Page 40 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 40

RENAULT TRUCKS
rezervorului. Activă timp de 65 h. Capacul rezervorului informează potențialii infractori asupra existenței alarmei.
 cu intermitență.
• Sistem de încuietoare mecanică anti-efracție, denumit
Doorlock. Acest sistem fixează ușa de mânerul treptelor, făcând imposibilă deschiderea acesteia din exterior.
• Dispozitiv care, conectat la priza de 12/24 V de la bord, previne șoferul în cazul detectării oricărui tip comun de gaz toxic.
Volvo Trucks pune la dispoziția clienților săi câteva sis- teme opționale importante, de natură să crească gradul de securitate la bord, dar și posibilitatea urmăririi și depistării camionului, în cazul (nedorit) al unei deturnări:
SCANIA
• Sistem antifurt, care propune două variante: doar pen- tru cabină, sau unul care acoperă atât cabină, cât și supra- structura/semiremorca/remorca. Acest sistem îndeplinește cele mai înalte cerințe setate de către companiile europene de asigurări. Alarma este integrată cu sistemul de închidere centralizată și utilizează aceeași telecomandă (când ușile sunt închise, se armează și sistemul) și propune, de asemenea, și un buton de panică (dacă șoferul apasă acest buton mai mult de 2 secunde, se pornește alarma).
• Dispozitive anti-furt pentru rezervor.
 • Sistem de alarmă, controlat prin telecomandă. Atunci când este activat, cabina este monitorizată în mod constant prin intermediul unor senzori de mișcare și a unora instalați pe uși și trape. De asemenea, există și un senzor de înclinare. Este posibilă activarea senzorilor autonom unii față de ceilalți. Include un buton de panică pentru șofer, în cazul unei situații de urgență.
 Renault Trucks a introdus, o dată cu lansarea celei mai recente generații T, câteva soluții de protecție pentru șofer. • Alarmă multifuncțională. În momentul în care cineva încearcă să forțeze ușile sau portbagajele exterioare, sau sparge o fereastră, se declanșează o alarmă care emite un semnal de 90 dB, care se repetă de până la 10 ori timp de 30 de secunde. Alarma se declanșează, de asemenea, dacă vehiculul este tractat sau cabina rabatată. Renault Trucks a prevăzut și posibilitatea conectării acestei alarme
• Încuietoare suplimentară pentru uși, folosită, de exemplu, pe timpul nopții, în timpul pauzelor.
• Închidere centralizată automată de securitate, cu sau fără sistem de alarmă. Ușile se încuie automat, când vehiculul atinge o viteză de 15 km/h. În cazul producerii unui accident în care se declanșează airbag-ul, ușile se descuie automat. În cazul în care vehiculul nu este dotat cu airbag sau dacă acesta nu se declanșează, ușile trebuie descuiate manual.
VOLVO TRUCKS
 la trailer, pentru prevenirea furtului de marfă.
• Buton de alertă la bordul vehiculului, la îndemâna șoferului, care poate fi acționat în eventualitatea unui pericol iminent. Acest buton declanșează alarma și aprinde luminile
  GHID DE REDUCERE A COSTURILOR
Scania propune mai multe sisteme anti-furt, de protecție și alarmă, toate ca dotări opționale:
• Geamuri laterale laminate, care se sparg foarte greu. Parbrizul laminat este standard, fiind vorba despre o cerință
• Alarmă furt de combustibil – sistem care măsoară nivelul de combustibil din rezervor, atunci când camionul este parcat. Acesta detectează o scădere de minimum 4-8% a volumului de combustibil, în funcție de configurația
legală.
Raluca MIHĂILESCU
40 .................................................................................................................................................. martie 2019
• Sistemul Dynafleet, care permite localizarea camio- nului. Conform celor declarate de către reprezentanții produ- cătorului, au existat numeroase cazuri în care sistemul a permis localizarea și recuperarea unui camion furat.
• Aplicația My Truck, care avertizează șoferul dacă por- nește alarma și care îi permite să verifice starea camionului, direct de pe telefon, oriunde s-ar afla – de exemplu, dacă ușile sunt încuiate etc.
• Posibilitatea montării unor camere de luat vederi supli- mentare, în special in spatele semiremorcii, permițând șo- ferului să sesizeze dacă există tentative de furt de marfă atât în mers, cât și în staționare.
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro







































































   38   39   40   41   42