Page 6 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 6

CUGETARE
 „Cine se teme de lup nu poate să țină oi.”
 ACORD PROVIZORIU, ÎN UE, PENTRU TRANSPORTUL RUTIER, ÎN CAZ DE „NO DEAL BREXIT”
Proverb românesc
    Consiliul Uniunii Europene și Parlamentul European au ajuns, în 26 februarie, la un acord provizoriu, cu privire la o serie de măsuri temporare și limitate, menite să asigure conectivitatea de bază a transportului rutier de mărfuri și de pasageri, pentru a atenua cele mai grave perturbări, în eventualitatea în care Regatul Unit părăsește UE, fără un acord negociat. Măsurile convenite le vor permite operatorilor de transport rutier de mărfuri și operatorilor de transport cu autocarul și autobuzul, cu licență în Regatul Unit, să
TRANSPORTUL RUTIER, PRINCIPALUL CONTRIBUITOR LA EXPORTUL DE SERVICII
transporte mărfuri și pasageri între Regatul Unit și cele 27 de state membre rămase. Drepturile garantate de aceste măsuri nu vor fi acordate decât dacă Regatul Unit va acorda drepturi echivalente operatorilor din cele 27 de state membre și sub rezerva condițiilor care asigură o concurență loială. Regulamentul mai trebuie să fie adoptat oficial de către Parlament și Consiliu.
dezvoltării industriei de transport rutier din România, prin soluționarea cu prioritate a problemelor urgente cu care se confruntă companiile românești de transport rutier.
SIGURANȚA LOCULUI DE MUNCĂ TRECE ÎN PRIM-PLAN
Semnele de incertitudine din economie, legate, în primul rând, de fiscalitate, se regăsesc și în piața muncii, acolo unde tot mai multe companii și angajați privesc acest an ca unul plin de provocări, arată cea de-a V-a ediție a Barometrului pieței forței de muncă, realizat de compania de consultanță Frames și de cea de training-uri Train Your Brain. Garantarea siguranței locului de muncă și fidelizarea salariaților cheie, prin pachete de beneficii suplimentare, reprezintă principalele tendințe într-o piață HR puternic afectată de lipsa de personal și de concurența salarială venită dinspre sectorul public. „Siguranța locului de muncă, menționată de tot mai mulți respondenți, are, în primul rând,
o dimensiune aspirațională. Experiența crizei economice a arătat că, indiferent de nivelul de
carieră, locul de muncă în mediul privat nu este garantat nimănui. Siguranța locului de muncă poate fi privită doar din prisma dorinței angajaților de a munci mai responsabil, mai eficient, în speranța că rezultatele îi vor face indispensabili companiei”, a menționat Alexandru Bălțat, managerul Train Your Brain.
6 LOTURI DE AUTOSTRADĂ, GATA ANUL ACESTA
 ȘTIRI
   Transportul rutier a fost, anul trecut, principalul contribuitor la exportul de servicii al României, cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom și IT, următoarea ca importanță în exportul de servicii, potrivit datelor Băncii Naționale a României. De altfel, transportul rutier generează aproape un sfert din exportul total de servicii al României, de 22 de miliarde de euro. În perioada 2013-2018, exportul de servicii realizat de ramura transportului rutier s-a dublat, de la 2,58 miliarde de euro în 2013, la 5,144 miliarde de euro în 2018. Anul trecut, transportul rutier de mărfuri a contribuit cu 5 miliarde de euro la exportul de servicii, restul fiind generat de transportul rutier de pasageri și alte tipuri de transport rutier. Având în vedere contribuția importantă a transporturilor rutiere la economia României, UNTRR solicită Guvernului, Parlamentului României și Președinției soluții viabile, care să asigure menținerea competitivității și continuarea
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat, în urma inspecțiilor pe șantiere, efectuată împreună cu directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, că, anul acesta, vor fi încheiate lucrările la 6 loturi de autostradă. În cazul loturilor Autostrăzii Sebeș – Turda, care însumează 41 de km, progresul fizic este de 61% pentru lotul 1 și de 49% pentru lotul 2. Termenul asumat de către constructori pentru finalizarea lucrărilor, în cazul ambelor loturi, este trimestrul IV 2019. La Autostrada Lugoj – Deva, ambele loturi au, împreună, 46 de km, iar antreprenorii au precizat că progresul fizic este de 92,5% la lotul 3 și de 95% la lotul 4. Totodată, constructorii au arătat că lotul 3 va fi finalizat în trimestrul II, iar lotul 4 în trimestrul III ale acestui an. În 2019, mai sunt programați să fie deschiși circulației 38 de km din Autostrada Transilvania, sectorul A3, loturile Iernut – Chețani și Chețani – Câmpia Turzii.
LICITAȚIE RELUATĂ PENTRU 3 SECȚIUNI DIN AUTOSTRADA TRANSILVANIA
CNAIR a reluat licitația pentru proiectarea și construirea a trei noi secțiuni din Autostrada Transilvania. Este vorba despre subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești, în lungime de 16,8 km (km 8,7-25,5) și 3B1: Mihăiești – Zimbor, de 13,26 km (km 0-13,2), subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului, de 12,24 km (km 13,2-25,5) și secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, subsecțiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău, de 13,5 km (km 66,5-80). Durata fiecăruia dintre aceste contracte este de 96 de luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 24 de luni execuția lucrărilor și 60 de luni garanție.
6 .................................................................................................................................................. martie 2019
















































































   4   5   6   7   8