Page 42 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 42

3,8 MILIOANE MP DE SPAȚII LOGISTICE ȘI INDUSTRIALE, ÎN 2018
suspendate de la Oltenița și pasajului Domnești, ce vor fi realizate tot pe Centura Capitalei. Proiectul este parte componentă a lărgirii la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului București Sud, între A2 km 23,6 și A1 km 55,5. Astfel, la intersecția cu DJ401 spre satul Berceni, Centura de Sud a Capitalei va trece la nivel, iar pe deasupra va fi construit un sens giratoriu suspendat. În ceea ce privește desfășurarea investiției pe DJ401, amenajarea nodului rutier este pe o lungime de aproximativ 600 m, care se termină cu un sens giratoriu pe direcția București și aproximativ 650 m care se termină cu un sens giratoriu pe direcția Berceni. Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile. Durata de realizare a investiției este de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare. Perioada de garanție a lucrărilor, ofertată de câștigătorul licitației, este de 10 ani.
PASAJUL OLTENIȚA
Compania ITINERA a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru proiectarea și execuția nodului rutier pe Centura București – DN4 (Oltenița), între km 29 și 33. Valoarea ofertei este de 169,5 milioane de lei (35,5 milioane de euro), fără TVA. Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 de luni, din care 6 sunt pentru activitatea de proiectare iar celelalte 24 pentru execuția lucrărilor. Garanția pentru execuția lucrărilor este de 10 ani. Nodul rutier Centura București – DN4 (Oltenița) va fi unul denivelat și presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zonă, inclusiv traficul feroviar. Traseul amenajării nodului rutier se desfășoară între km 29,5 și 33,2, pe actuala centură a Capitalei. Pe direcția București, nodul rutier va avea un sector de aproximativ 800 m și, pe direcția
    Stocul modern de spatii logistice și industriale a ajuns la 3,8 milioane mp, în anul 2018, la nivel național, dintre care 81% se află în clădiri de clasă A, iar 70% se găsesc în proprietăți din apropierea orașelor regionale, potrivit datelor comunicate de CBRE, în martie 2019. Anul trecut, au fost livrați 431.000 mp, dintre care 50% sunt situați în București. Cele mai importante două tranzacții încheiate în 2018 depășesc 91.000 mp. Rata de neocupare a atins 3,7%, pe fondul cererii mari, a suprafeței mici disponibile în proiectele finalizate și a numărului mare de contracte de pre-închiriere semnate pentru spații aflate, încă, în construcție. Activitatea totală de închiriere, excluzând reînnoirile și renegocierile, a atins 270.000 mp, cu 11% mai puțin decât în 2017.
CALE FERATĂ DE MARE VITEZĂ, PRIN PPP
Guvernul a inclus, printr-o Hotărâre, încă un obiectiv pe lista proiectelor strategice de investiții ce urmează a fi pregătite și atribuite în parteneriat public-privat (PPP): respectiv linia ferată de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași – Suceava – Siret (Vicșani). Calea ferată va fi construită pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferată existente, în lungime de aproximativ 505 km (Ploiești – Siret, circa 430 km și Pașcani – Iași, circa 75 km). Realizarea acestei investiții va contribui la reducerea timpului de legătură între principalele orașe și poli de dezvoltare de pe traseu și, totodată, va crea posibilitatea
Suprafața totală tranzacționată în 2018 este de 509.000 mp, din care 45% au fost destinați companiilor care au activități de depozitare, 35% au fost închiriați de companii de distribuție, 15% de jucători din domeniul logisticii și 5% de companii de producție. Piața locală a fost dominată, și în 2018, de proiectele marilor dezvoltatori internaționali, precum CTP Invest, WDP, Logicor și P3, care au absorbit 61% din totalul cererilor. Din totalul noilor construcții finalizate în 2018, 11% au fost de tip speculativ.
realizării unor conexiuni cu Republica Moldova și cu Ucraina. De asemenea, va conduce la atragerea unui număr însemnat de călători către transportul feroviar, la creșterea numărului de turiști și va contribui la atragerea investitorilor, precizează Executivul. Prin această completare, lista proiectelor strategice de investiții ce urmează să fie pregătite și atribuite, în parteneriat public-privat, de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză, include 22 de obiective.
PASAJUL GIRATORIU BERCENI
CNAIR a semnat, cu Asocierea Trameco – Vahostav – Construcții Erbașu – Grafic Tends, contractul pentru proiectarea și execuția nodului rutier de pe Centura de Sud București – DJ401 (pasajul Berceni). Investiția, care va costa circa 146 de milioane de lei (30,5 milioane de euro), fără TVA, prevede amenajarea unui sens giratoriu suspendat și lărgirea actualei centuri pe o mică porțiune, între km 33 și 35,6. Proiectul este similar girației
 ȘTIRI
   42 .................................................................................................................................................. martie 2019






















































































   40   41   42   43   44