Page 47 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 47

Ralph Lauxmann, șeful diviziei de sisteme, tehnologii, șasiuri și siguranță a Continental:
vânzările din e-commerce, care avan- sează an de an. O dată cu creșterea acestui segment, costul orar al livră- rilor capătă tot mai multă importanță. Iar acest lucru are ca diferențiator toc- mai serviciile de livrare.
Conform mai multor studii, se preconizează că livrarea automată de bunuri va acoperi până la 80% din toate livrările de bunuri business – consumator.
Continental vede livrarea automată de bunuri ca parte integrantă a mobi- lității urbane a viitorului, ca o comple- tare a livrării de tip convențional. Vehi- culele autonome, precum CUbE, pot
Cu roboții de livrare existenți ser- vind drept platformă, Continental este gata să transfere și să scaleze tehno- logia auto pentru a îndeplini cerințele fabricanților de roboți. „Roboții de livrare vor necesita o tehnologie la fel de avansată și robustă ca soluțiile noastre din domeniul automotive”, a subliniat Jeremy McClain, Director de Sisteme & Tehnologie, Continental America de Nord.
transporta unul sau mai mulți roboți de livrare și îi pot lansa pentru a se ocupa de ultimii metri ai lanțului logistic de livrare de bunuri sau colete. „Automa- tizarea livrării de bunuri necesită teh- nologii fiabile, robuste, performante și eficiente din punct de vedere al cos- turilor – un mix perfect reflectat în echi- valentul automatizării în industria auto. Iar chiar acest profil de experiență a făcut din Continental unul dintre liderii în furnizarea de sisteme de asistență avansată pentru șoferi și în automa- tizarea vehiculelor”, a afirmat Ralph Lauxmann, șeful diviziei de sisteme, tehnologii, șasiuri și siguranță a Continental.
    „Cu ajutorul livrărilor robotizate, viziunea Continental în ceea ce privește mobilitatea continuă se poate extinde până la pragul ușii tale. Viziunea noastră în legătură cu livrarea robotizată etapizată utilizează un vehicul autonom, care transportă roboți de livrare, creând, astfel, o echipă eficientă de transport. Ambii «actori» sunt electrificați, ambii sunt autonomi și, în principiu, ambii pot avea la bază același portofoliu scalabil de tehnologie. Aceste sinergii creează un potențial interesant pentru concepte integrate de livrare, folosind soluții similare pentru diferite platforme. Dincolo de fundația acestei tehnologii, este rezonabil să ne așteptăm la dezvoltarea unui întreg lanț valoric, în această zonă.”
În contextul creșterii popularității cumpărăturilor online și a mega-ora- șelor, vor fi necesare soluții unice de livrare a coletelor. Iar combinația dintre vehiculele autonome și roboții de li- vrare poate reprezenta soluția per- fectă.
pentru reducerea timpilor morți. Esti- mările din partea pieței arată că nece- sitatea de transport mărfuri va depăși, chiar, nevoia de transport pasageri, în zonele dens populate.
Mobilitate continuă pentru Orașe Inteligente
  Având experiență în tehnologii scalabile și soluții precum senzori, per- cepția asupra mediului și modelism, localizare, poziționare, analiză situa- țională, adoptarea deciziilor și servo- motoare mecatronice, Continental deține soluțiile și know-how-ul pentru a răspunde acestei necesități.
Vehiculele autonome vor repre- zenta un element foarte important în Orașele Inteligente ale viitorului. Aces- tea sunt considerate de către mulți experți un element cheie al concep- telor de mobilitate ale viitorului, pentru rezolvarea provocărilor urbanizării. Un vehicul autonom poate fi utilizat aproa- pe 24 h din 24, 7 zile din 7. Planifica- torii orașelor văd aceste vehicule ca pe o completare valoroasă a transpor- tului public de masă, prin eliminarea necesității de a folosi o mașină parti- culară pentru a ajunge la cel mai apropiat punct de acces la alte mijloace de transport.
Sinergii urbane
Livrarea de bunuri și colete în zone rezidențiale implică o piață dinamică, aflată în creștere, propulsată de către
 februarie 2019 .............................................................................................................................................. 47
„Vor exista vârfuri ale cererii zilnice pentru vehicule autonome. O soluție de a folosi aceste vehicule autonome în afara orelor de vârf este livrarea prin intermediul roboților”, a apreciat McClain. „Vedem un mare potențial al tehnologiilor noastre de a sprijini companiile de robotică în dezvoltarea unor roboți autonomi pentru aceste situații de livrare”.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
  LOGISTICĂ
















































































   45   46   47   48   49