Page 48 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2018
P. 48

ANDREI GHEORGHE, director transporturi FAN Courier: „Conform calculelor noastre, implementarea soluției WebEye asigură o reducere a costurilor pentru FAN Courier cu aproximativ 120.000 de euro pe lună. Iar acești bani îi investim în oameni, în training-uri, în IT, în mașini, în infrastructură...”„Cel mai mult am apreciat WebEye atunci când a fost vorba despre training. La instruire, le-am dat nota 10. Nu este ușor să îi faci pe oameni să înțeleagă un nou sistem, unde și cum trebuie să facă schimbări pentru a obține rezultate mai bune. Iar interfața WebEye este foarte prietenoasă și colegii au apreciat acest lucru.” ANDREI GHEORGHEFAN Courier a ales WebEye Următorul nivelTîn telematicăImplementarea „de la zero” a unei soluții telematice reprezintă o provocare pentru orice companie, însă la o flotă de peste 1.800 de autovehicule... Fiecare amănunt trebuie luat în calcul, iar așteptările sunt uriașe.otul a pornit de la definirea clară a nevoilor FAN Courier, scopul fiind identificarea unuiAlegerea furnizoruluifurnizor capabil să aducă compania „la zi” din punct de vedere al tehno- logiei și, totodată, să poată dezvolta, în continuare, soluții moderne pentru gestionarea flotei.Inițial, FAN Courier a decis să se întâlnească cu cele mai importante companii de telematică, urmând să selecteze dintre acestea un număr de 20 de potențiali furnizori.„Am utilizat, înainte, o soluție care nu a evoluat în ritmul nevoilor noastre, iar rezultatele erau tot mai proaste. Pu- tem enumera aici imposibilitatea de a evalua șoferii (stil de condus), ore de funcționare a motorului... Aveam consu- muri la autoutilitare de 3,5 t asemănă- toare cu cele ale camioanelor. Am ajuns ca, la autoutilitare cu volum util de 6 mc, să înregistrăm consumuri și de 23 l/100 km”, a precizat Andrei Gheorghe, direc- tor transporturi FAN Courier.„Am realizat un proiect – caiet de sarcini în care am specificat tot ceea ce ne dorim de la noua soluție tele- matică, iar partea de exploatare vehi- cule joacă un rol foarte important. Ne-a interesat ce soluții ne puteau oferi, cât de repede putea avea loc implemen- tarea și cât de rapid urmau să apară rezultate. Aveam nevoie de rezultate imediat, pentru ca apoi să trecem la următoarele faze ale implementării. Bineînțeles, soluția aleasă trebuia să țină și pe viitor pasul cu noutățile”, a explicat Andrei Gheorghe.trebuie să poată fi prelucrate, astfel încât să producă efecte în toate depar- tamentele companiei, iar WebEye avea o asemenea experiență la nivel european.„FAN Courier este unul dintre cei mai mari clienți ai noștri și faptul că sunt lideri de piață ne obligă să livrăm soluții ireproșabile. Mărturisesc că începutul colaborării noastre a fost complex, ne-am implicat la maximum, pentru a în- țelege perfect așteptările lor și pentru a ajunge la un numitor comun. Pe de altă parte, niciun proiect frumos nu este posi- bil fără sacrificii și mă bucur că am atins «viteza de croazieră», în care lucrurile sunt bine calibrate. Cred că vom men- ține acest curs, e cert că WebEye va face toate eforturile, așa cum am făcut și până acum pentru toți clienții”, a spus Levente Gall, director WebEye pentru Europa Centrală și de Est.În etapa a doua, au rămas 10 com- panii, care au avut inclusiv echipa- mente montate pe mașini, pentru testare, iar finala s-a „jucat” între trei furnizori.Montajul echipamentelor – un tur de forță„Am vrut ca totul să fie transparent. Am realizat un chestionar prin care am urmărit să vedem cât de avansate sunt aceste companii din punct de vedere tehnologic și cât de bine se pot mula pe nevoile noastre. Lupta a fost foarte strânsă și câștigătorul a fost departajat la un punct diferență”, a completat Andrei Gheorghe.„Pentru WebEye, a fost o provo- care, în special pe zona de autouti- litare, unde nu exista o soluție spe- cifică dezvoltată. Și, în plus față de costurile de dezvoltare a soluției, a fost solicitată și o perioadă foarte strânsă pentru montarea echipamen- telor”, a declarat Daniel Costin, director adjunct de vânzări WebEye.Un punct important a fost și inter- conectarea cu SAP-ul – toate datelePractic, demontarea sistemului vechi, montarea noului echipament și calibrarea pe un parc de peste 1.800 de autovehicule s-a realizat în trei luni de zile.„Au fost aduși tehnicieni inclusiv din Europa, pentru a suplimenta per- sonalul din țară și, astfel, am putut să ne încadrăm în termenul stabilit pentru montarea echipamentelor pe mașini.Andrei Gheorghe, FAN Courier (stânga) și Daniel Costin, WebEye (dreapta).48 .............................................................................................................................................. noiembrie 2018PIAȚĂ ȘI COMPANII


































































































   46   47   48   49   50