Page 66 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2018
P. 66

Modificări laATRIBUIRE,varianta finalăMinisterul Transporturilor a publicat „ultima formă” a proiectului Rde modificare a OMT 980/2011 privind Normele metodologice privind organizarea și efectuarea transporturilor rutiere stabilite prin OG 27/2011, cu doar câteva zile înainte ca Lucian Șova să treacă prin povestea remanierii – în locul lui fiind propusă ministru Olguța Vasilescu, însă respinsă de președintele Klaus Iohannis.eprezentanții patronatelor sunt ratorul are această experiență simi- buretele. Unii așteaptă, deja, la colț cu revoltați. „E același proiect de lară”, prevede proiectul de ordin. autobuzele cumpărate, să le aducă ordin, dar au mai băgat și alte din afară. Șova vrea ca la transportulACTUALITATEaberații”, a declarat Vasile Ștefănescu, „Ne-au scos internațional să facă operațiuni depreședintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).vechimea pe traseu”cabotaj legalizat, să facă stații până la ieșirea din țară”, a acuzat Vasile Ștefănescu. El amenință cu noi proteste: „Ne vom uni cu sindicatele din transporturi, inclusiv cu cei de la metrou, și vom merge până la oprirea activității. Săptămâna viitoare, vom avea o ședință și vom vedea ce decizie luăm. Dacă 29.000 de mașini de persoane trag pe dreapta, ce va face ministrul?”, a amenințat liderul COTAR.Astfel, la condițiile de participare la atribuire, în loc de vechime, opera- torul de transport rutier trebuie să facă dovada „experienței similare”. „Prin experiență similară în domeniul trans- portului de persoane prin servicii regu- late, în trafic județean, interjudețean și internațional, se înțelege că opera- torul de transport rutier a deținut, în ultimii 5 ani, prin raportare la data de referință, licență de traseu/autorizație de transport internațional pentru o pe- rioadă neîntreruptă de minim 3 ani sau există o hotărâre judecătorească definitivă din care să rezulte că ope-„Dintr-o dată, a apărut în ordin că aceia care au licență pe transportul internațional de persoane să poată participa la atribuire fără să aibă ve- chime pe traseele județene și interju- dețene. Să poată să facă cabotaj legalizat. E cea mai aberantă glumă posibilă”, reclamă liderul COTAR. „Nouă ne-au scos vechimea pe traseu și au introdus «experiența similară». Toți transportatorii care desfășoară activitatea de 15 – 20 de ani își păstrează firmele ca să poată să aibă vechime, își plătesc dările la stat să fie în regulă, iar acum sunt șterși cuActualul program de transport este valabil pe o perioadă de 6 ani, înce- pând din 2013. „Un autobuz se amorti- zează în 8 ani, iar noi n-am achitat nici leasing-urile până acum. Normele europene, pe care Șova nu vrea să le66 .............................................................................................................................................. noiembrie 2018


































































































   64   65   66   67   68