Page 67 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2018
P. 67

respecte, sunt pe 10 ani – să putem avea și noi un mic profit, nu să dăm doar taxe și să plătim la firmele producă- toare din afară”, cere liderul COTAR.la performanța ca, în 2018, să inves- tească în autocare premium, fabricație 2015, cu o capacitate de 48 de locuri, reprezentând o investiție de peste 200.000 euro, să fie declarați necâș- tigători ai viitoarei atribuiri, pentru traseele formate ani la rând, în fața altor operatori, care vor câștiga dreptul de a efectua cursele, cu o investiție de maxim 50.000 euro în microbuze de 13 locuri, fabricate în 2017/2018. Iată cum dorește el să modifice gradul de confort și siguranță al pasagerilorConsiliul Director al Asociației de Dezvoltare pentru Transport Public București – Ilfov (ADTPBI) a decis operarea pe traseele dinspre Capitală și localitățile limitrofe atât a Societății de Transport București (STB, fosta RATB), cât și a firmelor regionale și private. Totodată, va fi introdus un bilet și un tarif unic pentru călători.Ședința Consiliului Director al AITPBI a fost prezidată de primarulgeneral, Gabriela Firea. Au mai participat: prefectul Capitalei,Speranța Cliseru, prefectul județului Ilfov, Marius Ghincea, președinteleCJ Ilfov, Marian Petrache, și mai mulți primari ai unităților administrativ-teritoriale.„S-a stabilit că pe traseele de transport București – Ilfov vor opera atât STB, operatorii regionali aparținând localităților membre ale Asociației (Voluntari, Buftea și Chitila), cât și operatorii privați, în condițiile asigurării acelorași standarde, indiferent de natura operatorului (public – STB, fost RATB, sau privat). Astfel, toți operatorii vor presta serviciul de transport cu autobuze conforme, omologate pentru acest tip de serviciu, vor asigura respectarea orarului aprobat, curățenia mijloacelor de transport și alte aspecte care țin de calitate și siguranță a călătorilor. În regiunea București – Ilfov, se vor introduce un bilet și un tarif unic pentru călători, urmând ca subvențiile să fie acordate atât STB, cât și operatorilor regionali și celor privați, astfel încât transportul să se desfășoare la același cost și în aceleași condiții”, informează Primăria Capitalei.Conducerea asociației trebuie să prezinte, în termen de 14 zile, modalitățile legale de atribuire a contractelor de delegare de gestiune către operatorii privați, până la atribuirea acestor contracte prin licitație, cu respectarea legislației naționale și europene (Directiva Europeană 1370/2007).Adrian Mihai a fost mandatat să preia prerogativele funcției de director general al asociației, Aura Răducu urmând să ocupe funcția de director adjunct, cu atribuții în accesarea fondurilor europene.Asociația, înființată în aprilie 2017, este formată din reprezentanți ai CGMB, ai Consiliului Județean Ilfov și ai consiliilor locale. Președintele ADITPBI este primarul Capitalei, Gabriela Firea.Soluția? „Să lase programul de atribuire așa cum este – și cum, de altfel, ne-a promis ministrul la începu- tul acestui an că îl va lăsa. De fapt a spus că va face o prelungire a progra- mului – ne-a mai și pus, ca pe proști, să-l votăm. Iar acum ne-am trezit că l-a modificat. E prea târziu să-l modi- fice, nu avem timp să facem achiziții de autobuze noi – și niciun producător nu ar avea atât de multe să vândă într-un timp atât de scurt. Atribuirea va avea loc la sfârșitul lunii februarie – începutul lui martie 2019. Ne vom pre- zenta pe actualul program de trans- port. O altă variantă ar fi să prelun- gească programul de transport cu 3 – 4 ani, astfel încât să ajungem la normele europene de 10 ani”, ne-a mai spus Vasile Ștefănescu.Magda SEVERINDacă proiectul de ordin va fi apro- bat? „Îl blocăm în instanță. Dar inte- resul nostru nu este acesta”, a spus Vasile Ștefănescu. Despre liberalizare: „Nu se poate face peste noapte”, este convins liderul COTAR.FORT: transportul interjudețean regulat va fi complet distrusReprezentanții Federației Opera- torilor Români de Transport (FORT) îl acuză pe Lucian Șova că „înaintea iminentei remanieri a revenit cu o «nouă» variantă de ordin de ministru, menită să distrugă complet transportul rutier interjudețean regulat de pasa- geri”. Ei spun că proiectul nu aduce nimic bun: „Lucian Șova se asigură că acei transportatori care au format trasee începând cu anii '90 și au ajunsLiberalizare marca ADTPBI în regiunea București – Ilfovnoiembrie 2018 ............................................................................................................................................ 67și sprijină descongestionarea traficului, mutând «din pix» fluxurile de călători de pe capacități mari de tip autocar, pe microbuze. FORT rămâne fermă pe poziție în ceea ce privește renun- țarea la acest Ordin și intrarea într-o perioadă de tranziție «controlată», pentru îmbunătățirea situației trans- portului interjudețean, în principal în interesul pasagerilor”.„Ordinul nu va intra în vigoare”Doru Marian Crăc, președintele de onoare al FORT, ne-a declarat că or- dinul nu va intra în vigoare: „Vom face plângere prealabilă la Minister și apoi vom ataca ordinul în contencios-ad- ministrativ. Atât timp cât mă obligi să iau pensionari, să iau elevi, ce exclu- sivitate mai pot avea la această atri- buire? Noul proiect de ordin este aceeași Mărie cu altă pălărie. Pur și simplu, au eliminat vechimea și au introdus niște condiții de eligibilitate și de participare pe care le are orice transportator. Ordinul este inaplicabil: dacă 10 transportatori participă și vor câștiga același traseu, cum vor pleca 10 mașini în același timp, din același punct?”.magda.severin@ziuacargo.roFoto: Jean-Mihai PâlșuACTUALITATE


































































































   65   66   67   68   69