Page 10 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 10

CONFERINȚA EUROPEANĂ IRU/UNTRR Pachetul de Mobilitate 1
UNTRR și IRU au organizat, în a doua parte a lunii februarie, la București, Conferința Europeană „Pachetul Mobilitate și Viziunea UE de decarbonizare a transportului rutier – Provocări și soluții pentru transportatorii rutieri”.
 aEfectează mediul
 venimentul face parte din pro- iectul european LEARN pentru Calcularea și Reducerea Emi-
 siilor din Sectorul Logistic și a reunit peste 70 de participanți din partea autorităților române și europene, alături de reprezentanți ai industriei transporturilor rutiere din România și din UE, ai organizațiilor europene de cercetare în domeniul transportului și logisticii. De menționat că UNTRR, alături de Consorțiul LEARN, a imple- mentat acest proiect, în România, în perioada 1 octombrie 2016-31 martie 2019, acordând sprijin transportatorilor români pentru calcularea și reducerea amprentei de carbon aferente activi- tăților de transport rutier, prin testarea unei metodologii europene de calcu- lare a emisiilor din logistică (GLEC) și prin accesul la materiale educaționale.
Radu Dinescu, secretar general UNTRR:
porturilor rutiere ar trebui să urmărească realizarea obiectivelor legate de redu- cerea emisiilor de CO2. În acest sens, UNTRR a semnalat reprezentanților Președinției Române a Consiliului de Transport UE, Parlamentului European și Comisiei Europene faptul că prevede- rile legislative propuse de Pachetul Mobilitate 1 sunt în contradicție cu viziu- nea UE de decarbonizare a transpor- turilor”, a arătat Radu Dinescu. El a su- bliniat că, deși o dată adoptate, aceste măsuri periculoase ale Pachetului Mo- bilitate 1 s-ar aplica în mod egal pentru toate statele membre, ele vor avea un impact diferit la nivel european, cei mai afectați fiind transportatorii din țările periferice, precum transportatorii români și estici, care vor petrece cel mai mult timp pe drum, pentru a respecta obli-
ACTUALITATE
 Contradicții între măsuri și obiective...
Radu Dinescu, secretar general UNTRR: „Propunerile privind restricționarea cabotajului și întoarcerea obligatorie acasă la 4 săptămâni, atât a șoferilor, cât și a camioanelor, vor determina creșterea semnificativă a curselor fără încărcătură în UE și, în consecință, creșterea emisiilor de CO2, contrar obiectivelor UE de reducere a acestora.”
Prima sesiune a Conferinței orga- nizate de IRU și UNTRR a abordat cadrul politicii de mediu la nivel euro- pean, propunerile legislative în curs și implicațiile pentru sectorul transpor- turilor rutiere, fiind prezentate propu- nerile legislative din Pachetele de Mo- bilitate UE, inițiativele europene care vizează emisiile de CO2 și taxarea in- frastructurii rutiere.
gația de a se întoarce acasă. În acest context, UNTRR a solicitat Președinției Române a Consiliului UE și euro-depu- taților români să respingă ferm aceste măsuri periculoase, care vor afecta atât competitivitatea transportatorilor rutieri români, cât și atingerea obiectivelor de mediu ale UE.
Pe scurt, s-au menționat aplicarea detașării la transporturile rutiere, întoar- cerea obligatorie acasă a șoferilor și a camioanelor la 4 săptămâni, interzice- rea odihnei în cabina camionului, restric- ționarea accesului la profesie și la piața de transport marfă (cabotaj). „Având în vedere viziunea UE de decarbonizare a transporturilor, UNTRR consideră că întreaga legislație UE în domeniul trans-
Cea de-a doua sesiune a Confe- rinței IRU/UNTRR a abordat politicile de mediu ale orașelor europene și restricțiile de acces în orașe, cu impact semnificativ asupra operatorilor de transport rutier, în timp ce, în a treia sesiune a conferinței, s-au dezbătut provocările legate de calcularea emi- siilor de CO2 din lanțul logistic, arătân- du-se că amprenta de carbon a opera- țiunilor logistice poate fi utilizată pentru a reduce costurile operaționale, prin identificarea de oportunități de a re- duce consumul de combustibil.
Campionii LEARN
Soluțiile de decarbonizare a trans- portului rutier și măsurarea consumu- lui de combustibil au fost puse în dis- cuție în cea de-a patra sesiune a evenimentului.
 7 transportatori români au primit diplome pentru participarea ca firme pilot în proiectul european LEARN, reprezentând recunoașterea Comisiei Europene și a partenerilor LEARN, pentru contribuția lor valoroasă la calcularea și validarea emisiilor de CO2 aferente operațiunilor de transport rutier și logistică. Campionii LEARN în România sunt: Aquila Part Prod Com, Compania Națională Poșta Română, Com Divers Auto Ro, Hoedlmayr-Lazar Romania, International Alexander, Lagermax Autotransport și Practicom.
Meda IORDAN
10 .................................................................................................................................................. martie 2019
meda.iordan@ziuacargo.ro















































































   8   9   10   11   12