Page 46 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2018
P. 46

Încă de la lansare, noua anvelopă și-a dovedit performanțele în condiții de iarnă, pe drumul european aflat la cea mai mare altitudine – Route de la Bonette, 2.802 m.comerciale?în regiunea noastră (România și țările învecinate), iarna nu mai este așa cum era acum câteva decenii, sau cum este în țările nordice. Iernile sunt mai blânde și, practic, doar o lună pe an avem condiții reale de iarnă. Agilis CrossClimate are fulgul de nea și cele trei piscuri (marcajul 3PMSF) care o atestă ca anvelopă pentru iarnă și, de aceea, nu este nevoie să montezi alte anvelope speciale.Practic, discutăm doar de cazuri ex- treme, în rest, anvelopa CrossClimate reprezintă alegerea corectă. Michelin CrossClimate bate combinația vară – iarnă în majoritatea situațiilor, prin kilometri în plus, aderență, distanță de frânare... iar costurile scad semnificativ.Interesant este faptul că succesul Agilis CrossClimate aduce creșterea cotei de piață pentru Michelin, fără a simți o diminuare a cererii pentru cele- lalte tipuri de anvelope dedicate au- tovehiculelor comerciale ușoare. Pentru viitor, este de așteptat o ase- menea diminuare a cererii, însă, la general, pe segmentul comerciale ușoare va fi un impact pozitiv.Bineînțeles, este important ca utili- zatorii de flote să ne transmită ce fel de condiții de operare au, pentru ca noi și distribuitorii noștri să știm ce să le recomandăm.Ce alte avantaje au utilizatorii Agilis CrossClimate?Renunțarea la alternanța anvelopeAgilis CrossClimate merge cu 35% mai mult decât competitorii – este re- zultatul obținut în urma unor teste efectuate de entități independente. Astfel, la un set de patru anvelope, înseamnă mai mult de o anvelopă gratis. Ne-am alocat inclusiv un buget destinat testelor, pentru a convinge clienții în legătură cu performanțele anvelopei. Nu vrem să convingem clienții doar prin ceea ce spunem, ci ne-am dorit să le dăm posibilitatea să se convingă singuri, în condițiile lor de transport.Există situații punctuale, în care este de dorit utilizarea unei anvelope de iarnă – de exemplu o flotă care ac- tivează la Piatra Neamț și realizează transport de persoane Piatra Neamț – Gheorgheni. Pentru faptul că traversea- ză iarna Pasul Oituz, este recoman- dabil să utilizeze anvelope de iarnă.vară/anvelope iarnă înseamnă elimi- narea costurilor legate de schimb și de hotel. Dispare și imobilizarea vehi- culului aferentă schimburilor de anve- lope. De asemenea, achiziția de anve- lope nu mai este concentrată pe două momente, ci se distribuie de-a lungul anului. Se simplifică mult și manage- mentul anvelopelor – aceeași anvelo- pă cu același profil pentru toată flota.Bineînțeles, recomandăm utiliza- torilor de Agilis CrossClimate să treacăRadu BORCESCU46 .............................................................................................................................................. noiembrie 2018pe la service pentru minimum două verificări pe an, pentru a măsura uzura anvelopei și pentru echilibrare. Dacă este cazul, se pot realiza și anumite permutări. De exemplu, înainte de se- zonul rece, cel mai gros profil este recomandat să fie pe puntea spate, acolo unde ai nevoie de aderență mai mare (puntea față este controlată cu ajutorul volanului). Aceste controale pot fi realizate înainte de începerea se- zonului pentru a fi evitată aglomerația.Recomandăm lunile mai și sep- tembrie, acestea fiind cel mai puțin aglomerate pentru service-urile de roți.Noua anvelopă oferă numeroase avantaje. De ce nu a fost dezvoltată mai devreme?Pentru turisme, am ajuns la ceaINTERVIUde-a doua generație de Michelin CrossClimate. Este vorba despre CrossClimate+. Anvelopa cunoaște un real succes și acesta este unul dintre motivele pentru care Michelin a decis dezvoltarea unei anvelope similare pentru vehiculele comerciale ușoare. Pe de altă parte, toată tehnologia utilizată pentru Agilis CrossClimate, anvelopă dedicată vehiculelor comer- ciale ușoare, este împrumutată de la anvelopele de camioane. Practic, dis- cutăm de modelul CrossClimate, însă tehnologia este cea pentru anvelopele Michelin camion.Care sunt așteptărileAnvelopa a fost lansată în luna mai a acestui an, iar vânzările depă- șesc target-ul inițial. Între timp, am fixat un nou plan, mai ambițios.radu.borcescu@ziuacargo.ro


































































































   44   45   46   47   48