestele făcute mai ales în Statele Unite au demonstrat că autovehiculele, atât turismeîn privința manevrelor necesare, însă este foarte solicitant în termeni de oboseală.soane, șoferul poate, chiar, să doarmă în patul cabinei.cât și camioane, sunt capabile să ajungă din punctul A în punctul B fără intervenție umană. Asta la nivelul anu- lui 2018. Bineînțeles, au existat câteva probleme inerente începutului, dar tehnologia există, ea mai trebuie, doar, rafinată.Pasul 1: PlatooningPasul 3: Platooning – LeaderPentru vehiculele destinate trans- portului de marfă, putem încerca un exercițiu de imaginație, prin care să vedem care ar fi desfășurarea eveni- mentelor, în următorii ani.Această tehnologie permite crea- rea unui pluton de camioane care să circule la distanță mică între ele. În aceste camioane există șoferi, însă numai cel care se află în primul ca- mion conduce cu adevărat. Cele care îl urmează folosesc cruise control-ul adaptiv, pentru a menține o distanță constantă față de cel din față și pentru a reacționa la orice schimbare de situație.Acest scenariu este similar cu platooning-ul existent și în momentul de față, cu diferența că în camioanele care urmăresc liderul de pluton nu sunt deloc șoferi, acestea rulând com- plet autonom.Cel mai probabil, primul tip de transport care va deveni autonom este cel pe distanțe lungi, care se desfă- șoară pe autostrăzi. În orașe, un vehi- cul comercial mare are nevoie de mult mai multe date de la diferiți senzori și un algoritm diferit de interpretare a a- cestora. Rulajul pe autostradă este și cel care solicită cel mai puțin șoferulPasul 2: Pilot automatPentru acest mod de lucru, este necesară crearea de parcări de inter- conectare la intrarea pe autostradă, respectiv la ieșirea din autostradă. Un șofer aduce camionul din zona de încărcare, în aceste parcări de inter- conectare și îl poziționează în pluton. Camionul va pleca singur, urmând liderul plutonului până în parcarea de interconectare de destinație. Acolo, un alt șofer îl va aștepta și îl va con- duce către locul de descărcare.CAMIOANE ȘI SERVICIIÎn acest scenariu, camionul se conduce complet singur, însă un șofer este prezent la bord. Pe anumite tron-28 .............................................................................................................................................. noiembrie 2018


































































































   26   27   28   29   30