Page 45 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 45

care distribuția necesară pentru a- ceastă rețea de magazine presupune transporturi dese și partide relativ mici de marfă. De exemplu, dacă astăzi ajunge la depozit un camion cu 30 de paleți, noi trebuie să împărțim marfa pe 24 de paleți pentru 24 de magazine răspândite în toată țara. Fără Pall-Ex, ar fi, practic, imposibil să facem a- ceastă distribuție și, în afară de Vâlcea, distribuția este realizată în ex- clusivitate prin rețeaua Pall-Ex”, a pre- cizat Marius Catrinoiu, general mana- ger Marvi Logistic.
La ora actuală, Marvi Logistic uti- lizează propriul depozit de 500 mp, iar, în primăvara acestui an, suprafața se va dubla, urmând să fie realizat un nou depozit de 500 mp.
Centru logistic regional
Pentru magazinele Super Mercato, compania introduce în rețeaua Pall-Ex aproximativ 300 de paleți în fiecare lună. În plus, mai sunt aproximativ 1.300 de paleți de la alți clienți (clienți Marvi Logistic pentru rețeaua Pall-Ex pentru județele Vâlcea și Gorj).
Marvi Logistic are o flotă proprie de 20 de camioane, utilizată, în prin- cipal, în transport intracomunitar, la care se adaugă o flotă subcontractată de 35 de camioane.
Astfel, la ora actuală, Marvi Logistic poate oferi servicii logistice complete, cu depozitare, distribuție și transport internațional.
„Sunt producători, distribuitori, importatori și, chiar, transportatori care aduc marfa din import și, pentru câțiva paleți, preferă să folosească Pall-Ex, evitând, astfel, deplasarea cu propriul camion în regiuni mai îndepărtate ale țării”, a arătat Marius Catrinoiu.
„Avem nevoie de flota de camioa- ne și pentru propria marfă, destinată rețelei de magazine. În medie, la ora actuală, avem nevoie de două cami- oane pe săptămână. Bineînțeles, dacă vânzările în magazine vor crește (a- ceasta este tendința), vom crește nu- mărul curselor”, a completat Marius Catrinoiu.
„Astăzi, suntem pregătiți să oferim soluții de distribuție la o calitate ridi- cată, inclusiv pentru alte rețele de retail”, a spus Marius Catrinoiu.
„În plus, special pentru Pall-Ex, vom realiza un alt depozit pentru cross-dock, de 300 mp. Sunt mărfuri care vin, ziua, cu autoutilitarele și plea- că, seara, cu camionul”, a completat managerul general Marvi Logistic.
Proiectul privind realizare unui depozit modern la Vâlcea a demarat o dată cu achiziționarea unui teren de 20.000 mp într-o zonă foarte bună, lângă drumul național.
Flotă optimizată
„Ținta noastră este atragerea unor clienți mari, care, eventual, sunt, deja, în România și caută o amplasare mai eficientă. Râmnicu Vâlcea este ampla- sat aproape în centrul țării și, în plus, un depozit aici poate fi utilizat și ca centru regional. Pitești, Drăgășani, Slatina, Craiova, Târgu Jiu, Sibiu sunt orașe aflate pe un cerc cu centrul la Râmnicu Vâlcea și rază de aproxima- tiv 100 km”, a precizat Marius Catrinoiu.
Pentru rețeaua Pall-Ex, compania a achiziționat două camioane tandem. Astfel, se câștigă 5 paleți la volumul de marfă pentru transporturile de noapte, iar, ziua, remorca este decu- plată și se realizează distribuție doar cu camionul de 20 de tone.
 „Avem tot mai mulți clienți care și-au crescut volumul de mărfuri trans- portate – număr de paleți și masă. Utilizarea autoutilitarelor de 3,5 t și chiar 7,5 t nu mai este optimă. Modelul este asemănător pentru Vâlcea și Târgu Jiu, iar aceste camioane rea- lizează peste 12.000 km pe lună, fiind operate doar în România. Bineînțeles, pe fiecare camion lucrează câte doi șoferi”, a explicat Marius Catrinoiu.
O bună oportunitate o reprezintă și posibila externalizare a serviciilor de transport și logistică ale producă- torilor din regiune.
 Marius Catrinoiu, general manager Marvi Logistic:
Pe viitor, compania va continua in- vestițiile, fiind vizat cu prioritate seg- mentul soluțiilor IT, în plan fiind inclusiv înființarea propriului departament IT.
„Piața în Vâlcea, pe partea de depozitare, ar putea să se dezvolte mult. Am primit cereri în acest sens. Poziția orașului reprezintă un avantaj important și dezvoltarea infrastructurii (legarea cu o autostradă) va repre- zenta un alt impuls important. În plus, Râmnicu Vâlcea este foarte slab re- prezentat pe partea de depozite și con- ceptul de externalizare atât în logis- tică, precum și în transport este, încă, puțin dezvoltat”, a arătat Laura Cîrstea, logistic manager Marvi Logistic.
   „Încă mai există producători care cred că sunt mai eficienți dacă utilizează propriile capacități de transport, ceea ce este imposibil.”
Radu BORCESCU
februarie 2019 .............................................................................................................................................. 45
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  LOGISTICĂ











































































   43   44   45   46   47