Page 45 - ZIUA Cargo
P. 45

Valentin Storoj
împreună, anual, se desfășoară săp- tămâna sănătății, în care se încearcă să se mănânce cât mai sănătos și au loc activități sportive afară sau în depozit. „În această perioadă, fiecare poate aduce mâncare gătită acasă. Facem concurs pentru a desemna cea mai gustoasă mâncare sănătoasă. Se fac poze, se acordă premii... În fiecare țară, activitățile sunt diferite. Unele filiale angajează antrenori personali, care fac exerciții cu angajații, în cadrul altora se închiriază echipamente... În România, am decis, după ce am consultat echipa, să închiriem mese de ping-pong.”
Viitorul...
   Camioane autonome, drone care livrează partide mici, un hyperloop cu o viteză amețitoare, un depozit complet automatizat... Acestea sunt doar câteva dintre imaginile de astăzi ale logisticii de mâine, potrivit filmului „Raben – viitorul logisticii”, în care grupul prezintă viziunea sa asupra viitorului industriei de transport și logistică.
Conform Raben, fiecare element al Revoluției Industriale 4.0 (BigData, Internet of Things, automatizarea și robotizarea operațiunilor de depozitare) va juca, în curând, un rol semnificativ în dezvoltarea industriei de profil. În mare măsură, piața va fi influențată de tehnologiile despre care se discută, deja, privind autovehiculele, precum platooning.
„Expresia IoT (Internet of Things) merită o atenție deosebită. Introducerea senzorilor și schimbul de informații despre transportul mărfurilor sau mijloacele de transport, combinate cu informații de trafic, precum congestionările sau accidentele rutiere, și, mai presus de toate, posibilitatea unei analize rapide și a unei reacții la informațiile astfel obținute va revoluționa, în curând, analiza performanțelor lanțului de aprovizionare”, a afirmat Zbigniew Kępiński, manager Genius Lab. „Nu suntem siguri cum va arăta mâine, dar știm că va arăta complet diferit”, a apreciat el. Mâine va aparține inteligenței artificiale omniprezente și soluțiilor care vor înlocui complet munca umană. Toate mașinile și roboții vor putea lua decizii, să-și îndeplinească sarcinile și, mai presus de toate, vor putea să învețe și să-și optimizeze modul de funcționare. În fiecare aspect al logisticii, inteligența artificială va avea un rol în luarea deciziilor privind optimizarea, reducerea costurilor, ecologia și eficiența. În viitor, omul din lanțul de aprovizionare va fi, în principiu, numai inițiatorul procesului... dar rolul operatorului de logistică nu va dispărea.
  ... program flexibil
să simplifice munca și să elimine hârtia din flux, precum și să automatizăm procesele. De exemplu, folosim algo- ritmi avansați pentru ca, pe baza ima- ginilor, să putem măsura mărfurile”, a arătat directorul executiv Raben Logistics Romania, precizând că, între tendințele analizate la nivelul Genius Lab, se află dorința clienților de a afla în mod exact, la nivel de interval orar, momentul livrării mărfurilor. „Lucrăm la o soluție care să răspundă acestor cerințe”, a precizat Valentin Storoj.
curse spot doar în momente de vârf. Avem linii care, pe timpul nopții, unesc toate depozitele, iar, la nivel internațio- nal, am investit în linii regulate cu princi- palii parteneri comerciali ai României (Italia, Germania, Ungaria și Polonia), dar, prin intermediul rețelei Raben Group, putem ajunge oriunde în Europa. În strategia noastră, România nu trebuie să fie ultima za din lanț, ci doar un pas către Bulgaria, Grecia, Turcia sau Republica Moldova. Nu vrem ca toate mărfurile să se oprească la nivel național. Avem linii zilnice cu Bulgaria, Grecia și Republica Moldova, iar către Turcia plecăm de 3 ori pe săptămână”, a explicat Valentin Storoj.
În opinia lui Valentin Storoj, impor- tant în retenția angajaților este și pro- gramul flexibil de lucru. „În transporturi, există sezonalitate, iar, în perioadele în care nu înregistrăm vârfuri, putem adapta programul în funcție de nevoile angajaților. Pot să schimbe turele și, atâta timp cât își fac orele, nu este nicio problemă. Orele se pot, de ase- menea, compensa – orele din sezon cu orele dintr-o perioadă cu activitate mai redusă. În cazul angajaților de la birouri, suntem mult mai flexibili. Se poate lucra de acasă, fiecare dispu- nând de un laptop care se poate lega la sistemul companiei. Putem fi flexi- bili, în condițiile în care rotația de per- sonal este foarte redusă”, a arătat el.
... platforme online de comunicare
Genius Lab...
Aceeași politică a partenerilor, companii mici, este aplicată și în zona de transport, logisticianul colaborând, în principal, cu firme cu flote cuprinse între 1 și 3 vehicule, flota stabilă ope- rată de logistician ridicându-se, la nivel național, la 70 de camioane. „Sunt că- răuși cu care am lucrat de când am in- trat în România. Nu facem experimen- te. Nu ne permitem să folosim cărăuși pe care nu îi cunoaștem. Contractăm
„În prezent, acoperim foarte bine România, putând distribui marfă în 24 de ore, oriunde, la nivel național. Sun- tem la început de drum, iar viitorul sună bine, pentru că, la doi ani de la înființare, vom termina anul cu o cifră de afaceri de 6 milioane de euro, în condițiile în care, pentru 2019, previzionăm venituri în valoare de 10 milioane de euro”, a concluzionat directorul executiv Raben Logistics Romania.
În paralel cu o politică de personal specifică unei companii de familie, la nivel de grup se pune accent pe ino- vație, prin implementarea de tehnologii noi. Iar, în acest context, a fost înființat un departament destinat cercetării și dezvoltării – Genius Lab – care urmă- rește, implementează și dezvoltă cele mai noi tendințe din domeniu. „Încer- căm să implementăm proceduri care
Meda IORDAN
De altfel, pentru o comunicare mai bună cu clienții, la nivelul grupului func- ționează „MyRaben” – o platformă online pe care clienții pot lansa comenzi și unde pot urmări parcursul mărfurilor.
2 ani de creștere
„Încercăm să fim cât mai apropiați de clienți și să asigurăm condiții cât mai facile de comunicare, mai ales ținând cont de faptul că Raben Logistics Romania are, în prezent, 250 de clienți activi, în mare majoritate companii mici și mijlocii. Bineînțeles, vizăm, în viitor, și companii mari”, a mai spus reprezentantul Raben.
Grupul Raben a intrat în România în 2016, când a decis să opereze în nume propriu, ca urmare a majorării volumelor, care erau, deja, deservite prin intermediul unui partener. În urmă cu 2 ani, au fost deschise simultan depozite în București și Arad, pentru ca, în 2017, să fie inaugurate filiale în Cluj și Sibiu.
decembrie 2018 .......................................................................................................................................... 45
meda.iordan@ziuacargo.ro
  GHID DE REDUCERE A COSTURILOR












































































   43   44   45   46   47