Page 29 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2018
P. 29

Pasul 4: Condus autonom – Parcare – ParcareSimilar cu pasul numărul 3, însă camionul nu va face parte dintr-un plu- ton, ci va merge autonom până la ur- mătoarea parcare de interconectare, de unde îl va prelua un șofer.Este cel mai probabil scenariu a se realiza în câțiva ani, deoarece ru- lajul pe autostradă este cel mai simplu și mai predictibil. Deoarece autovehi- culul autonom are ca punct de origine, cât și de destinație o parcare de inter- conectare, care se află pe autostradă, acesta poate efectua cursa cu teh- nologia disponibilă astăzi.Pasul 5: Condus autonom completcompensat printr-o multitudine de infor- mații care să vină de la diferiți senzori, unii dintre ei nefiind prezenți, astăzi, în mod obișnuit. Aici amintim nevoia de a se cunoaște gradul de aderență al dru- mului pe care se circulă, pentru că acesta va da o măsura a vitezei adoptate. În acest moment, este factorul uman cel care, de cele mai multe ori, apreciază corect aderența, dar cum omul nu va mai fi prezent la volan, această informațieprețioasă trebuie furnizată de unul sau mai mulți senzori.În acest scenariu, camionul va pleca de la punctul de încărcare și va ajunge la punctul de descărcare com- plet autonom, fără niciun fel de ajutor uman. Momentul în care se va ajunge aici este destul de îndepărtat, dar și acesta este posibil cu tehnologia dis- ponibilă astăzi.Ce vedem acum este doar vârful unui aisberg. Ceea ce este foarte limpede este faptul că mașinile vor prelua mult din muncile repetitive. Iar condusul a 1.000 de kilometri pe o autostradă este o muncă repetitivă...Bineînțeles, faptul că nu va mai exis- ta un șofer la volanul camionului trebuieCosmin LIXANDRUcosmin.lixandru@proactsoftware.eu PUBLICITATE


































































































   27   28   29   30   31