Page 8 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 8

LEGILE ECOLOGICE ALE UE SUNT COMPLETE
FABRICĂ DE VEHICULE ELECTRICE, ÎN POLONIA
   Către sfârșitul lunii februarie, negociatorii Uniunii Europene au finalizat primul set de reguli pentru emisiile de CO2 ale vehiculelor grele, completând, astfel, generația curentă de legi ecologice. Astfel, potrivit unui comunicat Euractiv, emisiile camioanelor trebuie reduse cu 30% până la sfârșitul deceniului următor, cu 15% reducere intermediară până în 2025. Constructorii care nu vor îndeplini aceste obiective vor fi supuși penalizărilor.
a subliniat faptul că Președinția Românească a UE a reușit să găsească echilibrul corect în înțelegerea finală. Dar asociația europeană a furnizorilor de autovehicule avertizează că aceste target- uri vor fi dificil de atins, la acest nivel, de către toți actorii implicați, adăugând că legislația ar trebui să vizeze și trailerele, și combustibilii sintetici.
Deși ACEA și-a reiterat, încă o dată, îngrijorările privind aceste obiective ambițioase,
a făcut un apel către statele membre să urgenteze dezvoltarea infrastructurii de încărcare.
Forma finală a reglementărilor va trebui, acum, să obțină un aviz final din partea Consiliului și a Parlamentului European, înainte de a deveni lege.
două noi vehicule similare, în viitorul apropiat. Noul F-MAX este echipat cu un motor Ecotorq de 500 CP și 2.500 Nm, cuplat la o transmisie automată ZF cu 12 trepte, care dispune și de moduri de condus, precum Eco și Power. Aerodinamica superioară, calibrarea sistemului de propulsie și caracteristicile tehnice asigură o reducere a consumului de 6% față de modelele anterioare. Costurile de întreținere sunt și ele mai mici cu până la 7%. F-MAX oferă o gamă generoasă de sisteme de asistență, printre care se numără Adaptive Cruise Control, Predictive Cruise Control (Max Cruise), Advanced Emergency Brake System, Hill Launch Assist, Lane Departure Warning sau Electronic Stability Control.
Cu performantul F-MAX în portofoliu, Cefin Trucks își propune, pentru 2019, o creștere importantă a cotei de piață și a segmentului de cap tractor pentru transport internațional, care reprezintă peste 75% din vânzările totale pe piața românească.
   ȘTIRI
Noile reguli reprezintă prima încercare a UE de a reglementa vehiculele grele, din acest punct de vedere, urmând exemplul Japoniei și al SUA.
Euractiv anunță că firmele energetice din Polonia intenționează să-și reunească resursele, pentru a construi o fabrică de vehicule electrice, în contextul în care autoritățile de la Varșovia au stabilit ca obiectiv
Negociatorii au ajuns la un compromis, după ce, inițial, MEP dorea obiective de 20% și 35%, iar diferite state membre propuneau diferite alte limite.
1 milion de astfel de vehicule pe șoselele poloneze, până în 2025. Majoritatea fondurilor vor fi asigurate de către un joint-venture alcătuit de companiile energetice poloneze de Stat. Un purtător de cuvânt al companiei Electromobility Poland, care se află în spatele acestui proiect, a subliniat faptul că mașina va fi „croită pentru necesitățile clienților polonezi,
Reacțiile membrilor UE, până în prezent, au fost în majoritate pozitive. Olanda, care propunea limite ambițioase încă de la început,
în termenii prețului, accesoriilor și parametrilor, dar, în același timp, atractivă și pentru clienții europeni.” El a mai adăugat că Polonia este cea mai mare piață internă din Europa care nu are propria marcă de vehicule. Astfel, principalul scop este crearea unui producător care să opereze pe piața de automotive și să vândă vehicule electrice sub marcă proprie.
 FORD TRUCKS LIVREAZĂ PRIMUL F-MAX DIN ROMÂNIA
Cefin Trucks, unic importator și distribuitor al brandului Ford Trucks în România, anunță livrarea primului F-MAX („Camionul Anului 2019”) către Vesna GS. Modelul este un F-MAX 1850 T automat, cu intarder, kit de basculare și climă in staționare. Compania care se ocupă cu comerțul și distribuția de acumulatori auto, Vesna GS din Cluj-Napoca, are în plan achiziția a
Având în vedere faza foarte timpurie a proiectului, Electromobility Poland nu a fost capabilă să comenteze în privința locației exacte și a bugetului. Surse din industrie sugerează că ar costa aproximativ un miliard de euro.
 8 .................................................................................................................................................. martie 2019
Dacă acest proiect va vedea lumina zilei, va fi o adiție importantă pentru aspirațiile de electro-mobilitate ale Poloniei, care sunt, deja, impreionante. Această țară este, deja, locația uneia dintre cele mai mari fabrici de baterii din Europa și, de asemenea, a câtorva companii producătoare de autobuze electrice. Iar această strategie dă roade. Mercedes-Benz a anunțat, în ianuarie, că își va deschide propria fabrică de baterii în Polonia.














































































   6   7   8   9   10